borba protiv tumora

Veliko otkriće našeg znanstvenika Igora Štagljara

Igor Štagljar
Foto: Zarko Basic/PIXSELL
06.01.2017.

Štagljar ističe da su interes pokazali farmaceutski giganti i da će u idućih 10 godina imati važnu ulogu u pripravku lijekova

Jedan od naših najuglednijih znanstvenika u svijetu, profesor Igor Štagljar ima novi uspjeh. U prestižnom znanstvenom časopisu Molecular Cell njegovu timu sa Sveučilišta u Torontu objavljen je novi rad koji opisuje “proteinsko-interakcijsku kartu receptor tirozin kinaza”, staničnih antena koje imaju ključnu ulogu za regulaciju rasta normalnih i tumorskih stanica.

Gotovo sve stanice ljudskog organizma na svojoj površini sintetiziraju 58 različitih RTK receptora. Mutacijske promjene u RTK proteinima te njihova prevelika sinteza na površini stanica pretvaraju normalne stanice u tumorske te tako mogu dovesti do pojave zloćudnih tumora kao što su karcinom dojke, jajnika, pluća, debelog crijeva i mozga.

Do sada su znanstvenici odgonetnuli funkciju 10 od 58 ljudskih RTK te su stvorili tridesetak pametnih lijekova protiv tih 10 RTK. Nova publikacija opisuje tri nove ciljane molekule – proteine pod nazivom fosfataze koji imaju važnu funkciju u regulaciji EGFR proteina u gore navedenim tumorima.

Rezultati njihove metode kazuju da će u budućnosti novi lijekovi protiv te tri nove fosfataze biti efikasan način da se “utiša” pojačana stanična signalizacija u brojnim tumorima.

>> Igor Štagljar: Za godinu dana ću svoj lijek protiv raka pluća primjenjivati na prvim pacijentima

MR
MrkiMedo
16:21 06.01.2017.

Vjerujem da je gospodin dobar znanstvenik i zelim mu svako dobro. Ali me iritira da se u prosjeku jednom mjesecno objavljuju ovakve "senzacionalne vijesti" koje su jos miljama daleko od savladavanja te opake bolesti.

GU
gulogulotasmania
20:05 06.01.2017.

Do univerzalnog lijeka protiv raka će se doći sasvim slučajno i osoba neće biti školovana za taj segment.

GU
gulogulotasmania
20:02 06.01.2017.

Štagljar je vrhunski znanstvenik, ali dok god se ne bude radilo 16 sati dnevno (i to svi u timu) i ne mislilo toliko na frizuru, nema šanse da se dođe do konačne pobjede protiv tih malih mikroskopskih gadova. Ovo je samo uljepšavanje dojma kod investitora i donatora. Treba se odreći bilo kakvog života osim u labosu da bi se imalo šanse protiv raka, virusa i bakterija.