Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 5
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
imamo detalje

Rekonstrukcija na Trešnjevci: Pogledajte kako će izgledati nova regulacija na prometnom križanju

Zagreb: Radovi kod kružnog toka Nova cesta - Kranjčevićeva - Božidara Adžije
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
1/7
03.07.2023.
u 08:15

Projekt će pridonijeti boljoj prometnoj protočnosti na frekventnoj trešnjevačkoj dionici, kažu u četvrti, a radovi bi se trebali dovršiti do kraja kolovoza

Cijelo ljeto trajat će radovi na jednom od najfrekventnijih kružnih tokova u metropoli, a i jednom od najstarijih. Novu prometnu regulaciju do 26. kolovoza dobit će raskrižje Nove ceste, Kranjčevićeve i Ulice Božidara Adžije. Kopati se počelo prije tjedan dana, a raspitali smo se kako se planira poboljšati protočnost prometa na tom potezu.

– Radovi će obuhvatiti rekonstrukciju raskrižja gradnjom dvaju međusobno povezanih kružnih tokova te uređenjem oborinske odvodnje, zelenila, javne rasvjete te horizontalne i vertikalne prometne signalizacije. U sklopu projekta predviđeni su i radovi na zaštiti elektroinstalacija – objašnjavaju u Gradu.

Nema ukidanja parkirališnih mjesta

Od predsjednika Vijeća gradske četvrti Trešnjevka – sjever Romana Karaturovića doznajemo pak kako cijeli pothvat stoji 185 tisuća eura plus PDV.

– Najveća novost za vozače, ali i za pješake, bit će znatno bolja preglednost za one koji dolaze iz smjera Kranjčevićeve i Adžijine, koji će dobiti vlastiti manji kružni tok ondje gdje je ranije bilo nezgrapno rješenje takozvanog zelenog otoka. Time će se rasteretiti promet na većem kružnom toku na Novoj cesti te posljedično povećati protočnost i kapacitet raskrižja – ističe. Rekonstrukcija tog pojasa, dodaje, ne znači ukidanje nijednog parkirališnog mjesta.


>>FOTO: Pogledajte kako izgledaju radovi na kružnom toku kojem će se pridružiti manji rotor

Zagreb: Radovi kod kružnog toka Nova cesta - Kranjčevićeva - Božidara Adžije
1/7

– Štoviše, ove godine ćemo urediti parkiralište i kolnik u Zadarskoj te parkiralište u Golikovoj između kućnih brojeva 32 i 34, no želja nam je iz rebalansa proračuna osigurati sredstva za cijeli zahvat – govori Karaturović. Nastavno na radove na kružnom toku, u planu su i oni u Kranjčevićevoj do raskrižja s Trakošćanskom kako bi se cijela prometna zona uredila. Bageri i kamioni već su počeli rekonstrukciju kružnog toka, stoga je na snazi i posebna regulacija prometa.

Vozači iz smjera Nove ceste do Adžijine mogu stići preko Žajine, a obilazno se do Nove ceste iz smjera Kranjčevićeve i Adžijine može stići Badalićevom. Ovakva će privremena regulacija na snazi biti do 27. srpnja jer je trenutačno onemogućen ulaz u Adžijinu i Kranjčevićevu s Nove ceste.

Nova prometna regulacija
Foto: Grad Zagreb

Planovi za ovaj prometni blok, međutim, ne završavaju s aktualnim projektom. Ideja je u budućnosti ozeleniti preizgrađenu Trešnjevku te joj dodati potrebnu biciklističku infrastrukturu. To će se, prema inicijativi Gradske četvrti, postići tako da se s vremenom po jedan prometni trak Nove ceste uredi drvoredom te prenamijeni u pješačko-biciklističku stazu.

A onda Dom sportova i stadion

Prometnog kolapsa ne bi trebalo biti, što pokazuje trenutačno stanje na dionici budući da je zbog radova na obnovi od posljedica potresa zauzet veći dio kolnika, a promet se ondje odvija normalno. Također, zeleni pojas trebao bi doprinijeti smanjenju urbane pregrijanosti. Trend je to prisutan u brojnim europskim metropolama gdje se u izrazito betoniranim četvrtima s pomoću zelenila tijekom ljetnih mjeseci snižava temperatura, i to u prosjeku za oko pet do deset stupnjeva Celzijevih.

Trešnjevčane bi mogli razveseliti i planirana skora realizacija projekta Hrvatskih željeznica o kojem se dugo govorilo. Naime, HŽ Infrastruktura radi na 80 milijuna eura vrijednom projektu obnove željezničke pruge od Glavnog kolodvora do Hrvatskog Leskovca. U sklopu obnove tračnica na red će doći i popratna infrastruktura pa je tako u planu gradnja stanice u blizini križanja Ulice grada Vukovara i Savske ceste. Zahvaljujući tome bi se do Trešnjevke, osim autobusom ili tramvajem, uskoro moglo stići i vlakom.


>>VEZANI ČLANCI:


Kranjčevićeva će, prema najavama, sljedećeg proljeća postati veliko gradilište i zbog rekonstrukcije stadiona Zagreb koji će se s postojećih oko pet tisuća mjesta proširiti na čak 12.000, i to pod natkrivenim tribinama. Projekt bi trebao trajati godinu dana, a povećanje kapaciteta stadiona neće utjecati na dodatnu prometnu zagušenost kvarta, izjavio je gradonačelnik Tomislav Tomašević prilikom njegova predstavljanja. Naime, ispred stadiona će se urediti sportski betonski tereni koji će se po potrebi pretvarati u parkiralište s mjestom za oko tristo automobila.

Trešnjevka je dom i drugog najvećeg sportskog projekta koji aktualna vlast najavljuje u ovom mandatu. Riječ je o rekonstrukciji Doma sportova, a neslužbeno doznajemo da bi realizacija projekta vrijednog oko 20 milijuna eura trebala početi u prosincu. Pri završetku je pak sanacija njegova platoa, a s renoviranom fontanom, klupama, podnom oblogom i žardinjerama bit će otvoren za nekoliko dana. U planu je i ozelenjavanje platoa, no ono će pričekati završetak radova na Domu sportova koji je postao djelomično neupotrebljiv nakon zagrebačkog potresa 2020.

>>VIDEO: Pogledajte ove kilometarske kolone prema moru!

Komentara 2

IV
Ivy_
14:43 04.07.2023.

Kako neće biti ukidanja parkirnih mjesta kad su samo jučer prekopali 5 parkirnih mjesta? I kako neće biti ukidanja parkirnih mjesta ako će se saditi stabla i raditi biciklistička staza? Kako će to napraviti ako se ne makne parking duž cijelu Novu cestu? Pa gdje da ljudi parkiraju?

GO
gordan0810
11:07 04.07.2023.

Što nisu spojili ta dva rotora i napravili jedan veći. Malo bi blesavo izgledalo, ali bi sigurno bilo protočnije nego dva ovako blizu. Ali kad se pokažu gužve, sigurno će biti nova studija koja će ispraviti ovo.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije