Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 74
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PLAĆA IZ SNOVA

Boško Matković, bivši direktor Plesa, dobivao je 105.952 kune na mjesec!

08.07.2009.
u 19:37

Dok su se u javnosti najčešće izvlačila imena Hrvoja Vojkovića, šefa Croatije osiguranja, ili Ivana Mišetića, direktora Croatije Airlinesa, kada su se otvarale rasprave o najbolje plaćenima menadžerima u državnim tvrtkama, Boško Matković vjerojatno se smješkao iz prikrajka.

Vojković i Markov iz Janafa zarađuju po 36.000 kuna

Preplanuo i dotjeran, miljenik sindikalaca

Dnevno 4800 kuna
Taj bivši direktor Zračne luke Zagreb, smijenjen proljetos s te funkcije, prema dokumentima koji su u posjedu Večernjeg lista, mjesečno je raspolagao s plaćom od 105.952 kune! Kad se ta svota podijeli s 22 radna dana ispada da je dnevno zarađivao čak 4800 kuna, što je iznos plaće za koju radnik radi cijeli mjesec.

Matkoviću je, naime, Nadzorni odbor te tvrtke 2005. godine (direktor je bio od 2001.) odobrio iznimno povoljan ugovor prema kojem je, uz plaću od 45.952 kune, imao pravo na nagradu za ostvareni rezultat, odnosno na 7,5 milijuna kuna dobiti ZLZ-a imao je pravo na iznos jedne bruto plaće (78.118 kuna) te za svaka sljedeća dva milijuna kuna dobiti po još jednu takvu plaću. Ukupni bonus zbog ostvarene dobiti bio je ograničen na 12 bruto plaća.

Kako je Zračna luka Zagreb u 2008. godini ostvarila dobit od 37 milijuna kuna, Matkoviću je na kraju godine pripala nagrada od čak 1,249 milijuna kuna bruto, odnosno oko 720.000 kuna neto. Njegova se plaća pak obračunavala tako da se s pet pomnožila prosječna neto plaća isplaćena u RH, na nju je zbog godina staža imao još 2300 kuna, ali posebno je zanimljivo da je Matković zbog “angažmana izvan standardnog radnog vremena, tj. predstavljanja ZLZ-a na svjetskim tržištima “ imao pravo na dodataka od još 35 posto na osnovnu plaću te zbog “povećanog opsega posla radi izgradnje novog putničkog terminal” dodatak od još 30 posto.


Kalmeta je Matkoviću zamjerio sporost u gradnji terminala

Tako je njegova osnovna plaća od 25.550 kuna, odnosno 27.850 kad se pribroji dodatak na staž, bila podebljana za još nešto više od 18.000 kuna. Kada se ukupna Matkovićeva primanja u iznosu od 1,2 milijuna kuna neto godišnje podijele na 12 mjeseci ispada da je mjesečno mogao raspolagati s 105.952 kune. Kako je uopće moguće da direktor tvrtke u većinskom državnom vlasništvu ima menadžerski ugovor kakav možda nemaju ni šefovi u privatnim tvrtkama i, još važnije, kako je uopće moguće da ima tako visoku plaću i još veće bonuse za ostvarene rezultate?

Ne treba smetnuti s uma da zagrebački aerodrom u metropoli nema konkurenciju i da je većina aerodromskih usluga zapravo monopolistička. Nijedan od šefova ostalih aerodroma u RH nema pravo na nagradu, a plaće su im od 16 do 22.000 kuna. Matković odgovara kako se nikako ne može govoriti da je imao plaću veću od sto tisuća kuna jer riječ o nagradi koju je dobivao na kraju godine.

Sam je, nastavio je, 2005. godine predložio Nadzornom odboru ZLZ-a (koji, prema društvenom ugovoru te tvrtke, jedini ima ovlasti blagosloviti i s direktorom potpisati ugovor kojim se regulira njegova plaća) da mu se odobri menadžerski ugovor s pravom na bonus i dodatke zbog promocije aerodroma i gradnje novog terminala zato što je, tvrdi Matković, takav ugovor imao i Ivan Mišetić, direktor CA, ali i ostali šefovi javnih poduzeća.

Matković: Što je sporno?
– Nadzorni odbor je na to pristao i ne znam što je sporno u tome što sam ja kao uspješni menadžer, koji je izvukao aerodrom iz minusa i dubioza te ostvarivao dobit, imao pravu na nagradu – pita se Matković. Kad je preuzeo funkciju direktora imao je, kaže, plaću od 15.000 kuna.

Josip Budimir, koji je kao predsjednik NO ZLZ-a s Matkovićem potpisao taj ugovor, kaže da je to učinio jer je direktor Croatije Airlinesa imao znatno veću plaću od Matkovića, a bonusima su ga htjeli stimulirati da što bolje vodi tu tvrtku. ZLZ je 2000. godine bio u rasulu, a Matković ga je dignuo na noge, zaključio je Budimir.


Kalmeta: Zbog ugovora je smijenjen

Ministar prometa Božidar Kalmeta tvrdi da je jedan od razloga Matkovićeve smjene i njegov ugovor. Kaže da nije znao za detalje tog ugovora ni za svotu koju je Matković dobivao (mjerodavnost NO-a). Žali se da do tog ugovora nije mogao doći.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije