Već na prvom servisu auta možete uštedjeti servisiranjem u susjednoj Sloveniji, ili u manjim hrvatskim gradovima, pokazalo je naše istraživanje. Za primjer smo uzeli četiri od pet najprodavanijih auta ove godine u Hrvatskoj – Opel Astru, VW Polo, Hyundai i30 i Renault Clio te kao potencijalni vlasnici tih automobila pitali ovlaštene servisere u Hrvatskoj i Sloveniji koliko bi kod njih stajao prvi servis nakon godine dana ili 15.000 km.
PDV je 20 posto
Pokazalo se da su cijene u Sloveniji manje i do 385 kuna (kod Renault Clija), a kad se tome još pridoda povrat slovenskog poreza na dodanu vrijednost, dolazimo do 455 kuna jeftinijeg servisa u Brežicama, slovenskom mjestašcu samo 35 km udaljenom od Zagreba. Velika je razlika i u cijeni servisa za Hyundai i30. U Brežicama promjena filtara ulja i klime, brtve, tri litre Shell ulja, kontrola elektronike i kočnica te jedan sat usluge stoji 1009 kn. Sličan posao u ovlaštenom Hyundai servisu u Zagrebu stoji 1280 kn. Manje su razlike u cijeni servisa Opel Astre i VW Pola, a za Polo smo u Rovinju našli i servis po 700 kn, što je jeftinije nego u Sloveniji. Iz Renaulta pak upozoravaju da naši susjedi u praksi često ne daju popuste kakve obećavaju pokušavajući privući klijente iz Hrvatske te da se više isplati auto servisirati u manjim hrvatskim gradovima, nego u Sloveniji. Konkretno, navode da sat rada u Ljubljani košta 310 kn, u Zagrebu 250, dok je u Križevcima ili Bjelovaru 110 kn (+PDV).
Gdje su “ruke” jeftinije
Ukupno gledajući, u Hrvatskoj je stopa PDV-a tri posto veća nego u Sloveniji, pa je to jedan od razloga većih cijena, a rijetki pri povratku u HR prijavljuju ugrađene dijelove na koje bi se, ako je vrijednost veća od 1000 kn trebao platiti PDV. No, cijene rada nisu iste u velikim i malim gradovima. Također, prije nego što se uputite u servis, tražite pismenu ponudu i provjerite jesu li dijelovi originalni.
Opel Astra 1,4 16V 1. servis: pro
Opel Astra 1,4 16V
1. servis: promjena ulja, filtar ulja, filtar klime, brtvilo čepa, kontrola elektronike, kočnica..., usluga
Hrvatska - 900 kuna
Slovenija - 880 kuna
DDV na materijal - oko 80 kuna
Ušteda - 100 kuna
Renault Clio III 1,2 16V 1. servis: pro
Renault Clio III 1,2 16V
1. servis: promjena ulja, filtar ulja, filtar klime, brtvilo čepa, kontrola elektronike, kočnica..., usluga
Hrvatska - 1185 kuna
Slovenija - 800 kuna
DDV na materijal - oko 70 kuna
Ušteda - 455 kuna
Hyundai i30 1,4 1. servis: promjena ulj
Hyundai i30 1,4
1. servis: promjena ulja, filtar ulja, filtar klime, brtvilo čepa, kontrola elektronike, kočnica..., usluga
Hrvatska - 1280 kuna
Slovenija - 1010 kuna
DDV na materijal - oko 110 kuna
Ušteda - 380 kuna
VW Polo 1,4 1. servis: promjena ulja, f
VW Polo 1,4
1. servis: promjena ulja, filtar ulja, filtar klime, brtvilo čepa, kontrola elektronike, kočnica..., usluga
Hrvatska - 800 kuna
Slovenija - 750 kuna
DDV na materijal - oko 60 kuna
Ušteda - 110 kuna
Hrvoje Dokoza, direktor tehničke službe
Hrvoje Dokoza, direktor tehničke službe Hyundai auto Zagreb: U Hrvatskoj su dijelovi skuplji jer nismo u Europskoj uniji
Slovenija je članica EU i ne podliježe carini na dijelove. Ne moraju dokazivati ni porijeklo dijelova certifikatom Euro 1, koji je često nedostupan pa se na te dijelove plaća carina i ostala davanja. Kod nas je veći PDV, plaća se krizni porez, a komunalne i ekološke naknade su dvostruko veće u Zg županiji nego u Sloveniji. Provjerite specifikaciju i marku ulja koje koriste servisi u SLO i HR, o kojim se dijelovima radi. S obzirom na naše proljetne servisne akcije, sumnjamo da se odlazak u Sloveniju isplati.
Mario Saganić, Opelov direktor postproda
Mario Saganić, Opelov direktor postprodaje: Preko granice se u servis ide većinom zbog povrata poreza
Po našim saznanjima, trend servisiranja Opel vozila hrvatskih vlasnika u Republici Sloveniji u opadanju je. Takva je praksa i dalje prisutna u pograničnim zonama (primjerice Zagreb-Brežice), te držimo da je jedan od najznačajnijih razloga za to mogućnost povrata poreza. Kad su u pitanju standardi servisne mreže, poput obučenosti djelatnika, ili specijalni alati, nove usluge, preporučene cijene rezervnih dijelova i preporučene cijene rada, situacija je vrlo slična kako u Hrvatskoj, tako i u Sloveniji.