Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PRIJAVE TRAJU

Kako do 10.000 eura? Dovoljna vam je odlična ideja za startup

Algebra
Foto: Promo/Algebra
1/3
11.09.2019.
u 11:36

Iz Algebrina LAB-a stigla je inovativna platforma FloorNap, koja je namjenjena studentima koji vole putovati. Osnivač FloorNapa Rino Duboković iz vlastita iskustva savjetuje sve one koji su inovativni da se ne boje neuspjeha

Algebra LAB je pravo mjesto za sve koji razmišljaju o pokretanju vlastitog posla ili imaju neku ideju za zanimljiv projekt, a nisu sigurni kako ga oblikovati u uspješan business. Jedna od ideja koja je prošla kroz Algebrin inkubator i ušla korak iznad odnosno u akceleratorski program je platforma FloorNap iza kojeg stoji mladi student Rino Duboković. S njime smo razgovarali o tome kako je osmislio tu platformu i čemu uopće služi.

Osmislili ste platformu FloorNap. Kako ste je osmislili i zbog čega te što sve nudi korisnicima? Po čemu je FloorNap inovativan i drugačiji od konkurencije?
Meni kao studentu i niskobudžetnom putniku je uvijek bio izazov pronaći što jeftiniji smještaj na super lokaciji. Glavni je cilj mog putovanja vidjeti što više za što manje novaca, a da bih ostvario taj cilj spreman sam žrtvovati komfor. Također, ponekad sam se nalazio u situacijama da bih prvo rezervirao jeftin let zbog kratkotrajne jeftine ponude i onda bih krenuo u potragu za "najboljim" budžetnim smještajem. Prvo bih krenuo sa zahtjevima na (platformi) "couchsurfingu", a nakon uglavnom neuspjelih zahtjeva, krenuo bih uspoređivati cijene svih hostela s Hostelworlda i privatnog smještaja na stranicama Airbnb i Booking.com. Mnogobrojne takve frustrirajuće cjenovne usporedbe i zahtjevi dovele su me do ideje: zašto ne bih napravio jednu platformu za sve niskobudžetne smještaje? Na jednom od mojih sljedećih putovanja u München, gdje se održavao Oktoberfest, spavao sam u velikom šatoru na podu s još četrdesetak ljudi. Tamo mi je pala ideja zašto ne bi spavanje na podu bilo moguće negdje u centru grada za manje novaca. Svi imaju "viška" poda u stanu ili kući kojeg mogu pružiti putniku. Tako sam spojio te dvije ideje u jednu koju sam nazvao FloorNap – cijene niske do poda uz spavanje na podu. Glavni cilj FloorNapa je omogućiti niskobudžetnom putniku što bolje za što manje novaca. Umjesto da putnici plate skuplji smještaj mogu platiti iskustvo kao npr. isprobati nešto novo - surfanje…

Kako konkretno FloorNap pomaže korisnicima?
FloorNap je zamišljen da pomogne korisnicima, prvenstveno niskobudžetnim putnicima da pronađu što jeftiniji smještaj unutar destinacije na što boljoj lokaciji. Lošija lokacija unutar grada nekad zna koštati i vremena i novaca što putnicima ostavlja manje istih tih resursa za uživanje u destinaciji. Trenutno na platformi nema ponude smještaja jer smo imali problema s tehničkim djelom tima pa tako i sa stranicom (ali nema straha i mjesta za pesimizam). S novim timom i Fil Rouge Capital akceleratorom brzo ćemo obnoviti prethodnu ponudu smještaja i povećati smještajne kapacitete te se vratiti primarnom cilju: da budemo tu za naše (niskobudžetne) putnike.

Mnogi imaju izvrsne ideje, no većina ih zapne u realizaciji, a vi ste ušli u akceleratorski startup inkubator i koliko vam je trebalo vremena od osnovne ideje do faze u kojoj ste sada? Koliko je vama pomogao Algebrin program?
Algebrin startup inkubator nam je puno  pomagao s mentorima i predavačima, koji imaju znanja i iskustva iz različitih područja te Algebra LAB prostorom u kojem smo mogli raditi na našoj ideji. Uz mentore i istraživanja s putnicima jako smo puno iterirali, mijenjali ideju da nađemo najbolji “market fit” (mjesto na tržištu gdje pripadamo) za FloorNap. Od osnovne ideje je prošlo godinu i 6 mjeseci isprekidanog rada. Imali smo velikih problema s pronalaskom iskusnih ljudi koji bi bili u timu, teško je ljude motivirati na “besplatan rad” koji se mora odraditi na početku svakog startupa.

Foto: Promo/Algebra

Kako vas inkubator priprema za izlazak na tržište?
Kroz inkubator smo prošli sve što jedan mladi startup mora znati. Od definiranja sebe kao startupa, do marketinga, pisanja poslovnih planova, postavljanje poslovnih modela, kako doći do financija, kako odabrati ciljanu skupinu, kako se širiti, kad odustati od ideje za startup. Inkubator nas je cjelovremeno usmjeravao u smjeru istraživanja naših budućih korisnika. Redefiniranje ideje pa ponovno istraživanje, cjelovremeno ponavljanje (iteracija) tog procesa. To su sve stvari koje startup mora proći da bi našao svoje mjesto na tržištu i da bi krenuo u ozbiljniji svijet prihoda i rasta (skaliranja) startupa. Postoje toliko stvari koje startup može raditi kao gore navedene stvari -Marketing, razvoj stranice, dizajn, legalnost, prodaja…itd. Ali najbitnije od svega je pronaći svoje buduće korisnike i uz njihovu pomoć kroz istraživanje napraviti startup za njih.

Koliko je vaša platforma “narasla” i kojim smjerovima biste je voljeli razvijati?
Imali smo smještajne kapacitete u centru Pariza, Beča, Havane i Zagreba. Zbog određenih tehničkih problema izgubili smo tu ponudu smještaja. Što se tiče rezervacija i ponude smještaja i dalje smo na početku, ali uz web aplikaciju (platformu) koju imamo, financije koje smo dobili i s puno istraživanja iza nas na pravom smo putu da omogućimo našim budućim korisnicima cjenovno dostupan smještaj u gradovima Europe, a kasnije i svijeta. Trenutačno ciljamo Oktoberfest kao prvi primjer primjene floornapa na događajima visoke potražnje smještaja. Razvijat ćemo platformu da bude prilagođena ponajviše nama mladim, niskobudžetnim studentima kojima je najviše potrebna. Također, želimo naglasiti i ekološku stranu FloorNapa, gdje smanjivanjem potrošnje vode i struje koje koristi perilica rublja i sušilica prilikom pranja, spadamo u održivi način putovanja (eko turizam).

Što biste preporučili kolegama koji se žele prijaviti za Algebrin inkubator? Na što trebaju obratiti posebnu pažnju?
Preporučio bih svima koji se dvoume prijaviti se ili ne, a imaju ideju i žele pokušati napraviti nešto inovativno da moraju izaći iz svojeg stana, kuće, garaže…. Znanje, iskustvo, poznanstva koje ih čekaju “vani” u inkubatoru, a kasnije u akceleratoru, prvi su koraci do uspjeha i realizacije njihovih ideje. Posebnu pažnju bih skrenuo na greške, nemojte se bojati raditi greške i brinuti oko neuspjeha jer upravo iz tih grešaka i neuspjeha najviše i učimo. “I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying.” - Michael Jordan

Algebrina voditeljica operacija Željka Mojzeš zadužena je za Algebra LAB, koji djeluje unutar Visokog učilišta Algebra kao inovacijski centar koji je 2018. integrirao u svoj rad i najuspješniji i najstariji hrvatski inkubator ZIP (Zagrebački inkubator poduzetništva). Željka nam je objasnila što je sve potrebno za prijavu i tko evaluira projekte koji su prijavljeni.

Koliko dugo postoji Algebra LAB i koliko je projekata  dosad izašlo iz vašeg startup inkubatora te koliko ih je uspjelo opstati na tržištu i što očekujete ove godine?
Do danas je inkubirano 11 generacija timova, odnosno više od 80 startupa koji su uspješno završili program, a od kojih je njih čak 54 pokrenulo vlastite tvrtke i aktivni su i danas. Novost je ove godine suradnja s najvećom hrvatskom kompanijom Inom i Fil Rouge Capitalom. Ina će timovima biti još jedna platforma za još lakši pristup tržištu jer će startupovi moći koristiti Inine prodajne kanale, dok je Fil Rouge Capital investicijski fond koji ulaže u najbolje startup ideje od 10.000 do 50.000 €. Iz tog razloga od ove godine očekujemo puno: nove i još bolje timove sa snažnim poslovnim idejama i projektima.

Što je sve potrebno za prijavu u Algebrin inkubator i tko i na koji način evaluira prijave i projekte?
Sama prijava je vrlo jednostavna te se može obaviti putem linka.

Prijave su otvorene do 30.9.2019.

Prijaviti se mogu poslovne ideje iz raznih industrija i područja, ne samo iz informatičke branše, ali je važno da u realizaciji te poslovne ideje bude na neki način korištena napredna digitalna tehnologija. U program ulazi najboljih 10 timova, a prijavljene projekte ocjenjuju stručnjaci iz Algebrine mentorske mreže, a ove će im godine u tome pomoći i stručnjaci iz Ine i Fil Rouge Capitala.

Najbolje prijave bit će financirane novčanim iznosom do 10.000 €, što predstavlja pravi vjetar u leđa mladim poduzetnicima. Za uspješan izlazak na tržište i opstanak na njemu, startupima trebaju strukturalni resursi, mentoriranje, pristup financijskim sredstvima, a ponekad i konkretna tehnička znanja i alati, a mi im nudimo sve to.

U Algebra LAB-u, kroz intenzivni 4-mjesečni inkubacijski program zajednički s timovima razrađujemo njihovu poslovnu strategiju, prototip usluge ili proizvoda, istraživanje tržišta, a kroz networking pomažemo rješavati probleme uz pomoć kolega iz zajednice.

Foto: Promo/Algebra

Koliko je potrebno poznavati digitalne tehnologije da bi se napravio projekt za inkubator i koji su vas projekti posebno oduševili?
Digitalna tehnologija je ključan element za projekte koji će ući u inkubator, ali u obzir uzimamo projekte u svim fazama zrelosti – od onih koji su tek u fazi ideje pa do onih koji već imaju funkcionalan prototip. Naravno, u skladu s time, svaki tim dobiva individualan pristup u vidu glavnog mentora koji ih prati tijekom cijelog procesa inkubacije te im pomaže riješiti sve izazove na koje naiđu. Mogu reći da je prijašnjih generacija bilo stvarno odličnih ideja iz širokog spektra područja – od ugostiteljstva i turizma preko modne industrije, energetskih projekata do tržišta rada i dječje štednje u kriptovaluti.

Dečki iz tima FloorNap razvili su web platformu koja je na granici između Couch surfinga i Airbnb-a te koja mladim putnicima pomaže pronaći povoljniji smještaj (do 15€) na raznim svjetskim destinacijama. FloorNap je osvojio prvo mjesto za najbolji business case na ovogodišnjoj Algebra LAB Investitorskoj konferenciji te je ušao u Fil Rouge Capital akceleratorski program i dobio 50.000 € početne investicije.

Zatim, tu je tim Ding koji je osmislilo aplikaciju koja studentima služi kao karijerni kompas te pomaže studentima da pomoću nje pronađu posao iz snova. Dingovci su dobili inovacijski vaučer za MSP-ove u vrijednosti od 75.000 kn iz sredstava iz EU fondova te su ušli u najuži krug za sufinanciranje u iznosu od čak 1.000.000 kn iz EU natječaja za Inovacije novoosnovanih MSP-ova – držimo im fige da i to dobiju! I svakako moram spomenuti cure iz tima PP koje koriste 3D modeliranje u proizvodnji modnih dodataka namijenjenih mladim, urbanim ženama, a opet u spoju inovacije i tradicije. Cure upravo završavaju svoju prvu liniju proizvoda i jedva čekamo da ih vidimo. Jako smo sretni i ponosni na uspjeh naših timova i svima im još jednom čestitamo!

Tko su mentori koji rade s idejnim tvorcima projekata?
U Algebri s ponosom možemo reći da imamo najveću mrežu mentora u Hrvatskoj koju sačinjava preko 100 mentora s različitim spektrom ekspertiza – od umjetnika, pravnika, financijskih stručnjaka, investitora, poslovnih stručnjaka do data scientista. Mentori su mahom i sami uspješni poduzetnici ili rade u velikim uspješnim kompanijama kao što su Hrvatski telekom, Infobip, IBM, Microsoft, Ericsson Nikola Tesla… Svaki tim dobiva svojeg glavnog mentora koji najbolje odgovara njihovom projektu te ih prati tijekom cijelog procesa inkubacije i pomaže im riješiti sve izazove na koje naiđu.

U inkubatoru i startupovima vrlo je bitan networking. Kako izgleda u praksi povezivanje s poduzetnicima?
Slažemo se da je networking izuzetno bitan, pogotovo u početnim fazama razvoja mlade tvrtke. Suradnja s Inom nam je zato jako važna. S jedne strane, Ina suradnju sa startupima koristi za razvoj vlastitog poslovanja i mogućnost otvaranja novih poslovnih područja, a s druge strane startupi kroz Ininu mrežu mogu dobiti i stručnu podršku, ali i bitno olakšan pristup tržištu. Tijekom procesa inkubacije zajedno brusimo njihove ideje i pripremamo ih za završno pitchiranje pred publikom mentora, potencijalnih investitora i poslovne zajednice.

Prijavljuju li se na vaš inkubator mladi student ili ste imali i odličnih startup ideja i od već etabliranih poslovnih ljudi?
Hrvatska ima dobru startup zajednicu i to pogotovo tech startup zajednicu. Mnogo je mladih ljudi s odličnim idejama koje mogu doprinijeti značajnijim promjenama na tržištu. Zvučat će kao klišej, ali rekla bih da dobre ideje nemaju dobnu granicu. Među polaznicima našeg inkubatora imali smo timove čiji su članovi išli u 4. razred gimnazije, ali imali smo i timove koji su bili sastavljeni od već etabliranih poslovnih ljudi koji su bili zaposleni u velikim globalnim korporacijama. Željeli bismo stoga ohrabriti sve, bez obzira na dob ili stupanj razvoja vlastite karijere, da se prijave i započnu s nama uzbudljivo putovanje u svijet poduzetništva.

Sadržaj nastao u partnerstvu s Algebrom.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije