Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 85
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
12.08.2018. u 22:12

Sudbina najpoznatije low-cost kompanije Ryanair još je neizvjesna, u Alitaliji, gdje kriza traje već 20 godina, broj je zaposlenika smanjen s 22.000 na 10.000

Zaposlenici zrakoplovnih kompanija (Ryanair, Alitalia, Vueling) te talijanske kontrole zračne plovidbe ENAV štrajkali su u prosincu prošle godine istog dana i doveli putnike u tešku situaciju. Ali izazvali su i druge teške posljedice.

Sudbina najpoznatije low-cost kompanije Ryanair još je neizvjesna, u Alitaliji, gdje kriza traje već 20 godina, broj je zaposlenika smanjen s 22.000 na 10.000, od kojih ih 6700 radi na zemlji.

Alitalia je privatizirana 2008., ali je ta privatizacija propala pa je dio dionica kupila talijanska pošta, potom je kompanija Etihad Airways prošle godine izašla iz vlasništva te je sada ponovno vlasnik država koja je potrošila već oko 7,5 milijardi eura za spašavanje tvrtke... Alitalia sada ima 98 zrakoplova i preveze 134 milijuna putnika godišnje, ali svakodnevno proizvodi gubitke. Je li kriza počela štrajkovima ili su štrajkovi bili posljedica krize, teško je reći, ali činjenica je da su štrajkovi zadali najteži udarac Alitaliji.

Foto: Reuters/PIXSELL/Ilustracija

Štrajkovi su u Italiji doveli i do zatvaranja mnogih drugih tvrtki. Najviše ih je bilo 1969. godine, kad je izgubljeno ukupno 302 milijuna radnih sati. Zatim su pali na oko sto milijuna izgubljenih radnih sati godišnje, a 1992. godine bilo je 869 štrajkova s izgubljenih 19 milijuna radnih sati. Sada ima manje od dva milijuna izgubljenih sati u štrajkovima godišnje.

Sve se počelo mijenjati 1990-ih godina. Članak 40. talijanskog Ustava jamči pravo na štrajk, ali on mora biti reguliran zakonima. Tako je 1990. donesen zakon po kojem se određuje da štrajkovi u osnovnim javnim i drugim ustanovama (zdravstvo, školstvo, sigurnost, kretanje, informiranje...) ne smiju štetiti drugim osobama.

Štrajk u prijevozu ili zdravstvenim uslugama može biti, primjerice, zaustavljen tako što se zaposlenike primora raditi posebnim nalozima. Štrajkovi u prijevozu, primjerice, ne smiju se organizirati u danima oko blagdana, u ljetnim mjesecima i slično. A tko štrajka, za dane koje ne radi ne dobiva ni plaću.

Slično je u svim europskim zemljama. Zato bi štrajkove najpametnije bilo izbjeći.

>> Pogledajte video - Što građani kažu o nacionalnom stadionu koji bi se trebao izgraditi u Blatu

Ključne riječi

Komentara 7

VI
Vito
09:36 13.08.2018.

Ova je kolumna na žalost jasan odraz, ogledalo, socijalistički odgojenog i nikad ozbiljno zaposlenog čovjeka koji očito nikad u životu nije stvarno radio nešto fizički i psihički teško.

VI
Vito
09:26 13.08.2018.

Je li kriza počela štrajkovima ili su štrajkovi bili posljedica krize, teško je reći ::: bla, bla, bla, prd, prd, prd. ::: Tako nešto može pisati samo netko tko nema blage veze sa stvarnošću. __ Kad si dobro plaćen, objektivno prema poslu kojeg radiš, nema nikakvog subjektivnog razloga za štrajk - obustavu rada zbog loših uvjeta i/ili neplaćenog rada. __ Tako da laprdati na takav način o štrajku može samo osoba koja nikad u životu nije osjetila nedostatak sredstava za život.

ON
onjko27
22:56 12.08.2018.

Gospodine Tomasevicu, imate li kakav konstruktivan prijedlog što učiniti ukoliko su radnici nezadovoljni radnim uvjetima, plaćom i sl.? Što točno mogu učiniti ukoliko im poslodavac ne želi izaći u susret? Da nezadovoljni sjede, šute i trpe? Samo nemojte odgovoriti uobičajenom floskulom "neka odu negdje drugdje". Lako je napisati da bi štrajk trebalo izbjeći, ali ne vidim nikakav prijedlog nekog drugog načina poboljsavanja stanja, nakon što su iscrpljeni svi drugi drugi "miroljubivi" načini.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije