Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 56
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PROMETNI STRUČNJAK:

'Umor stranih vozača autobusa i kamiona kao tempirana bomba'

Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
1/23
25.07.2021.
u 12:45

Umor i pospanost najopasniji su za prometnu sigurnost

Dva vozača koja voze 1852 km u teškim uvjetima, vožnja pod tempomatom brzinom 100 km/h, trenutak sna i katastrofa. Ova je nesreća pokazala koliko nam nedostaje Hitna helikopterska medicinska služba, piše Autoportal.

Umor i pospanost najopasniji su za prometnu sigurnost, opasniji i pogibeljniji čak i od korištenja mobitela i alkoholiziranosti. Kad vozač zaspi vozilo nekontrolirano skreće izvan ceste, udara u nosače i portale uz cestu, probijaju središnju barijeru i skreću na suprotni trak…

>> VIDEO Stravična prometna nesreća: Bus pun putnika izletio s ceste, 10 poginulih, deseci ozlijeđenih

To je pokazala nesreća koja se jutros u 6:20 dogodila na autocesti A3, kod Slavonskog Broda, kad je nakon izlijetanja autobusa kosovskih oznaka, na liniji Frankfurt - Priština, poginulo 10 osoba, a 45 ih je ozlijeđeno. Ovo je treća teška autobusna nesreća u novijoj hrvatskoj povijesti. Zbog teškog umora vozača, u autobusnoj nesreći 2008. na autocesti A1, između čvorova Gospić i Lovinac, poginulo je 14 državljana Slovačke, a 2012. na A1 kod tunela Krpani osam državljana Češke.

Najveći problem hrvatskog gospodarskog prometa, kojeg generiraju i vozači iz ostalih europskih zemalja, posebice iz središnjeg i istočnog dijela, je težak umor vozača, posljedica rada službenog posla i paralelno jednog ili više neslužbeno (na crno). Problem je najveći u rutama koje kombiniraju promet u Europskoj uniji i izvan nje. Naime, propisi EU, Uredba EZ br. 561/2006 o vremenima rada i odmora, definira maksimalno vrijeme vožnje od 4,5 sata, pa pauzu od 45 minuta, maksimalno dnevno 9 sati, dvaput tjedno moguće je 10 sati, tjedno maksimalno 56 sati, a u dva tjedna 90 sati.

Teško je u ovu “matematiku” uključiti autobusnu vožnju od 1852 kilometra, jer je to, po navedenom propisu neizvodivo u 23 do 26 sati, koliko traje vožnja od Frankfurta do Prištine (ovisno o gužvama na prometnicama i granicama). Nemoguće, ali se vozački resurs provjerava do granice EU-a, Bajakova, a poslije, tko te pita. No, ta je ruta za vozače nehumana.

Zbog kontrola u Njemačkoj, ti vozači nekoliko dana ne voze, ali u danima “odmora” intenzivno voze druge poslove (najčešće “na crno” i u sljedeću vožnju kreću mrtvi-umorni. Najveći im je odmor dok kolega vozi, a svoje voze jedva održavajući koncentraciju, pod tempomatom. I tako iz dana u dan, dok se statističkom neminovnošću ne desi tragedija.

>> FOTO Nesreća kod Slavonskog Broda

1/23

Budući da se teško može kontrolirati ukupno vrijeme vožnje tijekom tjedna vozača koji kreće iz Prištine, Niša, Tuzle…, Autoportal sugerira da naša policija treba početi rigorozno kontrolirati ono što se može kontrolirati, na graničnim prijelazima, odmorištima…

Drugo, ova je tragična nesreća ukazala koliko je važno uvesti Hitnu helikoptersku medicinsku službu (HEMS). Bolnica u Slavonskom Brodu nema kapacitet za zbrinjavanje većeg broja teško ozlijeđeni, od kojih su mnogi stigli kasnije od optimalnog, nažalost neki i prekasno. Helikopterska služba bitno bi skratila vrijeme dovoženja ozlijeđenih do bolnice te u slučaju nedostatka kapaciteta, omogućila otpremu ozlijeđenih u okolne medicinske centre.

Ključne riječi

Komentara 6

KP
Karlovacko pivo
13:26 25.07.2021.

Nemože se nabavit helikpotera za cijeli balkan zašto nema kontrole za vozače autobusa i kamiona zna se koliko sati smiju vozit to treba kažnjavati

Avatar YEKE
YEKE
13:49 25.07.2021.

To ja pričam... A policija niti kontrolira vozila, niti tahografe i vozače autobusa i teretnjaka, jer bitnije je da nam gule kožu za 10 kmh prekoračenja nego da stalnim kontrolama sprječavaju ovakve tragedije. Ništa čudno da nemalo njih spava za volanom poluispravnih vozila.

MM
Matan matan
14:46 25.07.2021.

Otac mi je zaradio mirovinu kao profesionalni vozač.Kad slušam njegove priče iz radnog staža u samostalnoj Hrvatskoj,nikad se nisam usudio poslati djecu samu na dalji put.Agencije i vlasnici prijevoznih poduzeća iskorištavaju vozače do granica iznemoglosti,što dovodi u pitanje živote, kakoo vozača tako i putnika.Te sate odmora riješavaju na kojekakve načine i u pravilu krše propise i riskiraju kazne.Vozači dobiju plaću jer od toga žive a vlasnici gladni novca novca ne vide ugrozu nego novac.Kad se ovako nešto dogodi bude kasno a do tada je važan samo novac

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije