Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 98
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
VATIKAN
Povratak na članak

Umro najstariji kardinal

Kardinal Mayer preminuo je u 98. godini. Obavljao je mnoge visoke dužnosti pri Svetoj Stolici.

Komentari 10

JU
jumae
20:38 30.04.2010.

\"obavljao je mnoge visoke dužnosti pri Svetoj Stolici\" - mozda medju ostalima i prikrivanje silovanja maloljetnika od strane Katolickih svecenika. Dakle zasto je ovo vijest?

VL
JA
jaaaasam
01:56 01.05.2010.

Nemoj.

VL
VL
vladika
20:06 01.05.2010.

Umro je čovjek koji je svoj život posvetio služenju drugima. Strašno je da netko u ovakvim trenutcima kaže da je vjerojatno bio zataškivač zla a vjerojatno za njega nikada nije ni čuo. Želim naglasiti da sam iz svog vremena, kada sam radio u Rimskim katakombama, poznavao poštovanog Kardinala Mayera. Strašno je da si gospodin pod imenom jumae dozvoljava takve primjedbe ali je onda i očito iz kojeg smijera dolaze njegovi komentari. Zlo, mržnja i netrpeljivost. Ako u katoličkoj crkvi postoji zlostavljanje onda je to ništa u srazmjeru koliko ga je u svim drugim institucijama a napose po obiteljima uz to - Bilo bi primjereno da se o pokojnicima govori s pietetom. Iskren pozdrav.

VL
JU
jumae
22:15 01.05.2010.

Vladika: Dakle - doticni gospodin Mayer postao je svecenik 1931-e - statisticki gledano - u svojih cirka 79 godina sluzbe u katolickoj crkvi i kao nastariji kardinal - sanse da je znao o silovanju maloljetinka od strane katolickih svecenika suu vece nego kod drugih kardinala. Ta statisticka cinjenica je neosporiva. Dakle, vasa osobna interpretacija da je moja konstatacija dolazi iz smjera \"zla, mrznje i netrpeljivosti.\" nije utemeljena nikakvim cinjenicama. Slijedeca cinjenica je i isto neosporiva a to je da se svi slazemo da je seksualan odnos sa maloljetnom djecom drusveno i moralno neprihvatljiv cin (ako imate djecu molim vas probajte si ilustrirati u glavi nekog svecenika kako bludi nad vasim 10-to godisnjim sinom ili kceri!!!). Slijedeca cinjenica - sluzbena doktrina katolicke crkve je pomagati onima kojima je pomoc najpotrebnija - u tu skupinu definitivno spadaju maloljetna djeca. Slazem se da se nesmije osudjivati cijelu grupu na osnovu par pojedinaca. Povalcim paralelu - ne osudjujem cijelu crkvu da je silovala djecu. No cinjenica da je crkva kao institucija aktivno i svijesno zataskivala silovanja maloljetnika od pojedinih katolickih svecenika. Nedavno se pokazalo da su se silovanja desavala da raznim nevezanim lokacijama (europa, sad, itd) znaci da to nije bilo jedan izolirani problem. Vise rangirani svecenici su morali znati o problemu jer se pokazalo da su nakon incidenta jednostavno prebacivali silovatelje u drugu zupu. To je bila jedina kazna. Tako se \"rjesavao\" problem u velikoj vecini situacija sto indicira da je postojao definiran protokol. Sto znaci da su taj protokol morali odobriti i vise rangirani svecenici. Znaci da se o tome znalo unutar insitucije katolicke crkve! Crkva kao institucija je kriva zbog slijedeceg: - svijesno i aktivno je zataskivala drustveno i moralno neprihvatljiv cin silovanja maloljetnika - ne poduzimajuci nista da se iskoristavanje neduznosti maloljetne djece ne zaustavi - najgore od svega - marginalizacija silovane djece nasuprot instituciji crkve - bitnije je crkvi bilo odrzati svoju instituciju netaknutu nego se pobrinuti za dobrobit maloljetne djece - to dokazuje crkvinu sebcinost i pohlepu - lista moze ici u nedogled no zadnja cinjenica da je crkva postupala kontradiktorno svojoj doktrini No razmotrite slijedeci scenario #1: Javna osnovna skola. Ucitelj slijuje 10-to godisnju djevojcicu. Djevojcica to kaze roditeljima koji to prijave ravnatelju skole. Ravnatelj se posavjetuje sa nadredjenim. Organizira se transfer silovatelja u drugu skolu. Obitelji djevojcice se isplati kompenzacija iz skolskog budjeta (indirektno od poreznih obveznika) uz uvijet da se slucaj zataska. Nakon par godina djevocica sada u pubertetu odluci tuziti skolu. Slucaj ode na sud. Najvjerojatniji rezultat: Svi upleteni su kaznjeni. Javnost podrzava djevojcicu i moralno osudi silovatelja. Scenario #2: Katolicka crkva. Svecenik siluje 10-to godisnju djevojcicu. Djevojcica to kaze roditeljima koji slucaj prijave nadrjedjenom sveceniku (npr. voditelj zupe). Svecenik koji vodi zupu se posavjetuje sa nardedjenim i organizira se transfer slilovatelja u drugu zupu. Obitelji djevojcice se isplati kompenzacija iz budjeta zupe (u nekim zemljama kao npr. u Hrvatskoj indirektno od poreznih obveznika) uz uvijet da se slucaj zataska. Nakon par godina djevocica sada u pubertetu odluci tuziti crkvu. Slucaj ode na sud. Rezultat: crkva izjavi da je djevocicina izjava rezultat manipulacija ateista koji zele uzdrmati temelje njihove institucije. Djevojcica je na sve moguce nacine diskreditirana od strane crkve. Svecenik silovatelj prizna da je silovao doticnu i izjavi \"naveo me vrag\". Svecenik silovatelj ode na ispovjest i grijeh mu je oprosten. Crkva i obitelj djevojcice se dogovore oko kompenzacije uzrokovane dusevnom boli. Svecenik silovatelj nema dodatnih konzekvenci. Prepostavimo da se slucaj odvija u pretezno katolickoj naciji - vecina katolika nije pretjerano moralno uznemirena razvojem slucaja. Napomena: scenario #1 je fikcija, scenario #2 je baziran na provjerljivim cinjenicama. PITANJE: Ako ste katolik po vjeri kako mozete podrzavati katolicku crkvu? Da odmah naglasim - je ne osudjujem niciju vjeru - nego osudjujem katolicku crkvu kao instituciju. Kako mozete mirno spavati nakon sto u nedjelju odete u crkvu znajuci da ta institucija cini kontra onome sto propovjeda i ne sprijecava muku najugrozenijima iako to moze i to samo zbog svoje koristi? Kako mozete percipirati nekog muskarca kao povlastenog u komunikaciji sa bogom samo zato sto se doticni odlucio biti celibatan? Zasto je grupa celibatnih muskaraca u privilegiranom polozaju i bilo cemu kompetentnija nego bilo koji drugi vjernik?

VL
JU
jumae
22:39 01.05.2010.

A da i ne krenemo u daljnje rasprave o \"zlima\" koje crkva nije sprijecavala u toku zivota doticnog g. Mayer-a. Npr. papa pius XII i njegova ne-opozicija prema Hitler-u i Mussolini-ju. Rezultat toga? Komentar netko? Bilo bi mi interesantno procitati kako je crkva pozitivno postupila u tom slucaju. No najverojatniji odgovor koji mogu ocekivati je slijedeci - jumae - vi ste covjek pun mrznje i zla - tek kad najdjete boga onda cete vidjeti njegovu velicanstvenost. Ili nesto tome slicno. ZELIM DISKUSIJU O CRKVI!!!! NE VJERI I BOGU!

VL
VL
vladika
20:30 02.05.2010.

Poštovani prijatelju G. jumae ja uopće nemam namjeru diskutirati o Crvi koja je za mene, kao i većinu Hrvata (koliko sam upoznat sa anketama) naj institucija uz Hrvatsku vojsku. Nikada niti kao vjernik niti kao čovjek 21 vijeka ne bih odobravao ikakav oblik zloostavljanja ali način kako se danas u javnosti nekoga proziva a time i uništava bez ikakvih dokaza je za mene osobno neprihvatljiv. To ste vi učinili jer sve što ste naveli kao argumente i kao nepobitno su vaše pretpostavke kao npr. kada je pokojni kardinal zaređen ili što je on sve morao znati. Dakle možemo samo diskutirati o tome kako vi ili bilo tko drugi sebi dozvoljava biti toliko samouvjeren i kritičan prema drugome na osnovu pretpostavki? Još nešto, ja sam rimokatolik i to mi je veća svetinja i od nacije i od velike obitelji kojoj pripadam. Trenutno živim i radim u aziji na dalekom istoku. Upravo milosti koje dobivam vjerujući i u Svetoj Crkvi su mi najveća snaga. Sve grijehe pojedinaca u toj mojoj Crkvi osuđujem ali su mi zanemarivi u odnosu na sve blagodati kojima je pomogla npr. narodima ovdje u ovom dijelu svijeta, gladne hraneći, obespravljene štiteći, neškolovane obrazujući ...

VL
JU
jumae
01:06 03.05.2010.

vladika: Kad se vec pozivate na mnoge \"dobrobiti\" koje je katolicka crkva napravila za siromasne u nerazvijenim zemljama sam tak zaboravljate i na \"zla\" koje je ta ista institucija svojom zastarjelom doktrinom ne-sprijecila u istim tim nacijama. Ovaj puta cucu vam dati konkretni primjer/dokaz: Katolicki kardinali Juzno-Africke Republike, Botswane i Swazilanda kategoricki smatraju koristenje kondoma kao nemoralno i neutemeljeno oruzje u borbi protiv AIDS-a. Doticni katolicki kardinali su izjavili i slijedece: \"Kondomi su mozda i jedan od glavnih uzroka sirenja AIDS-a\". Gore navedena sluzbena doktrina katolicke crkve u tim zemljama je direktno odgovorna da te zemlje danas u svijetu imaju jedan od najvecih postotaka populacije zarazene HIV virusom. Dakle, desetljeca ulozena pomagajuci siromasnima u gore navedenim zemljama kroz sto ste vi naveli \"gladne hranci, obespravljene stiteci, neskolovane obrazujuci\" katolicka crkva je radila uzalud jer na kraju kad se zbroji napravljeno dobro i napravljeno zlo - ispada da je katolicka crkva napravila beskrajno vise zla i to ne samo sada nego i za buduce generacije. Vi cete reci da sam ja samouvjeren, kritican i mozda drzak - no ja se samo pozivam na provjerljive cinjenice. A ljudima je vrlo tesko akceptirati cinjenice koje se direktno sukobe sa njihovim duboko usadjenim stavovima i uvjerenjima. To se prvenstevno odnosi na vecinu slijedbenika katolicke crkve. Jer uvijek kad se povuce crta katolicka crkva je na kraju direktno i indirektno kreirala puno vise zla ovom covjecanstvu nego dobrobiti.

VL
JU
jumae
01:20 03.05.2010.

vladika: Jos jedan kratki kontra komentar: sve navedene cinjenice o g. Mayer-u su iz javnih i sluzbenih podataka dostupnih o doticnome. G. Mayer je stupio u sluzbu crkve 1931-e - ak vec hocete tocnije - 17.05.1931.

VL
VL
vladika
07:24 03.05.2010.

Poštovani Gospodine, već sam Vam rekao da ne želim, jer nemam razloga, s Vama diskutirati o Crvi. Imate pravo na svoje mišljenje. Osobno ste me povrijedili zbog prozivanja mrtve osobe, koju ja dobro poznajem, a niste ničim imali prava dovesti ga u vezu sa bilo kojim oblikom zlostavljanja jer nigdje i nikada uz njega vezano nije bilo ništa sporno. Znam da pripadate skupini modernih ljudi koji rado sve poopćuju i kolektivno optužuju. Znajte zbog vašeg načina se zlo (neistina i nepotpuna istina) širi svijetom. Što se tiče vaših argumenata očito ste otvorili internet stranicu i na taj način došli do nekih podataka o pokojniku o kojem bi trebali razmišljati s poštovanjem. samo jedno znajte: Pokojnik 1931 s 20 godina nije bio niti kardinal, niti biskup, niti svećenik a to znači niti je imao nikakvu posebnu službu u Crkvi. Prestanite povezivati ono čega ima \"lošeg\" i u Crkvi s pojedincima, ja bi vas to molio. A mišljenja sam da samo kao njezin član možete biti objektivni. Zbogom

VL
AL
alexx
09:09 03.05.2010.

@jumae.Kada bi ste vise znali o kondomima,onda vas stav nebi bio onakav kakav jest.Pod prvo ni jedan kondom nije 100% siguran,on moze propustiti kroz svoje pore.Pod drugo kada bi ljudi afrike vise slusali crkvu onda bi zasigurno bilo manje zarazenih,da budem jasniji nema sexa cim se pokaze prilika!kao trece pa zar vi stvarno vjerujete da nekoriste kondome?Sto se tice moralne strane predlozio bih vam da proucite moralnu teologiju pa da onda dajete komentare jer ovako ustinu ispadate glup!

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.