Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 5
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Sonja Jončeva

Operna diva počela kao voditeljica pop-emisije

Sonja Jončeva
28.10.2017.
u 13:03

U Lisinskom će nastupiti sa svojim suprugom, Domingom Hindoyanom iz Venezuele, koji će dirigirati filharmonijskom orkestru

Oni su silno traženi u svijetu, njihovi honorari nisu mali, pa tako ni cijene ulaznica za njihove nastupe, a hrvatska publika ponekad za njih tek treba čuti i otkriti ih. Nijedna od tih otežavajućih okolnosti nije pokolebala velikog popularizatora operne umjetnosti i ravnatelja Lisinskog Dražena Siriščevića u namjeri da svake sezone, u ciklusu Lisinski arioso, na najveću zagrebačku koncertnu pozornicu dovede upravo neke od najvećih, a osobito novih svjetskih opernih zvijezda.

Tako će 7. prosinca uz Simfonijski orkestar HRT-a nastupiti trenutačni vladar verdijanskog baritonskog repertoara Željko Lučić, a 28. veljače 2018. uz Orkestar riječke Opere zapjevat će azerbajdžanski tenor Jusif Ejvazov, koji se na svjetskim pozornicama proslavio i prije nego što je postao životni suputnik Ane Netrebko. A već u utorak 31. listopada novu sezonu ciklusa Lisinski arioso otvara bugarska sopranistica Sonja Jončeva. (Neka vas ne zbuni što ćete na plakatima i ostalim najavama vidjeti njezino ime u engleskoj transkripciji Sonya Yoncheva.)

Trijumf u milanskoj Scali

Talentirana, vrijedna, ambiciozna, a k tomu i vrlo lijepa pjevačica prva je iskustva pred publikom i kamerama imala u svojoj domovini kada je, još kao tinejdžerica, postala voditeljica jedne zabavne televizijske emisije posvećene svim glazbenim žanrovima. Sama je u jednom intervjuu za New York Times rekla kako joj je to iskustvo bilo dragocjeno da svlada svoju urođenu plahost i tremu. Istodobno je usavršavala svoj glas i počela nizati pobjede na pjevačkim natjecanjima, najprije u domovini, a potom i u inozemstvu, sve do trijumfa 2010. godine na natjecanju Operalia. Pobjednicima tog natjecanja vrata svjetskih pozornica otvara i ime Placida Dominga, utemeljitelja Operalije. Jončeva je, osim toga, imala zadovoljstvo pobijediti na pozornici milanske Scale, gdje se te godine održavalo natjecanje koje inače putuje od jedne do druge velike svjetske operne metropole.

Od tada Jončeva niže nastupe na velikim pozornicama, a za njezinu karijeru osobito sudbonosan bio je debi u Metropolitanu 2013., kada je pozvana da u vrlo kratkom roku uskoči u Rigoletto na mjesto oboljele sopranistice.

Njezina odvažnost došla je do još većeg izražaja godinu dana kasnije, kada je, samo pet tjedana nakon što je rodila, pozvana u New York da opet kao zamjena, u najkraćem mogućem roku svlada za nju tada potpuno novu ulogu Mimi u Puccinijevoj operi La Boheme. Pristala je i briljirala, a već u ljetu iste godine u Europi je popunila ispražnjeno mjesto u postavi Fausta nakon što je svoje nastupe u toj operi naprasno otkazala Ana Netrebko. Te 2014. godine direktor Metropolitana Peter Gelb najavio je velike planove s Jončevom, a New York Times je napisao: “Sopranistica Sonja Jončeva predodređena je da postane zvijezda”. I postala je.

Prijenosi diljem svijeta

U Zagrebu će, dakle, nastupiti pjevačica koja se trenutačno na opernom nebu uzdiže i sjaji poput kometa, umjetnica godine prema posljednjem izboru televizijskog klasično-glazbenog kanala Medici, između svoja dva velika debija u novim ulogama.

Sezonu je otvorila u Pariškoj operi kao Elizabeta u Don Carlosu, a novu će godinu započeti kao Tosca u Metropolitanu, gdje su ove sezone čak tri njezina nastupa odabrali za HD-prijenose u kinima širom svijeta, što je bez presedana. Na koncertu u Lisinskom nastupit će sa suprugom, dirigentom Domingom Hindoyanom iz Venezuele, koji će dirigirati orkestru Zagrebačke filharmonije. Talijansko-francuski program sastavljen je od reprezentativnih skladbi Berlioza, Masseneta, Bizeta, Verdija i Puccinija. 

   

 

Komentara 1

BR
Brankko
16:38 29.10.2017.

Hvala, g. Pofuk -- Sonja Jončeva. Zaista je bedasto da mi u hrvatskom tekstu bugarsko ime pišem na engleski način "Sonya Yoncheva". To što ona svoje ime tako da je pisati za neka tržišta, za nas nije relevantno. Šteta što se na plakatima odlutalo u kvazisvjetsko pisanje. Zasita nismo daleko od toga da nam se na plakatima pojavi i Chekhov. A da -- bilo je na omotima ploča i Pogorelich... A joj.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije