Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 60
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
BUDITE OPREZNI

HT-ovo istraživanje upozorava na riskantna ponašanja mladih na internetu

Hrvatski Telekom
Foto: Hrvatski Telekom
1/8
24.11.2021.
u 14:33

Alarmantan je podatak da se 40 posto njih ponekad toliko uživi u igranje da na nekoliko sati zaborave jesti ili piti. Kad je riječ o rizicima gaminga, mladi su pokazali relativno visoku svijest o opasnostima, 81 posto njih svjesno je da može postati ovisno o igricama, no i dalje ih 60 posto u dobi od 12 do 15 godina igraju nekoliko sati na dan riskirajući kvalitetno obavljanje školskih i obiteljskih obveza, pokazuje istraživanje HT-a

YouTube show Ultimate Gamer Hrvatskog Telekoma počeo je u nedjelju 21. studenoga u 18 sati, i trajat će ukupno sedam tjedana. U tom razdoblju po turnirskom modelu snage u igranju odmjerit će 12 amaterskih gamera podijeljenih u dva tima koje će voditi poznati mentori gameri - Malajski Tapir (tim ”Tapiri”) i Marko KC (tim ”Šniteri”). Natjecatelji će iskušati najpoznatije igraće naslove, i to na različitim platformama - PC-u, PlayStationu i mobitelu.

Hrvatski Telekom je u suradnji s agencijom SmartUp proveo istraživanje o navikama mladih u gamingu koje je dalo uvid u podatke kakve dosad nismo imali prilike čuti. Među najintrigantnijim brojkama ističe se podatak kako 50 posto mladih ulazi u neka od riskantnih ponašanja smatrajući da se loše stvari prvenstveno događaju drugima.

Mladi obožavaju igrati video igre, pokazalo je ovo istraživanje, pa tako gotovo svi mladi u Hrvatskoj između 12 i 25 godina (njih 97 posto) gejmaju, a polovica ih igranje prakticira svakodnevno. Alarmantan je podatak da se 40 posto njih ponekad toliko uživi u igranje da na nekoliko sati zaborave jesti ili piti. Kad je riječ o rizicima gaminga, mladi su pokazali relativno visoku svijest o opasnostima, 81 posto njih svjesno je da može postati ovisno o igricama, no i dalje ih 60 posto u dobi od 12 do 15 godina igraju nekoliko sati na dan riskirajući kvalitetno obavljanje školskih i obiteljskih obveza.

Istraživanje HT-a i SmartUpa pokazalo je i da je oko 50 posto mladih u nekoj od igara prihvatilo poziv nepoznate osobe na dodavanje na listu prijatelja, a isto toliko ih doživjelo neki oblik psovki, vrijeđanja i agresivnih ponašanja tijekom igranja. Također, dvije trećine mladih zabrinuto je oko krađe lozinke ili osobnih podataka s igrače platforme, primanja prijetećih slika, objavljivanje privatnih podataka ili neistina o njima, predstavljanja odraslih kao tinejdžera te slanja vlastite slike i videa online frendu kojeg ne poznaju u stvarnom svijetu.

U Hrvatskoj, čak 97 posto mladih u dobi od 12 do 25 godina - gejma

97 % mladih od 12 do 25 godina gejma

70 % djevojaka smatra da igra bolje od dječaka

65 % starijih od 15 godina brine rađa lozinke

60 % mladih od 12 do 15 godina igraju nekoliko sati na dan

12 amaterskih gamera sudjeluje u Ultimate Gameru

Analiza je po prvi puta obuhvatila i još jedno važno pitanje, a to je uloga djevojaka u gaming svijetu, koje su sve više izložene isključivanju i zlostavljanju. Tu je također zabilježen značajan disparitet u shvaćanju gaming vještina djevojaka u očima djevojčica i dječaka, što je zapravo temelj loših ponašanja prema djevojkama u gamingu. Naime, dok 70 posto djevojaka smatra da može igrati i bolje od dječaka, to isto misli između 40 i 50 posto dječaka.

Kako bi educirao mlade o ovim važnim temama, Hrvatski Telekom pokrenuo je prvi YouTube gaming show, Ultimate Gamer, amatersko natjecanje u igranju igara. Ovim natjecanjem želi osvijestiti mlade o potencijalnim rizicima gaminga, kao što su cyberbullying, ovisnost o gamingu, neravnopravnost spolova, ali i o koristima koje odgovorno igranje donosi kreativnosti i inovativnosti mladih ljudi. Sastavni dio svake emisije tako će biti, takozvano, Tajno znanje, u kojem će poznati mentori mlade igrače educirati o odgovornom igranju, kako se zaštititi od potencijalnih opasnosti u virtualnom svijetu, ali i kako razviti nove vještine koje im mogu pomoći u budućnosti. U natjecanju sudjeluje sedam djevojaka od ukupno dvanaest natjecatelja, čime HT razbija spolne predrasude u gamingu.

„Hrvatski Telekom svjestan je rizika kojima gaming izlaže mladima, ali još smo svjesniji svih koristi koje im odgovorno igranje donosi. Zbog toga nam je edukacija mladih i njihovih roditelja iznimno važna. Nakon iznimno popularne HT e-Lige, pokrećemo prvi YouTube gaming show u Hrvatskoj u kojem ćemo izabrati najboljeg amaterskog mladog gamera u Hrvatskoj. Uvjereni smo da će show mlade diljem Hrvatske jako dobro zabaviti, ali i puno toga naučiti. Odgovorno ponašanje u digitalnom svijetu postaje sve važniji element osnovnih vještina koje moramo izgraditi kako bi mogli iskoristiti sve prilike koje nam donosi tehnologija“, kazala je Branka Bajt, direktorica Sektora za brend Hrvatskog Telekoma.

YouTube show Ultimate Gamer Hrvatskog Telekoma počeo je u nedjelju 21. studenoga u 18 sati, i trajat će ukupno sedam tjedana. U tom razdoblju po turnirskom modelu snage u igranju odmjerit će 12 amaterskih gamera podijeljenih u dva tima koje će voditi poznati mentori gameri - Malajski Tapir (tim ”Tapiri”) i Marko KC (tim ”Šniteri”). Natjecatelji će iskušati najpoznatije igraće naslove, i to na različitim platformama - PC-u, PlayStationu i mobitelu.

 „Apsolutno samo uvjeren kako će svi fanovi i navijači uživati u turniru jer je atmosfera vrhunska. Nevjerojatno je koliko vještine i talenta posjeduje svaki od natjecatelja i koliko uživaju u onome što rade. Iako je bio prisutan zdravi natjecateljski duh, svi smo jedna velika ekipa koja je uvijek spremna pomoći i bodriti svoje kolege”, rekao je Malajski Tapir, mentor tima ”Tapiri”.

Titulu prvog hrvatskog ultimate gamera ipak će moći odnijeti samo jedan natjecatelj, koji će pritom osvojiti i brojne vrijedne nagrade. Dodatan natjecateljski duh u cijeli turnir unijet će i voditeljski dvojac kojeg čine Tetka, poznata streamerica, i Zefy, obožavateljica FPS-ova i TikToka.

„Turnir je stvarno nešto nezaboravno. Kroz svaku epizodu prolazit ćemo nešto drugačije, neku drugu igru na nekoj drugoj platformi i to je jako zabavno. Svatko će tu naći nešto za sebe. Puno poznatih naslova, tri različite platforme i apsolutno luda atmosfera. Svi su se natjecatelji vrlo brzo upoznali jedni s drugima, postali frendovi i show može početi“, poručila je Zefy.

 

Razlike po demografskim obilježjima

Mladi u dobi između 12-15 godina su oprezniji, moguće da se tek upoznaju sa online i gejming svijetom i kako odrastaju, postaju sve opušteniji

  • Mladići više nego djevojke doživljavaju psovanje, vrijeđanje i slična agresivna ponašanja drugog igrača (mladići 65% : djevojke 40%), upoznavanje drugog online gejmera/chat prijatelja uživo (mladići 45% : djevojke 28%) te prakticiraju prihvaćanje nepoznate osobe na listu prijatelja (mladići 63% : djevojke 45%).
  • Skupinu od 12-15 godina najviše brine primanje pornografije ili prijetećih slika na mobitel, mail ili chat (84 posto) te slanje vlastite slike/video zapisa online frendu kojeg ne poznaju u stvarnom svijetu (82 posto).

Starije od 15 najviše brine krađa lozinke ili osobnih podataka s igrače platforme te predstavljanje odrasle osobe kao tinejdžera (oko 65 posto), a mlade od 16-20 brine još i objavljivanje privatnih podataka ili neistina o njima na chatu, blogu ili internetskoj stranici (65 posto).

Ako promatramo razlike u dobi, one su najvidljivije kod primanja pornografije ili prijetećih slika na mobitel, mail ili chat što kao zabrinjavajuće navodi čak 84 posto mladih u dobi 12-15 godina i oko 55 posto starijih od 15 te prihvaćanja nepoznate osobe na listu prijatelja što je zabrinjavajuće za 60 posto mladih u dobi od 12-15 godina dok s druge strane je zabrinjavajuće za samo oko 30 posto starijih od 15.

Mladi u dobi između 12-15 godina su, mogli bismo reći, oprezniji, moguće da se tek upoznaju sa online i gejming svijetom i kako odrastaju, postaju sve opušteniji.

Combis educira o pametnijem korištenju interneta

Combis i Centar za nestalu i zlostavljanu djecu  predstavili su zbirku priča o korištenju digitalnih tehnologija “Bajke u digitalnom svijetu”

Maja Markulin Klarić (Combis)
Foto: Combis

Svima poznate priče kao što su ‘Tri praščića’, ‘Ružni pačić’, ‘Pinokio’ i ostale, u ovom slučaju za cilj imaju djecu i odrasle educirati o sigurnijem i pametnijem korištenju interneta, ali i povezati različite generacije u onome što nam u kontekstu digitalnog doba najviše i nedostaje – razgovoru. Naime, na svaku bajku nastavljaju se svojevrsni radni zadaci, postavljaju se pitanja na koja se može odgovoriti samo zajedničkim razgovorom, interakcijom odrasle osobe i djeteta u promišljanju odgovora, a kako bi se pronašla pouka primjenjiva u digitalnom dobu.

Zahvaljujući prijatelju projekta Combisu koji je financijski potpomogao ilustriranje i tiskanje, „Bajke u digitalnom svijetu“ naći će se u rukama djece i na policama mnogih domova. Sav prihod od prodaje bajki namijenjen je Centru za nestalu i zlostavljanu djecu koji vodi nacionalni Centar za sigurniji Internet.

“Podižemo razinu digitalne pismenosti i brinemo da pustolovine naše djece u online svijetu imaju sretan (siguran) završetak. Sretni smo što smo dio ovog projekta i vjerujemo da će priče biti korisne mnogim klincima, ali i odraslima”, smatra direktorica Odjela digitalnih inovacija u Combisu Maja Markulin Klarić.

Prva od šest slikovnica Bajki u digitalnom svijetu “Tri praščića“ u prodaji je na web stranicama Centra za nestalu i zlostavljanu djecu, na prodajnim mjestima Školske knjige te Tisak media centara.

Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim Telekomom

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije