Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 62
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
small scale LNG pretovar

Prvi put ukapljeni plin pretovaren s broda na brod

Pušten u rad plutajući LNG terminal u Omišlju, stigao i  Plenković
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
1/3
24.05.2021.
u 07:00

S broda LNG Croatia u Omišlju ukapljeni prirodni plin pretovaren je na manji brod “Avenir Accolade” koji je s njim krenuo put Sardinije

Na terminalu za ukapljeni prirodni plin (UPP) u Omišlju na otoku Krku uspješno je izvedena složena operacija, tzv. ponovni pretovar ukapljenog prirodnog plina (reloading) s FSRU (plutajuće jedinice za prihvat, skladištenje i uplinjavanje) broda LNG Croatia na manji brod za prijevoz ukapljenog prirodnog plina.

U tvrtki LNG Hrvatska objašnjavaju da se radi o prvom tzv. small scale LNG pretovaru na Mediteranu što Hrvatsku čini predvodnicom na tržištu pružanja te usluge.

– Naime, ukapljeni prirodni plin ovaj put nije uplinjen i transportiran s terminala u plinski transportni sustav Republike Hrvatske, već je pretovaren na manji brod Avenir Accolade kapaciteta 7.000 kubnih metara, koji se nakon završetka pretovara zaputio prema terminalu na Sardiniji – navode u LNG Hrvatska.

Time je, dodaju, Hrvatska zadobila mogućnost trgovanja ukapljenim prirodnim plinom i morskim putem. Prema navodima LNG Hrvatske, taj potpuno novi poslovni model otvara brojne mogućnosti u sektorima turizma i gospodarstva jer se njime omogućava tzv. bunkering odnosno mogućnost primanja i punjenja drugih brodova ekološki prihvatljivijim pogonskim gorivom – ukapljenim prirodnim plinom, čime se znatno smanjuju emisije ispušnih plinova te štetni utjecaj brodarstva na okoliš.

– Zaključno, novom dodatnom uslugom, omišaljski terminal nastavlja potvrđivati svoju važnost na energetskoj karti Europe – poručuju iz LNG Hrvatska.

Terminal za UPP na otoku Krku počeo je s radom 1. siječnja ove godine, a dosad je na njega pristalo šest tankera za prijevoz UPP-a. Prvi je stigao tanker Tristar Ruby, i to prvi dan 2021. Nakon provedenih testiranja i sigurnosnih provjera počeo je postupak prekrcaja UPP-a s tankera na FSRU brod LNG Croatia, i time započeo komercijalni rad terminala, u skladu s planiranim rokovima. Nakon toga je 3. ožujka u Omišlj doplovio tanker Adam LNG, a 24. ožujka Patris.

Tanker za prijevoz UPP-a British Contributor pristao je uz FSRU brod LNG Croatia 9. travnja, a 26. travnja Methane Nile Eagle. Šesti i zasad zadnji tanker s UPP-om stigao je u Omišalj 14. svibnja. Prema zajedničkom godišnjem rasporedu usluga terminala za UPP, u tvrtki LNG Hrvatska od 1. siječnja 2021. do 30. rujna ove godine na terminalu u Omišlju očekuju dolazak 22 tankera za prijevoz UPP-a.

 

Skandal u austrijskoj bolnici: Pacijentu amputirali pogrešnu nogu

Ključne riječi

Komentara 2

SI
sisavac
07:22 24.05.2021.

što kažu stanovnici iz okolice, i dalje huči, trese, bruji.. ni riječi o tome kolko se kubika iz lng terminala upumpalo u plinski sustav rh, kolko potrošilo, kolko prodalo, kolko naplatilo, kolko zaradilo. sad su i pretovarna stanica. o tome nisu pričali kad su gradili terminal. po kojoj cijeni oni prodaju plin u rh? ništa od najbitnijih podataka o radu lng terminala. ali ok, pretovarili su 16 lopata plina s jednog na drugi brod.

Avatar VLbriše
VLbriše
07:54 24.05.2021.

Bitno je da su oni demokratski izgradili terminal ,naravno uz malo sile malo bahatosti i tak.Na riječkom području građani su bili protiv ali hadeze ima većinu u Slavoniji , Dalmaciji , u Indoneziji i tak , pa je njihovom potporomporom mogal odlučiti, demokratski .

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije