Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 82
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Tržište automobila

Zbog visokih poreza ne možemo izvesti ni rabljene aute

Starost hrvatskog voznog parka povećala se za trećinu. Danas je prosječan automobil star 12,7 godina
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
1/2
05.10.2017.
u 17:14

Vozni park može se pomladiti samo smanjenjem poreza pri kupnji novih vozila, stav je Udruženja trgovine motornim vozilima

Od milijun i pol automobila registriranih u Hrvatskoj, milijun ih je starije od deset godina. Ova se poražavajuća činjenica mogla čuti na konferenciji New Link auto-moto, koju je na temu automobilske industrije organizirao Njuškalo, vodeća online destinacija za kupnju i prodaju vozila. No, nije to, nažalost, jedina poražavajuća činjenica istaknuta na događanju koje je okupilo predstavnike uvoznika, trgovaca, servisera...

Jačanje sive zone

U vremenu digitalne transformacije, autoindustrija se u Hrvatskoj još uvijek sudara s posljedicama ekonomske krize koja joj je od 2008. do danas uzela oko 230.000 radnih mjesta.
Tijekom tih 20-ak godina automobilska je industrija u Hrvatskoj doživjela 20-ak promjena poreza, trošarina, carine, povlastica, homologacije, eko-naknada. Rezultat je jačanje sive zone poslovanja i usporen priljev novih automobila.

Starost hrvatskog voznog parka povećala se za trećinu te je danas prosječan automobil star 12,7 godina. Čak 22% vozila koja su lani pristupila tehničkom pregledu pokazalo se neispravnima.

Izmjenama poreznog sustava uspjelo se postići samo smanjenje emisije CO2 kod unesenih rabljenih vozila.

– Vozni park može se pomladiti samo smanjenjem poreznih opterećenja pri kupnji novih vozila, a time bi, uz prodaju novih automobila, rasla i zaposlenost – rekao je Hrvoje Paver iz Hrvatske gospodarske komore, pomoćnik direktora sektora za trgovinu.

Ovako, zaposlenost pada jer se novi saloni i servisi ne otvaraju. Od kupaca novih vozila, samo je četvrtina fizičkih osoba, dok 75 posto novih vozila kupuju tvrtke. No, tvrtke su počele kupovati i rabljene automobile, i to one iz unosa.

Istodobno, mi svoje rabljene automobile nemamo kome prodati, jer nas naš porezni sustav (PDV najveći među zemljama u okruženju i trošarina bez ograničenja za maksimalni iznos koji može biti naplaćen) čini nekonkurentnima.

Državi 1000 kn po autu

Također, među tvrtkama koje kupuju nove aute prednjače rent a car tvrtke, koje automobile kupuju uz uvjet da ih trgovac automobilima opet otkupi od rent a cara. U prvoj polovici godine u Hrvatskoj je oko 18.000 vozila prodano rent a car tvrtkama. U listopadu ti će se automobili vratiti trgovcima koji su ih početkom godine prodali, pa će ti trgovci novim automobilima u ponudi imati i veliku količinu rabljenih. Čitavom ovom kaosu valja dodati i određeni broj novih vozila (trenutačno nema točnih podataka o kolikom je broju vozila riječ ) koja se u Hrvatsku uvezu, ali se vrlo brzo izvezu u neku drugu europsku državu. U sklopu tog reizvoza tvrtka koja je automobil uvezla i na njega platila trošarinu tu trošarinu od države traži nazad. Bit svega je da trošarine nisu i ne smiju biti jedini prihod države, konkretno, od automobila. Država od svakog novog auta uzme i oko 1000 kuna za recikliranje, dodajmo tome davanja pri registraciji, porez na vozilo,... Niži porezi značili bi više novih, sigurnijih i čišćih automobila na cestama, ali i više novca u državnoj blagajni.

Komentara 33

Avatar bodavica
bodavica
18:46 05.10.2017.

grabežu u Hrvatskoj nema kraja. Birokracija nas je PROŽDERALA!!!!!!!

Avatar Udruga_obrisanih
Udruga_obrisanih
18:03 05.10.2017.

Njuškalo više nije vodeći portal za kupnju i prodaju automobila, dali su si autogol od kada su počeli naplačivati oglase. Sada su im glavni oglašivači prekupci i ostali muljatori

DA
dado56
17:26 05.10.2017.

Ovo je cista penalizacija naroda, zasto bi cesi, poljaci, njemci i ostali placali samo pdv na aute a nas se kaznjava sa trosarinama i zato ginemo u kantama i neispravnim vozilima starim po 20 godina...koji je smisao da smo uslii u EU a nemamo iste uvjete kao ostali gradjani u susjednim zemljama, em sto je jos i hrana skuplja..na nekim autima srednje klase davanja su i 50% prestrasno...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije