FENOMEN SVEMIRA

Nakon 50.000 godina: Čudesni zeleni komet uskoro prolazi Zemljom, evo kada ga možete vidjeti na nebu

Pexels
19.01.2023.

Uskoro bismo po posljednji puta mogli vidjeti čudesni zeleni komet kako prolazi pokraj Zemlje iz vanjskih dijelova Sunčevog sustava. Ovaj fenomen pod nazivom C/2022 E3 (ZTC) ili skraćeno komet ZTF otkrio je institut Zwicky Transient  Facility ovoga ožujka, a nije bio u našem kozmičkom susjedstvu od posljednjeg ledenog doba.

Prema istraživačima, ova ledena kugla plina, prašine i kamenja kruži oko Sunca otprilike svakih 50.000 godina, što znači da su posljednjeg puta neandertalci još uvijek hodali Zemljom kada je ovaj komet prošao pokraj Zemlje.

"Neka predviđanja sugeriraju da je orbita ovog kometa toliko ekscentrična da više nije u orbiti - tako da se uopće neće vratiti i samo će nastaviti", rekla je za Newsweek Jessica Lee, astronomka Kraljevskog opservatorija Greenwich, a prenosi Business Insider.

Vidljiv već krajem siječnja

Na sjevernoj hemisferi, zeleni bi komet trebao biti vidljiv neposredno prije zore krajem siječnja, objavila je NASA, a potpuno zasjenjen mladi mjesec mogao bi pružiti idealne uvjete za gledanje ovog kometa 21. siječnja. Zatim će na južnoj hemisferi biti vidljiv početkom veljače.misferi.

Komet ZTF proći će oko 26 milijuna milja od Zemlje — najbliže što će moći — 2. veljače. To je gotovo 109 puta više od prosječne udaljenosti Mjeseca, ali komet gori tako sjajno da bi još uvijek mogao biti vidljiv na noćnom nebu.

Isprva će za uočavanje kometa ZTF možda biti potreban teleskop, naglašavaju u NASA-i, ali kako se bude približavao Zemlji, gledatelji će ga moći vidjeti dalekozorom ili čak golim okom.

Možda vidljiv i golim okom

"Kometi su notorno nepredvidljivi, ali ako ovaj nastavi svoj trenutni trend svjetline, bit će ga lako uočiti dalekozorom, a vrlo je moguće da bi mogao postati vidljiv golim okom pod tamnim nebom", napisala je NASA u ažuriranju na 29. prosinca.

Za najbolje gledanje odaberite noć bez oblaka i sklonite se daleko od gradskih svjetala, na najmračnije moguće nebo  Kad je mjesec slab, ili barem kad je ispod horizonta, nebo će biti još tamnije. Ako ste u blizini urbanog područja, možda ćete htjeti ponijeti dalekozor ili čak teleskop, u slučaju da svjetla zatamne komet golim okom.

Osim toga, savjetuje se da svi ljubitelji pogledaju desne zvijezde kako bi vidjele zeleni komet.

"Vjerojatno će se razlikovati od drugih zvijezda jer će izgledati malo mutno u usporedbi s drugim zvijezdama", rekao je Thomas Prince, direktor Instituta WM Keck za svemirske studije na Caltechu, za FOX Weather.

>> VIDEO Na Google Street Viewu svatko može vidjeti vaš dom, no postoji način da ga 'zamutite'