Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 52
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Dokumentarac
Povratak na članak

Napuštene pruge: Autor "Jozefa" snima film i o vlaku Samoborčeku

Dva su mlada filmaša, u sklopu ciklusa dokumentaraca o hrvatskim napuštenim prugama, odlučila zabilježiti i povijest slavnog vlaka

Komentari 19

JS
ja sam gladan
21:49 11.01.2012.

Sjećam se da sam kao dijete, petkom nakon škole, odlazili na kupanje vozeći se u Samoborčeku. Uvijek smo sa raširenim očima gledali kako odrasli, sjede i jedu špek, luk i paradajz. Sjedili smo na stepenicama. Samoborček je bio pun radnikaa koji su se vraćali ili išli na posao i nas djece koji smo se išli kupati.

VL
CR
croata11
20:10 12.01.2012.

Da li itko zna sto se je desilo sa Poletom, skolom za odrasle i automehanickom skolom i radnionom, kao i tvornicom elektronskih aparata, preko puta Samoborceka. Treba mi informacija za moj memoar \"Hostage of a Fifteen-Year Silence\" gdje pisem i o svom djetinjstvu a i skoli i radom u Poletu. Samoborcekom su mnogi radnici Poleta putovali, a ja sam cesto svoj gablec kupila-- frtalj kruha i vrhnje, a i kad kad malo parizera. Unaprijed hvala na bilo kojoj informaciji.

VL
VI
Vito
07:31 13.01.2012.

Napuštene pruge: Autor \"Jozefa\" snima film i o vlaku Samoborčeku Zanimljivo... Jesu li snimili novi autobusni kolodvor u Samoboru? Zašto ga spominjem? Zato što je zanimljivo kako su naisali-autobusni i željezniki kolodvor, a prekopali su nasip kojim je vozio \"Samoborček\"ček\" premaBregani te na njegovom mjestu izgradili ograđenu prometnicup privatnog vlaništva... Baš ću pogledati kako su i što su snimili... Jer, ZET, koji je uništio \"Samoborček\", je svojevremeno objavio da nema pojma kojom je trasom vozio \"Samobrček\" i tko su vlasnici te, preko 20km duge, trase, iako je ucrtana u \"specijalke\" koje je koristila, vjerujem i danas, vojska pase moglo/može, točno odrediti gdje je bilo vlasništvo nekad uspješnog D.D. uskotračne kraljevske željeznice...

VL
VI
Vito
07:43 13.01.2012.

12.01.2012. u 20:10h croata11 Je li to ona tvornica iza benzinske u Kate Dumbović? Ako je, onda je to spaljeno , jer je moralo biti vraćeno vlasnicima koji su pokazali dokumente pa im je grad umjesto zgrade htio vratiti spaljenieni prostor... U njemu su jedno vrjeme mladi imali mjesto okupljanja, ne onako koako većinasad misli, već službeno i odobreno od gradskih vlasti, sve dok se nije pojavio vlasnik i nastao požar \" zbog loših elektroinstalacija\"... požar privatnih objekata je u ono vrijeme bio tipičan predložak \"povrata\" imovine vlasnicima koji su se drznuli ostati živi, uz to sačuvati dokumente o vlasništvu, a morali su pobječi pred hordom četnika koji su se naselili u Zagrebu, dok su Zagrebčani morali \"braniti\" Trst...

VL
VI
Vito
07:51 13.01.2012.

Zanimljivo je kako su se tvrtke koje graniče s trasom, sad konkretno ovom dvojcu iza leđa, iza te zgrade, skoro pa slijedeći dan, proširile preko tračnica i zauzel teren, kao da su točno znale da više neće biti tog vlaka... Uz to nekoliko dana nakon ukidanja \"nepoznati počinitelji\" krenuli su s demontažom tračnica i pragova... Tako danas imate izgrađenu kuću na nekad privatnom vlasništvu D.D. \"kraljevski vlak\", a da nitko nije platio otkup i nije pitao smije li uopće graditi nešto na trasi pruge... Ako ništadrugo bilo bi zanimljivo kako i zašto je ZET \"odustao\" od tolikog zemljišta između dva naselja? Ne samo to, zašto je JŽ, a sad HŽ, isto tako odustao od vlasništva očito izgrađene željezničke infrastrukture?

VL
CR
croata11
07:55 13.01.2012.

Vito, ne sjecam se imena ulica, bilo je to 1976 i imala sam 16 godina i borila sam se sama za opstanak. Samoborcek se je tu okretao; mogao se je vidjeti sa ulaza Poleta. Hvala na imenu ulice, pogledat cu.

VL
VI
Vito
07:55 13.01.2012.

Jeste li možda znali dasu odmah nakon napuštanja te željezničke trase Nijemci pomudili Hrvatskoj, ne jugoslovenskoj, izgradnju poligona za magnetni vlak na toj trasi? Njihova tehnologija, naša radna snaga i tvornice... Kad su to \"naši\" političari odbili, Nijemci su trasusu izgradili kod sebe i sad, u 21. st., Nijemci tu tehnologiju prodaju Kinezima koji pak \"ulaze\" u Hrvatsku kako bi istu prodavali nama, nakon 30 godina... Znadete li što to znači? Da smo najmanje 30 godina u zaostatku za svijetom...

VL
VI
Vito
07:58 13.01.2012.

Kad smo već kod slike, znadete li daje u parku iza leđa ovog dvojca bio spomenik? nema veze što je nanjemu bila crvena zvijezda, ali tu su bila imena Hrvatica i Hrvata koji su mislili da će biti bolje samostalnojj Hrvatskoj, makar išli u partizane...

VL
VI
Vito
08:05 13.01.2012.

Ma ne iza, ispred njih, ispred te klupe, u tom parku... Lijevonaslici je nekad bila tvornica, sad je velika zgrada puna, vjerujem, pretežno nezaposlenih... Desno naslici se nalazio deponij \"peska belega\" kojeg su \"Samoborčekom\" vozili iz samoborskog gorja, a uzuz to i kanalizacijske i ostale betonske prerađevine iz \"Samoborke\" koje su zatim malim kamionima razvozili po gradu i tako proširivali komunalnu infrastrukturu... Lijevo, na slici, iza njih je bio ranžirni kolodvor i radionice u kojoj su punili vlakove vodom i ugljenom... Zadnja stanica je premještena do željezničkog nasipa kako bi stanovništvo bilo bliže tramvaju u Jukićevoj iza nasipa...

VL
VI
Vito
08:10 13.01.2012.

13.01.2012. u 07:55h croata11 Lokomotive su se okretale, na slici lijevo, naranžirnom kolodvoru, a preko ograde je bila opisana tvornica, i ja sam bio mali pa me ime nije zanimalo, ali da, mislim da je to mjesto gdje je sadd velikasiva stambena zgrada... Ona druga tvornica je bila prekoputa zadnje stanice, sad nema više niti table i sve je obraslo...

VL
VI
Vito
08:16 13.01.2012.

Kate Dumboviće južno od \"Samoborčeka\", sve do Nove Ceste (četnički -Lenjingradske), a Kučerina sjeverno, sve do Metalčeve... Zašto četnički? Zato što je nitko od Zagrebčanki i Zagrebčana nikad nije zvao tim imenom, osim četnika u gradskim uredima...

VL
VI
Vito
08:20 13.01.2012.

Kako bih to dokazao? Pitajte stare grobare - na Mirogoju postoji aleja u kojoj su pokapani stanovnici Nove Ceste pa je tako, naravno neslužbeno, i nazvan taj dio Mirogoja... Sami stanovnici Nove Ceste... naravno, ne znam kako je danas, aliali \"u to vrijeme\" nekako se \"poklopilo\" da umrle iz Nove Ceste pokapaju baš na tom dijelu...

VL
VI
Vito
08:25 13.01.2012.

\"Elektra\" pak i danas ima skladiše na sjevernoj strani i ona je prva počela s okupacijom pruge sve do \"dvorišta\", do perona starog kolodvora koji je bio, ne znam je li još uvijek, pretvoren u restoran s domaćom hranom... Prošett ću se i pogledati kako to danas izgleda...

VL
CR
croata11
18:47 13.01.2012.

Vito Izgleda da ste blizu, pa mi molim odgovorite na jos jedno pitanje. Da li su to drva divljeg kestena u parku? Ja sam bila u domu u Folnegovicevom naselju i sa tramvaja sisla, te kad sam isla do Poleta prema Samoborceku, Polet je bio na lijevoj strani i onda nastavio park. Ja sam u Americi vec 30 god a mozete me naci pod naslovom knjige. Hvala na informaciji a znam da ce to pomoci i ovima koji rade film ako su zaista zainteresirani o povijesti ne samo Samoborceka nego i svih onih onih koje je dotaknuo na bilo koji nacin.

VL
VI
Vito
06:47 14.01.2012.

Mislim na andriju žaju, a o daničiću ima jako puno...

VL
VI
Vito
06:29 14.01.2012.

Da, to jedivlji kesten, aesculus hippocastanum... Ako ste išli tramvajom, onda ste došli od podvožnjaka, a s lijeve strane je porušen, spaljen objekt tvornice o kojoj sam pisao ispod, desno od ovih na slici, otprilike 200m preko ceste premakojoj suu okrenuti ... Tabla s natpisom \"elektrotehnička radionica\" još nije skinuta, a te zidane stračare nalaze se lijevo od ovih naslici, otprilike 30-ak metara... Ne izgleda kao da to netko koristi, ali, zanimljivo, nisu porazbijani prozori i potrgana vrata, iako je prazan prostor iza \"blatnih\" stakala.. Jedan hangar gdje su servisirali \"srebrne strijele\" pretvoren je u \"ZET-ovu kuglanu, a drugi je srušen i sad je tamo između Perkovčeve i Valjavčeve \"park\", zapravo livada po kojoj su posijali travu, jer je očito da nemaju pojma kako riještiti imovinsko-pravnim putom mjesto na kojem je bio ranžirni kolodvor...

VL
VI
Vito
06:44 14.01.2012.

Uostalom, možete na Googleu potražiti Zagreb i vidjeti skoro sve... Nažalost, još smo u režimu \"vanjskog neprijatelja\" pa se snimke koje vidite ograničavaju na mutne i udaljene, no ipak se mogu razaznati dovoljno jasni detalji ulica božidara adžije, narodni herojj kojeg su zatvarali komunisti, a navodno ubili Ustaše - Wilipedija... Ulica božidara adžije dobila je ime nakon što su maknuli ime nada dimić - isto u Wikipediji, samo s jasnijom prošlošću... Ulica andrije žaje je promijenila ime daničićevoj, iako nema jasnih podataka o njemu niti u enciklopediji koju možete pronaći na Googleu...

VL
VI
Vito
07:24 14.01.2012.

Prošetao sam pavidio kako se zlorabi gradska vlast za sitne duše koje uzimaju novac zaosobni dohodak, a već od 1. siječnja 1980.g. ne žele riješiti imovinsko pravne poslove te u gradsko, ili državno, vlasništvo prepisati katastarsku česticu bivšeg dioničkog društva \"Samoborček\"... Toliko su pokvareni da i nekoliko gradskih četvrti kroz koje je prolazila pruga i dalje imaju nasip, a dijelove tog nasipa privatnici uklanjaju i grade svoje poslovne i/ili stambene objekte... Tako imate preko Nove Ceste uklonjene tračnice, a nekoliko minuta pješice dalje, na drugoj prometnici, Metalčevij, tračnice su samo preasfaltirane...

VL
VI
Vito
07:24 14.01.2012.

Zatim dolazite do Kustošije, Črnomerca, gdje je nasip najednom mjestu pretvoren u velikog \"ležečeg policajca\", a onda druga ulica koju presjeca ima samo stepenice, tako da vozila ne mogu normalno preko nasipa, već moraju kružiti \"tko zna kuda\" kako bi prešli niti 10 metara na drugu stranu i skratili si put s jednog kraja grada na drugi... Jedni stanovnici tog \"uskog\" prostora drže do sebe pa uređuju i prostor nasipa, dok drugi to pretvaraju u \"septičku jamu\" i ostavljaju zapušteno, jer \"nije njihovo\"... Neki dijelvo su potpuno izgrađeni pa postavljam pitanje - tko im je odobrio gradnju na očitom željezničkom putu?

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.