Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 165
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
kupci, oprez!

Moćan SUV od 1,7 tona ima nosivost manju od 500 kg

'07.06.2013., Zagreb - Test  automobil Renault Clio GrandTour. Photo: Jurica Galoic/PIXSELL'
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
1/4
22.06.2013.
u 16:05

Na cesti će prometni policajac teško utvrditi je li vam automobil preopterećen, no može vas poslati na provjeru mase

Dopuštena nosivost je značajka o kojoj malo tko razmišlja pri kupnji automobila. Ističe se samo kod dostavnih vozila, dok je kod putničkih verzija redovito zanemarena. Svaki automobil ima propisanu najveću dopuštenu masu koja je navedena u prometnoj dozvoli. Međutim, najčešće se najveća dopuštena masa automobila navedena u dozvoli odnosi na osnovni model bez dodatne opreme, dok se uz dodatnu opremu masa automobila može popeti i za 100 kg.

Primjerice, nedavno smo se vozili s pet putnika u Renault Clio Grandtouru 0,9 TCe. Dopuštena nosivost automobila je 521 kg za osnovnu verziju, dok je naš automobil bio s najjačom opremom Dynamic, što znači da je bio osjetno veće mase od 1055 kg i manje nosivosti. S obzirom da je masa samih putnika bila 470 kg bez prtljage smo se približili najvećoj dopuštenoj masi, dok bismo s prtljagom prešli granicu dopuštene nosivosti.

Još manju nosivost ima Hondin SUV CR-V. Izgledom grdosija od automobila koji s 2,2-litrenim dizelskim motorom i 4WD pogonom u osnovnoj izvedbi ima masu od 1723 kg ima maksimalnu dozvoljenu masu vozila od 2200 kg, što znači da je nosivost samo 477 kg.

Automobili danas imaju mnogo veću masu nego što su imali nekada. Razlog je bolja oprema, prvenstveno sigurnosna, ali i bolji i kvalitetniji materijali koji se koriste u izradi automobila. Zbog toga se proizvođači natječu tko će više skinuti masu svojih modela. Pretovarenem automobilu značajno se mijenjaju vozna svojstva. Prvenstveno treba obratiti pozornost na povećanje zaustavnog puta, jer on se može drastično produžiti. Dakako, zbog preopterećenosti se dinamika vozila mijenja pa se vozilo može više naginjati i općenito drugačije prolaziti kroz zavoje. Povećava se potrošnja goriva, a dijelovi se više i brže troše.

Osim toga, zbog preopterećenog vozila prijeti vam i kazna. Doduše, kod putničkih automobila se dopuštena nosivost rijetko provjerava naprosto zbog toga što se na licu mjesta ne može provjeriti, ali ako vam je automobil vidno \"legao\" policajac vas može uputiti na provjeru mase. Dakako, to najčešće obavljaju dostavna vozila. Propisana kazna za preopterećeno vozilo je 500 kuna, dok pravnoj osobi ili obrtniku prijeti kazna od 5000 do 15.000 kuna.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije