Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Širenje carstva

Facebook Deals vs. grouponi – FB pokrenuo prodaju na internetu

facebook (1)
Foto: Reuters/Pixsell
1/8
11.05.2011.
u 12:44

Na svom "zidu" na Facebooku ponudu ćete moći "lajkati", ali i kupiti uslugu ili proizvod Facebookovim kreditima

Volite pratiti grupne popuste na internetu, ali ponekad niste sigurni jeste li pogodili najbolji dar za prijatelja? Facebook bi vam uskoro mogao pomoći u još boljem praćenju afiniteta vaših prijatelja na Facebooku. Ili vam, pak, još više smanjiti privatnost i "spamati" vas novim porukama. Ovisno o tome kako gledate na trendove na internetu.

No, jedno je sigurno – Facebook je spreman prigrabiti još jedan slastan kolač i postati jaka konkurencija grouponima, internetskim stranicama koje se specijaliziraju za grupnu prodaju s popustom (i do 80 posto popusta).
 Naime, prije dva tjedna Facebook je pokrenuo novu uslugu – Ponude (Deals) – kojom nudi i prodaju usluga i robe trećih klijenata. U praksi bi to izgledalo otprilike ovako: na vašem “zidu” Facebook će vam objaviti aktualnu lokalnu ponudu, a vi je možete "lajkati" ili pak odmah kupiti. Ako je "lajkate", to će vidjeti i vaši prijatelji i, tko zna, možda netko počasti vas ili pak vi usrećite nekoga drugoga...

Facebook će, osim u “news feedovima”, na profilima korisnika obavijesti o ponudama lokalnih tvrtki slati i e-mailom. Moći ćete platiti kreditnom karticom, ali i Facebookovim virtualnim novcem, dugo iščekivanim Facebookovim kreditima, što će vjerojatno Zuckerbergova ekipa i preferirati.

Za početak svoje nove usluge Facebook je izabrao pet američkih gradova: San Francisco, Austin, Dallas, Atlantu i San Diego. Možda se čini malo za početak, no sve su to gradovi s višemilijunskim širim gradskim područjem.

Koliko će Facebooku trebati da svoju novu uslugu ponudi korisnicima u Hrvatskoj, zasad nije poznato. U Hrvatskoj postoji čak desetak specijaliziranih web-stranica za grupne popuste, ali najveći igrači zasad ne strahuju od Facebooka.

– Smatramo da se Facebook Deals neće tako brzo pojaviti na hrvatskom tržištu, ali ako i kada se pojavi, ne mislimo da će ozbiljnije ugroziti poslovanje KupiMe.hr. Hrvatska je malo tržište i nema prostora za velik broj groupon-stranica, tako da će se brzo pročistiti stanje na hrvatskom tržištu te će opstati samo najbolji – drži Vanja Sertić, direktor stranice KupiMe.hr.

Ni u Kolektivi, koja je i pokrenula grupnu kupnju u Hrvatskoj, ne vjeruju da će Facebook ugroziti posao hrvatskih groupona.

– Budućnost grupne kupnje u jugoistočnoj Europi uvelike ovisi o sposobnosti Facebooka da se prilagodi specifičnostima poslovanja u tranzicijskim gospodarstvima Balkana u kojima odnos s administracijom i ulaganje u nove poslove često podsjeća na skakanje kroz zapaljene obruče. Prednost je zasad na strani Kolektive – uvjeren je Jeffrey Treichel, direktor Kolektive, koji je svjestan Facebookove snage, ali kaže:

– Veliki Facebookov plus njihova je platforma. Ona postaje stanica za sve potrebe korisnika, bilo da žele druženje, pretraživanje interneta ili šoping. Korisnici tako nemaju potrebu napuštati Facebook, koji na taj način postaje zatvoren ekosustav. No, sve je više onih koji zaziru od takvih zatvorenih i kontroliranih web-zajednica i koji će ostati vjerni stranicama za grupnu kupnju – tvrdi Treichel.

Komentara 1

UK
Ugo Kajvez
23:53 17.05.2011.

ovo je zadnja vrlo važna vijest .......... . http://front.moveon.org/eli-pariser-filter-bubble-ted-talk/?id=27429-19023824-Qkoyb3x . Što i kako google i facebook skriva od nas ..............

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije