Potpuni prelazak na digitalni signal u susjednoj Austriji izazvao je
pravi bum preslaganja u telekomunikacijskom, a posebno u broadcasting
sektoru. Prelazak s analognog na digitalno emitiranje te
komercijalizacija digitalnog signala pruža niz poslovnih mogućnosti, a
kako tvrde analitičari, samo mašta je granica.
Istina, riječ je o dugoročnom projektu, no za desetak godina trebali
bismo uživati u brojnim blagodatima multimedijskih mogućnosti.
– U Hrvatskoj je trenutačno 70 posto stanovništva
pokriveno digitalnim televizijskim signalom, a do kraja 2008. godine
taj postotak trebao bi biti 90 posto. Rok za gašenje
analogne i potpuni prelazak na digitalnu televiziju je 2012. godina
– objasnio je Darko Dvornik, pomoćnik ministra za
poštu i telekomunikacije.
Hrvatska je osigurala temelje za razvoj digitalnog signala, a tijekom
pregovora u Ženevi osigurano je dovoljno frekvencija za digitalno
emitiranje u Hrvatskoj. Trenutačno se samo testno emitira, dok će
komercijalizacija uslijediti do 2009. godine, ističe Dvornik.
– Tehnologija svakoga dana pruža više, a
digitalizacija će već postojećim igračima, standardnim broadcasterima,
telekom-operaterima, internetskim portalima..., omogućiti da se
razvijaju i nude multimedijalne usluge. Neki će se posvetiti izradi
digitalnog sadržaja, neki formiranju multipleks paketa, neki
distribuciji i emitiranju sadržaja.
Kada govorimo o mobilnim uslugama i njegovim mogućnostima, moramo
naglasiti da je riječ o podstandardu digitalne televizije DVB-H
– kaže Željko Tabaković, viši savjetnik u Uredu
predsjednika Vijeća Hrvatske agencije za telekomunikacije,
koji je vodio tim u Ženevi, zaslužan za odlično odrađen posao i
dobivanje dovoljno frekvencija za razvoj digitalnog emitiranja.
Za sada radi se o tome da će u prvobitnoj fazi emitiranje digitalnog
signala pružati veći broj programa, kvalitetniju sliku i
zvuk, bez izobličenja i refleksija, no u budućnosti i
interaktivno sudjelovanje gledatelja televizije poput
primjerice direktnog glasanja za izbor pjesme za Eroviziju, ili
kupovinu na takozvanim 'šoping kanalima’.
Potreban set-up box
Ne bi li digitalni signal dospio do TV prijamnika, uza standardnu antenu bit će potrebno nabaviti set-up box konverter koji će digitalni signal pretvoriti ponovno u analogni. Prema najavama iz Ministarstva mora, prometa, turizma i razvitka, ne bi li se olakšalo građanima da prijeđu na digitalni signal, dodijelit će se subvencije. Istra je prva na redu, budući da bi prva trebala biti u cijelosti digitalizirana.