Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 6
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
okretište na čekanju

Odgođena obnova Črnomerca jer ZET traži izmjenu starog projekta

Okretište Črnomerec
Foto: Luka Stanzl / Pixsell
1/2
16.06.2018.
u 14:32

Za okretište na Savskom mostu već godinama se traži rekonstrukcija, a Dubec bi trebao oživjeti kada se uz njega sagradi tržnica.

Zadnja su stanica svakog autobusa i tramvaja, ali i zadnja rupa na svirali zagrebačkog javnog prijevoza, barem sudeći prema tome kako ih se održava. Kada se govori o okretištima u Zagrebu, zapravo se teško odlučiti koje izgleda gore, od Savskog mosta sa samo jednom nadstrešnicom i Črnomerca koji više sliči na sajmište do poluraspadnute trešnjevačke Remize. Ništa veselije nije ni na istoku grada, na Borongaju te u Dubravi i na Dupcu.

Staro i neodržavano

Svim okretištima zajedničko je da očajnički vape za obnovom, da se ona stalno najavljuje, ali da sve ostane samo na obećanjima. Tako se godinama govori o rekonstrukciji okretišta kod Savskog mosta gdje putnici čekajući autobuse sjede na hrđavim metalnim ogradama. Svojedobno su ondje postavljene improvizirane sjedalice, i to na jedan dan jer nikad nije ishođena dozvola. Na Dupcu se sad uređuje moderna tržnica koja bi trebala oživjeti i okretište, a na Črnomercu je infrastruktura zbog neodržavanja potpuno neupotrebljiva. Većeg zahvata ondje nije bilo više od 30 godina, a putnicima je najveći problem što se već tri godine ne može ući u tamošnji javni WC. Na pitanje HSLS-ova zastupnika Darka Klasića kada će se stanje promijeniti, gradonačelnik Milan Bandić najavio je da će se na Črnomercu “šarafiti“ i prije ljeta, no čini se da je ipak sve ostalo na riječima. Razlog je što isprva prihvaćen idejni projekt ipak nije dobio zeleno svjetlo ZET-a, pa se sada radi novi.

– Za rekonstrukciju autobusnog terminala Črnomerec izrađen je idejni projekt, ali su njegove smjernice bitno izmijenjene zbog dodatnih zahtjeva ZET-a. Stoga se sada radi novo idejno rješenje u suradnji sa ZET-om te Gradskim uredom za strategijsko planiranje i razvoj grada uvažavajući generalni urbanistički plan i urbanistički plan uređenja – poručili su iz Ureda gradonačelnika te dodali kako će radovi početi čim se osmisli novo rješenje i izmijeni projektno-tehnička dokumentacija te ishode sve potrebne dozvole.

– Do cjelovite rekonstrukcije okretišta, izvršit će se pregled stanja postojećih nadstrešnica i izvesti nužni zahvati s ciljem zadovoljavanja minimalnih funkcionalnih i sigurnosnih elemenata – poručili su. Hoće li Črnomerec dočekati svoje novo ruho tek treba vidjeti, a čeka se i dogradnja te opremanje hale tramvajske radionice Trešnjevka.

Žele premjestiti remizu

Čuvena remiza u Ozaljskoj 105 otvorena 1936. godine nekada je bila među najmodernijim takvim zdanjima u Europi, a danas je ruglo tog dijela grada. Središnji objekt, hala koju sada treba osvježiti, sagrađen je 1981. godine, a trebao je tada prihvaćati tramvaje duge do 14 metara.

– Dolaskom niskopodnih tramvaja čija je dužina 32 metra i koji se jako razlikuju po koncepciji gradnje, radna mjesta nisu prilagođena te se godinama pronalaze improvizirana rješenja za njihov prihvat i održavanje u tramvajskoj radionici. Potrebna su posebna radna mjesta koja će uz prijem cijelog vozila omogućiti obavljanje održavanja – stoji u pozivu za javnu nabavu gdje piše kako je osim dogradnje radionice, potrebno ugraditi i platformske dizalice za tramvajska vozila. Izvođač radova je izabran u travnju, a iz ZET-a poručuju da bi radovi trebali početi uskoro.

Predsjednik vijeća Gradske četvrti Trešnjevka - sjever, Ivan Butorac, kaže da su ti 9,6 milijuna kuna vrijedni radovi tek manji zahvat, a da Remiza još čeka kapitalni projekt. Prema njegovu mišljenju, za Trešnjevku bi bilo idealno da se remiza premjesti u Blato, a da kvart dobije novu zonu za kulturne i gospodarske djelatnosti.

Pogledajte i galeriju: Prosvjed Zetovaca, u podne na 10 minuta zaustavili vozila

Okretište Črnomerec
1/6

Komentara 9

DU
dugi
19:13 16.06.2018.

A kad ste nekaj napravili za Crnomerec/Kustrosiju? Pogledajte stanicu vlaka u Kustosiji!!, Ah da , NE POSTOJi, a ljudi cekaju na kisi, snijegu i vjetru svaki dan. Ali nasli smo rjesenje. Netko je prelozio da se na okretistu tramvaja postavi FONTANA. Aha, sada ce Bandic odmah naci novce i konacno urediti Crnomerec.

VI
Vito
08:39 17.06.2018.

Žele premjestiti remizu ::: Želimo i mi odlazak pljačkaša s vlasti. __ Zašto ih niste pitali jednostavno pitanje: Zašto ne premjeste tračice u Mandlovoj zapadnije kako bi grad mogao proširiti Mandlovu od Maksimirske do Branimirove na "puni profil" kojim je izgrađena avenija gojka šuška??? __ Grad Zagreb je vlasnik tog zemljišta 1/1, znači treba samo izmjestiti tračnice 20 m zapadnije čime bi ZET "oslobodio" prostor za cestu i smanjio prometne gužve. __ ZET već i koristi to zemljište kao odlagalište svog otpada pa nema opravdanjada za korisnije potrebe. __ Uz to bi "oslobodio i prostor za nadvožnja/podvožnjak prema jugu za spajanje s Borongajskom i dalje Slavonskom po Čavičevoj. __ I to je zemljište u vlasništvu Zagreba 1/1 pa nema nikakovog opravdanja ne graditi. __ Pogotovo kad se gradnjom tih 800 m smanjuje put za 4.500 metara prema Domovinskom mostu

VI
Vito
08:41 17.06.2018.

Predsjednik vijeća Gradske četvrti Trešnjevka - sjever, Ivan Butorac, kaže da su ti 9,6 milijuna kuna vrijedni radovi tek manji zahvat ::: Naravno, toliko će koštati fontana u sredini okretišta kako putnici ne bi imali šanse stići na drugo prijevozno sredstvo koje se na tom okretištu nalazi za nastavak vožnje prema ili iz grada.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije