Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 153
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Pripazite na njih!

Ovih 6 suptilnih znakova otkriva da ste žrtva bankovne prijevare, tvrde stručnjaci

shutterstock
17.01.2024.
u 08:00

'Kontaktirajte svoju banku kako biste prijavili sumnjivu aktivnost i zamrznite svoje račune dok se stvari ne riješe'.

Uz porast prijevara, zaštita vaših financija sada je važnija nego ikad. Zapravo, Federalna komisija za trgovinu (FTC) izvješćuje da su potrošači izgubili više od 3,3 milijarde dolara zbog prijevare u 2020., što je dramatično povećanje u odnosu na 1,8 milijardi dolara gubitaka povezanih s prijevarama u 2019. Bankovna prijevara može biti posebno pogubna jer nije nužno da vi morate nasjesti na prijevaru, piše Best Life.

Ako primijetite bilo koji od znakova bankovne prijevare, važno je odmah poduzeti mjere, savjetuje Sarah Martinez, privatna istražiteljica, stručnjakinja za financijske prijevare i osnivačica Privacon Investigations. 'Kontaktirajte svoju banku kako biste prijavili sumnjivu aktivnost i zamrznite svoje račune dok se stvari ne riješe', preporučuje, 'Osim toga, incident možete prijaviti policiji. Redovito pregledavajte svoja financijska izvješća i često provjeravajte svoje kreditno izvješće'.

VEZANI ČLANCI:

Pitate se na koje crvene zastavice treba paziti? Prema stručnjacima, ovo je šest suptilnih znakova da ste žrtva bankovne prijevare:

1. Primijetili ste nepoznate bankovne transakcije: Stephen R. Hasner, izvršni partner odvjetničke tvrtke Hasner Law PC, kaže da je jedan od najčešćih znakova bankovne prijevare vidjeti neobične troškove u svojim financijskim izvješćima. Lažni troškovi liječenja posebno su čest problem budući da svi imaju račune za liječenje, a malo ljudi pomno prati svoje planove osiguranja.

'Iznenadili biste se koliko dobro ova taktika funkcionira. Ljudi se ne sjećaju ljekarne u kojoj su kupili svoje lijekove ili zdravstvenog centra koji su posjetili, tako da ne mogu pouzdano potvrditi (ili odbaciti) troškove koji se nalaze u izvješću', napominje.

Martinez kaže da postoje jednostavni načini za sprječavanje ove vrste problema: 'Koristite obavijesti internetskog bankarstva kako biste bili informirani o svim neuobičajenim transakcijama. Redovito provjeravajte svoje bankovne izvode i izvode kreditnih kartica i budite oprezni s malim, beznačajnim troškovima—prevarant često može testirati račun prije nego što pokuša izvršiti veće transakcije'.

GALERIJA: Zbog ljubavi ostale bez milijuna dolara. Evo kako se zaštiti od romantičnih, ali i ostalih vrsta prijevara

1/4

2. Odbijen vam je pristup računu: Ako se prijavite na svoje bankovne račune i ustanovite da ste blokirani ili da se vaša lozinka promijenila, to je vjerojatan znak da netko pokušava počiniti bankovnu prijevaru. 'Višestruki pokušaji neovlaštene prijave ili promjene podataka o vašem računu mogu značiti da netko pokušava dobiti neovlašteni pristup', objašnjava Martinez.

Kako biste to izbjegli, koristite jedinstvene lozinke, svakako ih mijenjajte s određenom učestalošću i omogućite dvofaktorsku provjeru autentičnosti za dodatnu zaštitu. Nikada ni s kim ne dijelite svoje osobne podatke i odmah obavijestite svoju banku ako mislite da je vaš račun ugrožen.

VEZANI ČLANCI: 

3. Nedostaje vam pošta ili bankovni izvodi: Martinez kaže da je još jedan znak da ste možda žrtva bankovne prijevare to što ste primijetili iznenadnu promjenu u načinu na koji vam se isporučuju izvodi – ili su se potpuno prestali pojavljivati. 'Ako obično primate izvode poštom, a oni iznenada prestanete, to može biti znak da je prevarant promijenio vaše podatke za kontakt kako bi pristupio vašem računu i sakrio svoj identitet', napominje.

4. Odbijena vam je legitimna transakcija: Dalje, ako su vaše legitimne transakcije odbijene, to može biti posljedica prijevarnih aktivnosti u prošlosti. Umjesto jednostavnog prebacivanja na drugi oblik plaćanja, važno je nazvati svoju banku kako biste otkrili korijen problema. 'Ključna je komunikacija', kaže Ashley Akin, viša porezna suradnica, 'Brza prijava sumnjive aktivnosti vašoj banci daje najbolju priliku za istragu, zaustavljanje mogućih gubitaka i očuvanje sigurnosti vaših računa u budućnosti'.

5. Dobili ste neočekivane zamjenske kartice: Ako poštom primite zamjensku kreditnu karticu, nemojte pretpostaviti da je to uobičajeni protokol za vašu banku. 'Ako nove kreditne ili debitne kartice počnu stizati poštom, to bi mogao biti znak da je netko pokušao promijeniti podatke o vašem računu', kaže Martinez.

GALERIJA: Stručnjaci objavili upozorenje: Na sedam tipova poruka nemojte reagirati, prijevara su

1/3

'Biti oprezan, a opet pribran najbolji je način da izbjegnete stres od prijevare - upoznajte znakove kako biste mogli djelovati, ali također zapamtite da banke žele pomoći ako se problemi pojave', dodaje Akin,, 'Uz neke jednostavne mjere opreza, svatko se može osjećati sigurnije sa svojim financijskim računima'.

6. Primili ste sumnjive poruke od svoje banke: Konačno, prema novoj analizi FTC-a iz 2023., lažna upozorenja o bankovnoj prijevari bila su najčešći oblik prijevare putem tekstualnih poruka prijavljen agenciji 2023. U stvari, 'izvješća o porukama u kojima se lažno predstavlja banka porasla su gotovo dvadeset puta od 2019.', piše FTC.

U ovoj phishing prijevari, prevaranti koji se pretvaraju da predstavljaju banku traže od ljudi da potvrde velike prijenose ili kupnje koje nisu izvršili. Nakon stvaranja osjećaja hitnosti, žrtva prijevare povezuje se s lažnim predstavnikom korisničke službe, koji prikuplja njihove osobne podatke i koristi ih u lažne svrhe.

Ako primite ovakvu poruku, umjesto da se povežete putem telefonskog broja koji oni daju, svakako nazovite glavnu službu za korisnike svoje banke. Oni će provjeriti je li upozorenje u tekstu lažno ili ne, što će vam pomoći da izbjegnete financijsku katastrofu.

Zvao vas je netko s međunarodnog broja? Ne uzvraćajte pozive, dva su scenarija iza njih:

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije