Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 9
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Novi izdanje

Druga generacija Subarua XV - zbogom dizelskom motoru

Subaru XV
Foto: Subaru
1/10
26.01.2018.
u 10:10

Subaru je nekad bio čista egzotika a upravo ga je model XV približio širem krugu kupaca. On je ipak mnogo više od Impreze na štiklama

Pripremajući novi model Subaruovi stručnjaci intervjuirali su 2300 vlasnika XV-a u potrazi za odgovorom što ih je najviše privuklo. Na prvom mjestu je pogon, pa pouzdanost, povišena karoserija i kompaktnost. Pored toga, ustanovili su da se prioriteti kupaca vremenom mijenjaju. Tako je sad pri vrhu popisa sigurnost. A tu Subaru XV ima mnogo za ponuditi.

Sustav Eye Sight sad je dio serijske opreme svih modela, vidljivost iz vozila je odlična, a za bolje držanje ceste tu je Active torque vectoring, također serijski u svim modelima. Dodajmo tome i novu jaču karoseriju otporniju u sudaru, automatsko kočenje,upozorenje i držanje prometne trake, kao i upozorenje da je vozilo ispred vas krenulo sa semafora, ako ste se negdje zagledali. Japanci su dosta radili na ovjesu, čime novi XV obećava bolje vozne osobine na svim površinama. Kako na asfaltu, tako i daleko od njega. Neravnine guta kao da ima hidrauliku, asimetrični AWD pogon izvuče ga iz situacije u kojoj već razmišljate o broju vučne službe. Čak i kad su u pitanju mokra trava i duboki blatom ispunjeni kolotrazi on je nezaustavljiv.

Subaru XV
1/10

Pomoć u vožnji nizbrdo

Subaru je sad u XV ugradio tehnološku poslasticu iz Forestera, sustav X Mode namijenjen najtežim uvjetima vožnje, a njegov dio je i napredna pomoć u vožnji nizbrdo koju smo također isprobali. U normalnim uvjetima vožnje pogon snagu raspoređuje u omjeru 60 prema 40 posto na prednju i stražnju osovinu. Kad je riječ o motorima tu je priča zanimljiva. Zbog sve strožih eko normi Subaru se polako oprašta od svog boxerskog turbodizela tako da u XV-u imamo samo dvije benzinske opcije. Riječ je o temeljito dotjeranim boxer benzincima na kojima je promijenjeno čak 80 posto dijelova. Dvanaest kilograma su lakši, responzivniji su i tiši. Slabija opcija je 1,6-litreni sa 114 konjskih snaga i 150 Nm, s kojim Subaru XV iz mirovanja do stotke ubrzava za 13,9 sekundi te postiže maksimalnih 175 km/h. Druga je opcija dvolitreni motor sa 156 KS i 196 Nm. S njim XV-u do stotke trebaju 10,4 sekunde, a maksimalna mu je brzina 194 km/h. Snaga se prenosi na sve kotače.Isključivo se to odrađuje preko provjerenog mjenjača Lineartronic koji simulira sedam stupnjeva prijenosa. Ručnog mjenjača u XV-u više nema. Mjenjač je sad osam kilograma lakši, što doprinosi ekonomičnosti. Spominje se i mogući hibridni pogon, ali o tome još uvijek nema konkretnijih informacija.

Cijene se kreću od 185.000 kuna naviše. Navedena cijena odnosi se na model 1,6 s Pure opremom.

Dva motora, četiri opreme

Uz slabiji motor nude se četiri paketa opreme (Pure, Style, Style navi i Premium), dok je jači dostupan samo uz dva najbogatija. Već osnovni nudi automatsku klimu, električni paket, audio sustav, 17 inčne alu naplatke, automatski mjenjač, AWD pogon i X-Mode, Subaru Eye sight i drugo. U značajno modernijem interijeru naročito nam se sviđaju narančasti prošivi na sjedalima, volanu, mjenjaču i prednjoj armaturi. Pristup kabini je lak, stražnja vrata se otvaraju gotovo pod kutem od 90 stupnjeva, a prtljažnik je prostran i prilagodljiv. Sa svim sjedalima u funkciji prima 385 litara, dok u XV s preklopljenim nasponima stražnjih sjedala stane 1310 litara prtljage.

Urus, Jetta... Pogledajte najveće novitete detroitskog sajma automobila:

Subaru XV
1/45
Ključne riječi

Komentara 3

HA
hacker
10:38 26.01.2018.

Pored Suzukija Vitare i S Crossa najpovoljniji crossover s automatikom i 4x4 pogonom u HR, no da nema visokih trošarina i previsokog PDV bio bi dostupniji širem krugu kupaca, ovako će ostati čista egzotika. Fali mu turbo motor kao i bolja servisna mreža i zastupnika u HR, šteta jer se čini kao zanimljiv automobil i alternativa visokim SUV-ovima.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije