Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 27
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
27.09.2017. u 23:35

Budućim dužnicima izračunava se koliko će im rasti rata poveća li se kamata

Da je HNB prije deset godina napravio ono što radi posljednju godinu ili dvije, ispunio bi jedno od svojih najznačajnijih zaduženja – zaštitu potrošača. Jer, ako to već niste znali, u nadležnosti je središnje banke, uz održavanje stabilnosti cijena i bankarskog sustava, i ta važna zadaća – zaštita klijenata institucija koje nadziru.

Opravdana je i duboka sumnja da tih nekoliko funkcija može biti spojeno u toj jednoj pravnoj osobi, no po slovu zakona trenutačno jest. A konačno se odrađuje i ova zadaća, nepravedno zanemarena na štetu najranjivijih. Domaću je zadaću HNB počeo propisno raditi kad je bankama koje nemaju kunske kredite, a klijent ih traži, uveo obvezu njegova upoznavanja s ponudom konkurencije koja te kredite ima. Da bi im olakšala posao, središnja je banka popis svih kunskih kredita stavila na svoju web stranicu. Usto, uveli su i obvezu svojevrsnog “stres testa” za klijente, kojim se budućim dužnicima izračunava koliko će rasti kreditno opterećenje poveća li se kamata za, primjerice, dva postotna boda.

Novost koju su jučer predstavili odnosi se na “fiksiranje” kamata, što bi trebalo smanjiti rizik u slučaju rasta kamata na tržištu. Banke su ovaj put obvezale da, nemaju li kredit s fiksnom kamatom, klijentima ponude uvid u još sveobuhvatniju ponudu konkurencije koja sadrži i ostale parametre cijene. No, svrha liste je i da je dužnici sami dobro prouče prije dolaska u banku, po mogućnosti otvore aplikaciju s listom na mobitelu i “tutnu” je pod nos osobnom bankaru kad dođu na pregovore. Još bolje – mogu to učiniti, zašto ne, i tri, četiri ili 17 puta tijekom otplate kredita i – reprogramirati ga unedogled, sve dok im je isplativo i kamata pada ili konkurencija nudi bolje. No, možda ovo i nije najbolje što HNB može! Na proljeće se otvara još gora Pandorina kutija – lista će se proširiti i naknadama za sve usluge banaka, i to na usporediv način – znači, nezamaskiran u “pakete” i druga iznenađenja. E, tu je tek zlatni rudnik smanjenja troškova – jer teško je izračunati kako ista usluga u jednoj banci može koštati sedam, a u drugoj 100 kuna.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije