Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 104
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Selak i Štimac o pogibiji:
Povratak na članak

Vojni piloti: 'Nešto se dogodilo u posljednjem trenutku, bljesak, jato galebova'

Piloti Kiowa imaju i teže i rizičnije vježbe kada vježbaju brišući let noću

Komentari 57

US
USA
17:25 29.01.2020.

Uz takvu brzinu naleta na 20m visine izmedju kopna i otoka pogotovo ako je radio zaokret (koliko god blag bio) u pravilu se ne dogadja nista. Pilot je koliko vidimo bio vrhunski i samim time siguran u sebe pa jee stvarno tesko reci sto je razlog pada. Crna kutija mjeri sve parametre leta od nagibnog kuta, brzine, visine i pozicije, rada motora tako da ce se po tome vidjeti sve. Totalno je neobjasnjivo zasto nema unutrasnju kameru u kokpitu jer bi onda sve bilo jasnije. Na zalost tragedije se dogadjaju jer nema opasnijeg zvanja od pilotskog. Nenadoknadiv je to gubitak i za obitelj i za zrakoplovsto male drzave kao sto je Hrvatska.

VL
DU
Deleted user
17:55 29.01.2020.

Osnovni problemi letenja na malim i ekstremno malim visinama su: 1. otežana vizuelna orjentacija 2. nagle promjene vrste i boje terena nad kojim se leti, otežavaju prilagodbu ljudskog oka za vizualnu procjenu visine leta(na tim visinama instrumenti ne koriste puno), 3. povečana opasnost od sudara sa preprekama i pticama, 4. posadi ostaje vrlo malo vremena za reakciju na kvarove ili pogriješke, 5.let iznad potpuno mirne vodene površine, izuzetno otežava procjenu visine leta(efekt ogledala) i za to treba imati dobro iskustvo i biti u trenaži, 6.let se mora pripremiti na zemlji, do zadnjeg djelića isplanirati, napraviti plan i profil leta, za proces obuke , 7. Posadi se mora odrediti minimalna visina leta, koju zapovjednik procjeni da piloti mogu sigurno ocjeniti, temeljem utvrđene i procjenjene obučenosti i trenaže pilota, 8. letjelica mora biti eksploatirana sukladno uputi za uporabu ili propisanih i potpisanih izmjena. Naravno posade moraju biti upozorene da će se sankcionirati svako odstupanje od planirane zadaće i prekršitelje sankcionirati, radi preventive. Nesreće će se i tada događati jer smo samo ljudi, no tvrdnje da su statistike neumoljive i da se nesreće moraju događati su pogrešne, samo je ljudska nesavršenost i neznanje problem, nažalost. Eto to je surova stvarnost koju moramo poštivati, uvijek učiti na ranijim pogrješkama i nikada ih ne skrivati jedni od drugih, time sprječavamo buduće katastrofe. Sada je istinitost uzroka izuzetno važna,radi živih.

VL
TR
tramontana
16:28 29.01.2020.

Ljudi, more je puno iznenađenja. Noću, kad su jaka svitla na koćarici, nema šanse da odrediš i približnu daljinu. Recima ima dana kad obližnji otok izgleda jako blizu, sutradan daleko. Ponekad otok lebdi, Iz aviona na nekoj manjoj visina dii nema broda, otoka za orijentaciju ne može i ne smije oslanjati na vizuelni doživljaj. Varljivo je, nepouzdano- Tako bi osobno ovu nesreću pripisao toj činjenici.

VL
Avatar Idler 3
Idler 3
16:28 29.01.2020.

Ajmo sad velki "stručnjaki", ono, kaj ovi dva znaju, nemaju oni pojma....

VL
Avatar morski
morski
16:05 29.01.2020.

Štimac kaže da se nesreće u vojnom zrakoplovstvu dešavaju u statističkim periodima. Nažalost je tako, vojni pilot ima određeni postotak vjerojatnosti da neće doživjeti mirovinu. Kao i drugi vojnici. To je tako u svim vojskama. Pekar sigurno neće pasti iz aviona.

VL
JP
juha_paradajzova
16:02 29.01.2020.

selak je legenda ...

VL
LI
lipica
16:31 29.01.2020.

Piloti normalno stite pilote. Neosporno je, da je takav posao opasan, pogotovo let na maloj visini. Medjutim, sve nove letjelice imaju suvremnu opremu za mjerenje visine, ali se ipak dogadja da piloti vise vjeruju svojim osjecajima nego instrumentima, narocito na moru. Zbog toga se najvise i dogadjaju katastrofe na moru! Svjedocenje generala Stimca to najbolje potvrdjuje!

VL
BA
Barbasmora
10:13 30.01.2020.

Poklonjeni smericki krs kako svaki krs nije pouzdan...ali amerikanci nama dobro uvalili i jos ce nama siromacima poklonit mnogo toga...

VL
Avatar partner
partner
21:39 30.01.2020.

Ma sigurno su mali zeleni Rusi i Putin.

VL
DH
dalibor.hren
21:34 29.01.2020.

Možda su krivi "novi" helikopteri??? Na kraju će biti krivi poginuli piloti!

VL
BA
Barbasmora
12:45 30.01.2020.

Nesto se dogodilo u zadnjem trenutku? Mozda je seljak uzeo zvaku...

VL
DU
Deleted user
03:37 30.01.2020.

ko je kriv nebi ni trebalo biti vazno nama, ljudi su poginuli a zasto i kako to bi trebali istraziti mjerodavni i osigurati da se vise ne desi, glavno da oni koji trebaju zanati znaju i iz toga nauce kako to sprijeciti u buducnosti i olaksaju zivot buducim pilotima a za nas je lako

VL
Avatar darkkati
darkkati
18:23 29.01.2020.

prije svakog leta se pomoliti , onda si u Božjim rukama

VL
ZO
Zooltan
17:40 29.01.2020.

Kriv je posljednji trenutak

VL
Avatar opara1
opara1
16:36 29.01.2020.

Ne lupetati , velika se tuga nadvila , toliko za sada

VL
LA
laptopxp1
07:58 30.01.2020.

U mirnodopskim uvjetima od vojnih pilota opasnije je zanimanje pilot u poljoprivrednoj avijaciji. Oni lete na ekstremno malim visinama, doslovno oko krošanja, električnih stupova, dalekovoda, kabela. Moraju biti maksimalno koncentrirani svaki trenutak takvog leta jer u slučaju i najmanje greške nema ni vremena ni prostora za ispravak. I što je najbitnije (za razliku od vojnih pilota u mirnodopskim uvjetima) lete svaki dan s nekoliko polijetanja u danu, tako da je stupanj rizika puno veći.

VL
Avatar Ronin
Ronin
16:22 29.01.2020.

Stalno spominju tu opasnost od brišućeg leta iznad mora jer se lako može prevariti u visini jer nemaju parametara poput kuće, auta, drveta............... Nisam pilot ali letjelice imaju visinomjer i audio-vizualno upozorenje kada su prenisko? Kako onda lete noću? Pod dugim?

VL
DU
Deleted user
16:33 29.01.2020.

Moze li netko tko se razumije u ovo objasniti? Sto ne postoje instrumenti koji mjere visinu tijekom leta? Kako onda lete po noci ili kako prekooceanski avioni lete iznad vode bez problema?

VL
MP
miroslav.petkovic.7564
16:49 29.01.2020.

Strasno nek imje laka zemlja. Ja neznam koliko nasi piloti imaju treninga ili leta. Dabi bio odlican pilot moras imat izmedu dvjesto pedeset do tristo sati leta. to obicno imaju Rusi ili Ameri. Mislim da nasi piloti imaju dosta manje leta. Pogledajte kad na internetu kad su Ruski avioni blokirali u Crnom moru americki voj ni brod tj elektronika bila zablokirana. Isli su strasno nisko.A gleda sam i kad helikopteri nisko lete iznad mora nastaju valovi i more se uzburkava.Medutim u helikopteru postoji aparat koji kaze na kolikoj si visini..Mislim ipak daje u pitanju kvar helikoptera.

VL
DU
Deleted user
17:47 29.01.2020.

Ko to zna?Možda srbi možda masoni,možda galebovi.....

VL
« 1 2 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.