Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 2
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
VEČERNJI TV: INTERVJU

Božo Petrov: Radije ćemo na nove izbore nego podržati SDP i HDZ, ljudima je dosta!

Foto: Večernji TV
30.06.2020.
u 13:57

"Tihomir Orešković bio je najuspješniji hrvatski premijer, a to pokazuju sve relevantne brojke. Bio je uspješniji od Zorana Milanovića, bio bi uspješniji od Tomislava Karamarka, a posljednji podaci pokazuju da je uspješniji i od Andreja Plenkovića".

Čelnik Mosta i nositelj liste u 10. izbornoj jedinici za predstojeće parlamentarne izbore, Božo Petrov, u utorak je gostovao u studiju Večernjeg lista.

Emisiju vodila: Iva Boban Valečić

TEKSTUALNI PRIJENOS: 

Vaš kolega Marin MIletić iz Rijeke u jednom je intervjuu nedavno kazao da Most ne može u koaliciju sa SDP-om jer Božo (misleći na vas) ne bi mogao doći pred oči majci i baki. Je li njegova tvrdnja točna?

Moja baka je pokojna, ali sjećam se da sam joj još 2016. objašnjavao da njezin "Vranjo" više nije živ i da se događa smjena generacija na političkoj sceni te da smo nova snaga upravo mi u Mostu. Sada vidimo da se ta smjena generacija nekompromitiranih ljudi dogodila. Mi se borimo za ono za što su se, primjerice, borili naši branitelji. Za otvorenu, demokratsku i uređenu državu. Ljudi koji su se borili nisu sanjali državu u kakvoj danas živimo. To je sigurno. 

Ali nekompromitiranih ljudi ima na svakom ideološkom spektru. Zbog čega onda Marin Miletić isključuje bilo kakvu suradnju s ljevicom, odnosno sa SDP-om?

Ma ne bih rekao da je odbacio, nego je više zafrkantski htio ukazati na to da su obje velike stranke zapravo identične u svojoj biti. Te dvije velike stranke su se godinama izmjenjivale i gradile sustav kakav imamo danas. Dovoljno dugo su bile na vlasti da su nešto mogle promijeniti ali nisu. 

Je li se iz toga onda može iščitati da ćete nakon izbora možda ići s drugom stranom, odnosno s HDZ-om? To bi vam bio treći put.

Most je izlazio iz vlasite vlade zbog ideala i poštenja. Nismo šutjeli nego smo izašli. Za nas je prestalo biti mjesta kad smo se počeli obračunavati s kriminalom i korupcijom. Dok je tako sigurno nema suradnje s takvim strankama. Kad se odluče baviti čišćenjem korupcije onda možemo razgovarati. 

Ali do sada se sticao dojam da je Mostu svejedno s kime će koalirati sve dok se ispunjavaju uvjeti za borbu protiv korupcije. No izjava Marina Miletića o SDP-u upućuje da to nije baš tako, kao da se radi o nekoj figi u džepu...

Ja ću vam sad ponoviti još jednom. Za mene su HDZ i SDP identični. Nema razlike. Neće dobiti našu podršku dok ne odluče uvesti elektroničko glasanja, borbu protiv korupcije, izborni zakon i reformu javne uprave. Mi svoju priču možemo graditi samo s novim ljudima koji su spremni na promjene SDP i HDZ to nisu. 

Postoji li minimalna šansa da Most na ovim izborima koalira bilo s HDZ-om ili sa SDP-om?

Odgovorit ću vam protupitanjem. Je li vi vidite da su se HDZ ili SDP počeli obračunavati s korupcijom? Nama su važni naši građani. Ako mi u Vladi ne možemo biti ravnopravan partner i ako ne možemo ostvariti ono što smo biračima obećali onda u takvoj Vladi naprosto nemamo što raditi.  Ne slažem se s nekima koji kažu da se u politiku ide samo radi vlasti. Što smo se mi trebali prodati za komadić vlasti? Prodati svoje obraze? Da, mogli smo. Bili smo dva puta u vlasti i oba puta smo je napustili kad smo vidjeli da ne možemo ostvariti promjene. Nitko nam nije branio da dižemo ruke, uhljebljujemo ljude, trošiti novac...

Koliko se može čuti od Mosta vi imate jedan od najvažnijih uvjeta, a to je provedba referenduma po zamisli inicijative Narod odlučuje. Ukoliko neka velika stranka odluči podržati taj vaš prijedlog, biste li onda koalirali s njima? 

To su oni već odbili. Sumnjam u nekakvo čudo koje će ih natjerati da to podrže, jer volja naroda i referendumske inicijative upravo idu na štetu političkim elitama. 

Nije nemoguće da se nakon ovih izbora vlast ne uspije sastaviti pa bismo mogli ponovno na birališta. Je li Most spreman preuzeti odgovornost za takav scenarij? 

I deset puta je ok izaći na izbore ako će se dogoditi situacija u kojoj će nestati ljudi koji štete ovoj državi i pojaviti se neki koji žele istinske promjene. Ljudima je dosta, postali su svjesni svega. 

Dakle, ako bude presudni za sastavljanje nove Vlade, radije ćete na nove izbore nego sklopiti koaliciju sa HDZ-om ili SDP-om?

Ja ne vidim da se kod njih ništa promijenilo niti će se promijeniti tako da izgledniji su novi izbori od naše suradnje s njima.

Domovinski pokret za sada je istaknuo samo jedan i isključivi uvjet za suradnju s HDZ-om, a to je Vlada bez Plenkovića na čelu? To je zapravo recept Mosta od prijašnjih vremena kada ste zahtijevali vladu HDZ-a bez Karamarka. Smatrate li danas da je HDZ bolji od Karamarkovog vremena?

Ja vam samo mogu kazati da je Tihomir Orešković bio najuspješniji hrvatski premijer, a to pokazuju sve relevantne brojke. Bio je uspješniji od Zorana Milanovića, bio bi uspješniji od Tomislava Karamarka, a posljednji podaci pokazuju da je uspješniji i od Andreja Plenkovića. Jedino u njegovo vrijeme se smanjivao javni dug, ali ne nominalno i kozmetički već to pokazuju apsolutne brojke. 

Postoje li još kakvi uvjeti osim tog referneduma koje biste postavili za potencijalnu postizbornu koaliciju s nekom od dvije velike stranke?

Naš uvjet je naš program - zdravorazumski i logički. Onaj tko želi očistiti Hrvatsku od kriminala i potaknuti reforme i ojačati demokraciju može biti naš partner.

Ali kako bi vam HDZ ili SDP trebali pokazati da su spremni za suradnju?

Oni bi trebali prvo četiri godine raditi i pokazati djela, a ne samo pričati. Trebali bi raditi naporno pa čak i pod cijenu da izgube iduće izbore, ali samo da se napokon u Hrvatskoj stvari pokrenu na bolje. Primjerice, i jedna i druga stranka odmah bi nakon izbora trebala raspisati referendum za izmjenu izbornog zakona. 

A vi biste tada odmah tražili da se raspišu novi izbori po novim izbornim pravilima. Zašto bi neka velika stranka na to pristala ako je gotovo sigurno da bi izgubila većinu?

Ja nisam rekao da će oni na to pristati. Ja samo govorim što je pošteno. Pazite, imate sad taj Stožer koji pokušava svim pozitivnima na COVID-19 uskratiti pravo glasa iako naš Ustav jamči svakome biračko pravo. To su bezvezarije koje su prešle u stadij apsurda. Zašto jednostavno nisu omogućili uvjete za glasovanje, a ne ljudima uskraćivati ustavna i rođenjem zajamčena prava?

Može li se zbog toga propitivati legitimnost samih izbora?

Naravno da može jer je to protuustavno. Mi smo odavno tražili da se uvede elektroničko glasovanje. Nisu htjeli.

Hoće li se Most zbog toga možda žaliti Ustavnom sudu?

Ja mislim da bi se Ustavnom sudu trebala obratiti svaka osoba koja se nađe u takvoj situaciji. Pa u kakvoj mi državi živimo, više se ni Ustav kao najviši pravni akt ne poštuje. 

Bojite li se niske izlaznosti na izborima? Vi niste stranka s jakom infrastrukturom kao što su HDZ i SDP. Hoćete li uspjeti animirati svoje birače? 

Građanima treba jasno reći da na izborima ne glasuju za političare nego za sebe. Toga trebaju biti svjesni. Jer ako podrže opciju koja istinski želi učiniti promjene, onda to znači da će se te promjene refletirati i na buduće zakone, a zbog tih zakona njihov će život biti lagodniji, moći će zaraditi onih par tisuća kuna više zbog kojih nam danas djeca bježe u Europu...

A što ako netko s temperaturom znatno većom od 37 stupnjeva ode na izbore? 

Neka izađe na izbore! Zašto ne? Neka im Stožer onda pokuša oduzeti njihovo ustavno pravo...

Niste mi odgovorili, ako bude niža izlaznost hoće li se to odraziti lošije i na vaš rezultat? 

Građani će o tome odlučiti. Ovo je važan trenutak za građane, njihove obitelji i njihove prijatelje. 

Vi imate zanimljivu točku programa, a koja se tiče mirovinskog sustava. Zalažete se za liberalizaciju i priželjkujete nove igrače na tržištu kako bi se podigli kriteriji i ojačala konkurencija. No, u posljednje vrijeme sve se više spominje nacionalizacija drugog mirovinskog stupa kako bi se pokrili državni troškovi jer će nedostajati 5-6 milijardi kuna mjesečno...

Ne slažem se s time. To nije njihov novac, to je naš novac. To je novac građana. To nije pravedno prema ljudima. Neka režu uhljebe, a ne uzimati ljudima novac. Kao znamo da nije pravedno, ali treba nam. Dosta je takve politike! S druge strane, HDZ se tamo gdje treba štedjeti onda se ponaša kao pijani bogataš. 

U vašem programu ima riječi i o migrantima. Spominjete vojsku na granici. Što bi vojska trebala raditi na granici? 

U teoriji pomoći policiji na granici od tisuću kilometara. Jednostavno zbog boljeg pokrivanja u slučaju da se sve ne može. Znači vojska bi samo pomagala policiji da obavlja svoje primarne poslove. 

Što u ovom trenutku u Hrvatskoj hitno treba napraviti? 

Poboljšati investicijku klimu, riješiti se korupcije i reformirati upravu. Tako vam raste BDP, a kad raste BDP ljudi su sretniji i bogatiji, ima više mjesta za demokraciju. Mi smo sada u situaciji da hitno trebamo privući investitore, ako to sad ne napravimo čekat ćemo još 30 godina. Svi su uspjeli, Česi, Poljaci... Samo smo mi vječno u dnu jer se bahatimo s porezima, država postavlja uvjete investitoru, porezna represija je velika, trebaš nekome dati u kuverti, a sve treba biti obrnuto. 

Kad smo već kod investicija, jedan od osumnjičenih u aferi Vjetroelektrane Milenko Bašić kazao je kako ga je vaš tadašnji ministar, dakle Mostovac Slaven Dobrović ucjenjivao tražeći od njega ulaganja u Etičnu banku.

Prvi put čujem za to. Čisto sumnjam da je bilo tko iz Mosta ikada tražio takvo što. Ja bih volio da gospodin tuži pa da se ide na sud i sve dokaže. Nema vam u Mostu takvih ljudi, ali dosta je znakovito da je biznis s vjetroelektranama krenuo onog dana kad je Most napustio vladu. 

I za kraj, kakav je vaš stav o pobačaju. Ljudi s vaših lista poput gospodina MIletića i Raspudića odavno su kazali da su apsolutno protiv pa čak i onda ako je do začeća došlo mimo ženine volje. No, kakav je vaš stav, stav stranke?

Bilo bi smiješno očekivati da o tako kompleksnoj temi možemo razgovarati na intervjuu i gdje bih trebao u manje od dvije minute reći i argumentirati odgovor. To je previše važno pitanje da bi se o njemu pričalo površno i da bi služilo u ideološke i dnevno-političke svrhe. Radije bih da stvorimo mirnu i pristojnu atmosferu i svi pričamo s argumentima. Ovo u posljednje vrijeme, ovi blic odgovori "za" i "protiv" su zapravo uvreda razumu i svim ženama. 

Komentara 89

MI
Mircen
14:12 30.06.2020.

Ja sam običnim googlanjem našao da je objavljeno da je bivši pomoćnik ministra branitelja Bojan Glavašević (na listi kandidata stranke Možemo, čuvane kao lički medvjed od strane 90% medija) koristio državna sredstva u privatne svrhe i Thule krovni nosač i kutiju sa službenog auta montirao na svoj privatni automobil za 8267 kuna. I to nije jedina njegova afera, Portal direktno.hr objavio je račun iz kojeg je vidljivo da se samo za jednu večeru za 14 osoba u restoranu Baltazar, potrošilo 10.766,00 kuna. Samo googlanjem, nemam pristup procesima na sudu, susjedima tih na listi stranke Možemo i drugim pojedinostima kao što ima Jutarnji za DP.

KO
Kološanin
15:01 30.06.2020.

Ispravak netočnog navoda: Most nije dva puta sam napustio Vladu. Prvi put je srušio Vladu u kojoj je participirao, najviše Božinom zaslugom, a drugi put je u izravnom tv prijenosu potjeran iz Vlade jer se 6 mjeseci nije mogao odlučiti je li vlast ili oporba. Božo bi, sa najviše 4 osvojena mandata koalirao, pod uvjetom da bude ravnopravan partner. To je kao da traži da sa 5% osvojenih glasova na izborima bude ravnopravan u saboru s onima koji su osvojili 60%. Politički ignorant i cirkusant

VA
vadis1
16:48 30.06.2020.

Most je jedna postena stranka. Nazalost dobar dio ljudi to neprepoznaje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije