Najavljen novi sustav naplate cestarine, prometni stručnjak: 'Trebao je biti uveden ranije, moglo bi doći do kolapsa'
Unatoč inflaciji, Butković kaže kako cestarine u novoj godini neće rasti i ističe kako su one kod uvođenja eura s prvim danima ove godine zaokruživane na niže
Komentari 51
Svi zaokružuju na niže a mi svi vidimo veće cijene. Pa zar stvarno mislite da smo ovce.
Već iduće godine?? Stvarno ste brzi .Pa ta usrana cestama se naplaćuje na ovakav primitivan način još jedino u Italiji.No , problem je kuda sa 5000 uhljeba ?
Sustav naplate vinjetama funkcionira u mnogo zemalja Europske unije već 20 godina bez ikakvih problema, toliko o našim domaćim stručnjacima.
Sadašnji sustav naplate cestarine je sasvim dobar, ne treba ga mijenjati.
Što fali sadašnjem sustavu?
Imamo autoceste,a ne koristimo ih jer su nam preskupe.Katastrofa za gospodarstvo.
Kada bi se to ljudima isplatilo kao u slo i Austriji , svi bi to uzeli !
Autoceste su napravljene na prvom mjestu zbog nas, građana Hrvatske i treba gledati što je bolje za nas, što će dovesti više vozila s lokalnih cesta na autoceste i tako spasiti što više života. Mnoge dionice zjape prazne izvan turističke sezone jer je autocesta za nas preskupa. Nisu autoceste namijenjene njima, već prvenstveno nama. Svako vozilo koje plaća naknade za ceste prilikom registracije u RH bi trebalo dobiti mogućnost kupovine godišnje vinjete po povoljnim uvjetima. Ili nam ukinite plaćanje. navedene naknade. ENC koristim od početka i novo rješenje je nešto slično samo bez EMC uređaja, već će uređaji očitati registraciju. Svatko će imati račun u HAC-u i morati na njemu imati novaca, ako hoće koristiti autoceste.
Propusnost naših prolaza gdje se naplaćuje cestarina i nije tako loša, samo to mora još bolje funkcionirst. Naš će problem biti slijedeći, siguran sam da će nase granice otvoriti sve prolaze za slobodan prolaz ali ako Slovenci kao i sad,, t.j. danas ostave samo jedan granični prijelaz otvorenim onda će biti opet krkljanca.i problema, a što nije isključeno. Najgora će stvar biti ako di uzmu pravo zaviriti u svaki auto, kao Austrijanci danas, i to sam na jednom traku eto opet ksosa.
Smatram da su naše autoceste izuzetno skupe u odnosu na domaće ljude. Slovenac, Mađar ili Slovak voze po svojim autocestama 5 do 7 dana za oko 15 eurabi pri tome obići cijelu drźavu ili putovati na posao, a mi platimo 15 Eura za jedan smjer od 300 km. On kalkulira troßkove dostove 70%manje nego mi. Da je cestarina vremenski ograničena više bi hrvatskih građana bilo na odmoru, vikendu u unitrašnjosti ili kod svojih najmilijih. Kad bi bio izbor, dnevna, tjedna, mjesečna i godišnja povećao bi se promet domaćih ljudi, roba i usluga. Puno bi lakše naše tvrtke planirale financije i roba bi mogla biti jeftinija. Ako naplata opet bude po kilometru a ne po vremenskom ograničenju onda nama u Hrvatskoj taj sustav neće pomoći. I sad imamo ENC za beskontakno plaćanje.
ENC.
Sustav nisu uvodili ranije jer je zarada ovako enormna. U Sloveniji mjesečna vinjeta košta kao kod nas jednokratna karta autoceste za Zagreb-Split
U ponedjeljak sam pisao točno o tome što se govorilo danas na HRT 1 i prenosi ovdje u članku, ali moderatoru je to bilo izgleda previše napredno pa je mislio nek ja obrišem taj upis, tko zna..... I stvarno ga je obrisao. Eto ti druže upravo pitanje naplate cestarine sad kad je granica transparentna.
Bez veze. Ulupati će 500 milijuna u ništa. Dobit će se samo malo bolja protočnost na naplatnim kućicama koja je bitna samo u nekoliko vikenda u ljetnim mjesecima na Lučkom. I to je sve. Zastoji na AC Zagreb-Karlovac-Bosiljevo i naa ZG obilaznici će i dalje biti u vrijeme vikenda u sezoni. To može riješiti samo 3. traka što su najavili. Najjeftiniji i najbolji sustav naplate cestarine je elektronička vinjeta kao u Austriji i Mađarskoj. Na taj način se ljudi više voze po autocestama, a ne po lokalnim cestama. Imamo skoro najskuplje cestarine u Europi (ne samo u EU). Skuplja od nas je samo Francuska, a Italija je tu negdje. Evo, ja ljetos išao na more po D1. Autocesta je jednostavno preskupa - cestarina dođe jednako kao i gorivo ako se ima štedljiv auto. Bezobrazno skupo. Prije koju godinu sam išao u siječnju po A1 (službeno vozilo) - potpuno prazna autocesta. Između Bosiljeva i Svetog Roka jedva koji automobil. Da nije bezobrazno skupa ova cestarina, ljudi bi se više vozili po autocesti.
ENC uređaji su kinesko srajne,krepaju brzo
Dobro je da će naplatne kućice otići u povijest, no za podizanje standarda stanovništva najbolje bi bilo da se omoguće mjesečne i godišnje vinjete. Predloženi model naplate po prijeđenom kilometru je sigurno za državu najzanimljiviji jer je "najizdašniji", ali trebalo bi gledati malo šire i Hrvatima omogućiti ono što imaju Austrijanci.
Bolje prvo napravite ceste , pa naplatite. Do Rijeke ograničenje 110km/h a kao autoput. Do Bajakova rupe , pogotovo oko S. Broda . Od Sesveta do S.Kraljevca betonske ploče od Marije Terezije.
Mogu se uvesti privremeno i vinjete do uvođenja elektronskog sustava,treba na ta dva granična prijelaza postaviti kamere i naljepnice koje se mogu kupiti on Line ili putem kartica unosom broja registracije i da promet teče.i onda mogu još kamere za provjere koje će snimati potencijalne prevarante njih odmah postaviti negdje između Lučkog i Karlovca...i riješen problem..tehnički se to može izvesti....,tako za sva vozila koja u Hr ulaze iz Slovenije i Mađarske tj. na tim graničnim prijelazima.
On line-sms naplata je najbolja ,nešto po modelu naplate parkinga,postaviti aparate i kamere za naplatu ili on Line...mislim da se to tehnički nešto može izvesti..
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Kako će naplatiti cestarinu onima kojima nemaju taj "poseban račun"? Recimo idem u ZG običnom cestom koja nije pod naplatom i zbog nekog razloga moram skrenuti na autocestu, ne posjedujem smartphone niti bilo koju drugu mogučnost da platim cestarinu, dakle kako će meni skinuti cestarinu, dali ću dobiti račun na kućnu adresu? Hajde dragi NOVINARI detaljno ispitajte i taj problem!