Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 44
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Koje se igračke najviše kupuju

Trollsi, Star Warsi, Čarobnjak Jinn... hit su
 ovih blagdana

Spužva Bob
Foto: Anto Magzan/Pixsell
1/4
23.12.2016.
u 08:45

Hrvati godišnje na igračke potroše pola milijuna kuna

Euforije u stilu Ludih božićnih zvona s Arnoldom Schwarzeneggerom u potrazi za Turbomanom u nas (još) nema, no gužve u prodavaonicama ovih dana najbolja su potvrda kako su igračke broj jedan na ljestvici božićnih darova.

Frozenice, skateboardi sa svijetlećim kotačima, Violette, Trollsi, Hot Wheelsi, legići, medvjedići... i uvijek popularna Barbie, trpaju se u košarice. Redovi pred blagajnama, kako se bliži Badnjak, sve su duži, a onda opet valja stati u red i za zamatanje tih darova na kojima trgovci svake godine “uberu” najmanje trećinu ukupnih godišnjih prihoda.

Nakon odlaska Magmina Turbo limača i one2playa u povijest, tržište igračaka u nas su zapravo preuzeli trgovački lanci pa ni u Hrvatskoj gospodarskoj komori jučer nisu mogli postaviti “dijagnozu” tko i koliko na njemu ima udjela.

Činjenica je tek da se ni i najturbulentnijim vremenima nije štedjelo na djeci, a uz oporavak kupovne moći i više potrošačkog i blagdanskog optimizma s kojima su i procjene za ukupnu prosinačku potrošnju narasle na više od 12 milijardi kuna, i igračaka, vjerojatno i skupljih, pod borovima će biti više.

A najviše iz Agrokorova Konzuma, za kojega su procjene kako već ima i više od 40-50% tržišnog kolača vrijednog oko 500 milijuna kuna godišnje, s obzirom na to da je prvi prepoznao potencijal “praznine” iza propalih megastoreova Limača i one2playa.

Projekt Dream Factory (Tvornica snova) Konzuma počeo je 2012. donošenjem najpopularnijih licenciranih crtanih filmova na televizije, a danas je to ime za 22 posebno brendirana odjela igračaka diljem RH s asortimanom od više od 2000 igračaka.

– Taj potez lani je u prosincu kulminirao otvaranjem Super Konzuma Radnička – najmodernije naše prodavaonice u regiji – s najboljim i najširim izborom igračaka – odgovaraju iz Konzuma, ističući kako taj segment prodaje bilježi kontinuirani rast.

Pri odabiru asortimana posebno se vodi računa da se pokriju sve kategorije igračaka (kvalitetnih i popularnih brendova te generike) uz poštovanje najrigoroznijih standarda kvalitete i sigurnosti. Tu su didaktičke igračke, zvučne igračke ili guralice za najmlađe, lutke, plišanci, kreativni setovi za igru, slagalice.... a naravno, i licencirani brendovi poput Hot Wheelsa, Frozena, Star Warsa koji su s trona srušili donedavne apsolutne favorite – kocke.

Psići u ophodnji, odnosno Paw patrol, Frozen lutke te Maša i medo apsolutni su hit ovih dana, dok prodajna savjetnica u Mülleru u zagrebačkom Avenue Mallu Nikolina Rendulić među top favoritima ističe Čarobnjaka Jinna, Tempiranu bombu i My map.

– Vjerujemo kako postoji još neiskorištenog potencijala u kategoriji igračaka i zato se ulaganja u ovaj segment nastavljaju i dalje – kažu u Konzumu. A toga su svjesni i u Sparu, koji također lovi poziciju jedne od vodećih destinacija za kupnju igračaka.

Na 50 stranica posebnog kataloga stala je tek desetina ukupne prodaje od 1500 različitih igračaka. Kupci nestrpljivo čekaju novu turu rasprodanih medvjedića visine 100 cm, a Frozen u Intersparu prate i karaoke, šminka...

Traženi su i stolni nogomet, svijetleći skateboard, Spužva Bob, Bruder, Nerf, Playmobil, doktorica Pliško, puška Nerf N-strike dual, a apsolutni hit, kao i u Mülleru, tempirana je bomba koja otkucava, a dijete se mora provući ispod laserskih niti da bi je deaktiviralo.

Kako se bliže Božić i Nova godina cijene pojedinih igračaka pak, doznajemo, i padaju. Respektabilni igrači na tržištu igračaka danas su i zagrebački Eurom Denis, Bubamara iz Sv. Križa Začretja te slovenski Baby centar, dok su franšizne Lego trgovine u Zagrebu i Splitu te online trgovina Brick.hr-a s više od 1000 artikala u međuvremenu popunile i zadnju prazninu na tržištu.

Specijalizirana za prodaju legića online, Brick.hr tijekom ove godine imao je više od 10 tisuća kupaca u internetskoj trgovini. Uz setove iz Star Warsa, LEGO Cityja i Ninjago tema, najprodavaniji je set Disney Princess te Policijska postaja.

Za usporedbu, u Sloveniji više vole City Trains i Mindstorm setove, objašnjavaju te dodaju kako u ponudi imaju i novu, još veću Zvijezdu Smrti (Death Star) iz Star Warsa, kojoj neće odoljeti ni “stariji” poklonici legića.

>> Dvjesto darova u Dom za djecu Zagreb stiže u ponedjeljak

Komentara 2

NE
nepoznatinetko
10:07 23.12.2016.

Trolls, Star Wars, Hot Wheels, sve je to već množina u engleskom jeziku, strašno je vidjeti još i naš nastavak na tim riječima.

DU
Deleted user
11:29 23.12.2016.

turbo limač je bio dobar dućan...šteta što ga više nema

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije