Kako se formira cijena nekog proizvoda, kako se kritički odnositi prema marketinškim porukama, kako planirati osobnu potrošnju, voditi dnevnik mjesečnih prihoda i rashoda, upravljati svojim džeparcem, kako rješavati sukobe, napraviti kompost, čitati deklaracije na raznim proizvodima? Sve to, zaživi li planirana reforma školstva, učenici bi trebali naučiti u osnovnim i srednjim školama.
Razviti empatiju
Osim toga, školarce bi trebalo odgojiti da imaju više empatije prema drugim ljudima i svim živim bićima, da zaštite nemoćnije od sebe, pomognu starijima, a kako sve to mogu učili bi pri posjetima domovima umirovljenika. Također, trebali bi razviti empatiju prema životinjama i njihovoj zaštiti. Zbog toga bi posjećivali skloništa za napuštene životinje i donirali novac za njihovu prehranu i zbrinjavanje. Od 3. do 5. razreda osnovne škole učili bi o obnovljivim izvorima energije kroz izradu vjetrenjača, vodenica i solarnih ploča od otpada. Prema riječima dr. Borisa Jokića, voditelja kurikularne reforme, sve to učenici bi svladavali kroz međupredmetne teme, odnosno sadržaj koji bi dijelom učili u nekim predmetima, financije primjerice u matematici te prirodi i društvu, neke na satovima hrvatskog jezika, neke na satu razredne zajednice. Praktični dio toga poput osnivanja tvrtke, što bi trebali raditi od 6. razreda osnovne do kraja srednje škole, izvodili bi u tzv. projektnim danima.
Zaštititi okoliš
Kao što se zna, podsjeća Jokić, reformom školstva planirano je da se nastavna godina produlji za desetak radnih dana koji bi se koristili za projektnu nastavu. Predviđeno je pet međupredmetnih tema – održivi razvoj, poduzetništvo, osobni i socijalni razvoj, građanski odgoj i učiti kako učiti.
Svaka od tih tema ima nekoliko cjelina. Cilj je odgojiti mlade ljude koji imaju empatiju prema ljudima i drugim živim bićima i spremni su pomoći, ali i zaštititi okoliš racionalnim korištenjem prirodnih resursa, koji su odgovorni u upravljanju novcem, u komunikaciji s drugim ljudima i znaju rješavati sukobe dok oni ne poprime nasilne oblike.
>> Večernjak je uspio, IT sektor traži informatiku od 1. razreda
A gdie je u toj cieloj priči Domovinski odgoj? Zar naša dieca ne smiju znati poviestnicu roda svoga? Zar se Domovinski rat ne smije spominjati? Jokiću, ne moj da provodiš diktat Partije (ljevičarenje ti nije strano), blatiš častno Hervatsko prezime kao i Hervatsko porieklo kojeg ste odrekli služivši turcima i prešavši na pravoslavnu vieru, vrati se u skute Katoličke viere i sav grieh će ti biti oprošten.