Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 99
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
KORONAKRIZA

Prodaja automobila žestoko pala: Novi podaci otkrivaju koji su model Hrvati najviše kupovali

Sajam automobila u Osijeku prvi puta otvoren nakon koronavirusa
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
1/3
06.11.2020.
u 21:26

Hrvatski kupci su se u prvih deset mjeseci većinom - 56 posto, odlučili za novog benzinca, a dizelaše je kupilo njih 35 posto. Hibridi su našli prođu kod šest, auti na plin kod dva, a električni kod jedan posto kupaca.

U Hrvatskoj su prošli mjesec registrirana 3093 nova osobna automobila, što je za 24,61% manje nego u listopadu 2019. kada su, prema podacima Promocije plus, registrirana 4104 automobila. Time je ipak, u ovoj zbog svima znanih razloga i u prodaji automobila kriznoj godini, godišnji pad barem malo smanjen. U prvih deset mjeseci tako je prodaja novih automobila manja za 43,45 posto u odnosu na isto razdoblje lani, odnosno prodan je 24.091 automobil manje nego u istom razdoblju 2019. godine. Ove je godine prodano 31.350 automobila, a lani u prvih 10 mjeseci 55.441 automobil.

Zbog stranih turista

Dakako, pandemija COVID-19 i njezine posljedice glavni su razlog pada prodaje novih automobila. Nije Hrvatska u tome iznimka jer u cijeloj Europskoj uniji u prvih devet mjeseci, prema podacima Udruženja europskih proizvođača vozila (ACEA), prodaja je manja za 28,8 posto, odnosno s 9,908 milijuna prodanih automobila u 2019. pala je na 7,058 milijuna u 2020. godini. Ali, Hrvatska od svih država članica EU ima najveći pad u prvih devet mjeseci, a najbliži prema padu prodaje su nam Portugal (-39,3%), Španjolska (-38,3%) i Italija (34,2%). Uz Hrvatsku, sve su to zemlje koje imaju snažan turizam, a upravo su zbog manje stranih turista ove godine već u proljeće, kad je počelo zatvaranje obustavljene narudžbe rent-a-car automobila. A posljednjih godina su upravo rent-a-car auti činili oko trećinu ukupnog hrvatskog tržišta novih automobila.

Volkswagen je i dalje najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj s 5046 registracija u prvih 10 mjeseci. Slijedi ga Škoda s 4312 registracija, a treći je Renault s 2706 registracija. Četvrta je Dacia (1933), peta Kia (1644), a slijede Suzuki, Hyundai, Peugeot, Toyota, Opel... Upravo Opel bilježi najveći pad prodaje na hrvatskom tržištu u 2020. godini – čak 69,9 posto. Opel je ove godine prodao 1297 automobila, a u prvih 10 mjeseci 2019. 4981 automobil.

S druge strane, jedina marka u prvih 20 najprodavanijih na našem tržištu koja je ove godine prodala više automobila nego lani jest Kia. Korejski proizvođač ove godine u Hrvatskoj ima 1644 registracije, a lani ih je imao 1425. U plusu su u 2020. godini i neke luksuzne marke poput Porschea sa 122 registracije (96 u 2019.), i Jaguara s 55 registracija (44 u 2019.). I američki i sve popularniji proizvođač električnih automobila Tesla je rastao, s 22 prodana primjerka lani skočio je na 28 automobila u 2020. godini.

Škoda Octavia najtraženija

Za razliku od lani kad u prvih 10 mjeseci nije prodan ni jedan Lamborghini i Aston Martin, u 2020. je registriran po jedan primjerak čije nove vlasnike očito pandemija nije omela u kupnji tih skupocjenih automobila. Baš kao i lani, Ferrari je prodan jedan, a Bentleya tri. Raste prodaja električnih automobila, ove godine u 10 mjeseci registriran je 331 (udio od 1,1% u ukupnoj prodaji) u odnosu na lanjskih 170.

Najveći skok u udjelu prema pogonskim sustavima imaju hibridi kojih je u 2020. registrirano 1959 prema 1387 u 2019., čime su stigli na 6,2% udjela prodanih automobila prema vrsti pogonskog goriva. Benzinci su i dalje najtraženiji s udjelom od 56 posto, a dizelski motori čvrsto drže prošlogodišnji udio od 35%. Od modela je najprodavanija Škoda Octavia s 2115 registracija, drugi je Renault Clio s 1163 registracije, a slijede VW Polo (1130), Dacia Sandero (905), VW T-Cross (869), VW Golf, Dacia Duster, Kia Stonic, Renault Captur, VW T-Roc...

Ključne riječi

Komentara 1

SA
samoborka
09:32 07.11.2020.

Hrvatske firme masovno kupuju Škode. Bez firmi Škode bi bile na daleko nižem mjestu po količini prodanih vozila.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije