PETAR PAN GEN

Koliko brzo starimo i kako izgledamo ovisi o genetskoj strukturi

starci
Pixsell
08.02.2010.

Britanski je istraživački tim Petar Pan gen, nazvan po dječaku koji nije želio odrasti, otkrio analizirajući DNK-a više od 12 tisuća ljudi kako bi našli uzorak koji utječe na starenje tijela.

I dok neke krasi vječno mladoliko lice i uistinu im je teško odrediti godine, one koji nisu te sreće možda će utješiti otkriće znastvenika koji su pronašli tzv. Petar Pan gen.

Upravo taj gen, tvrde znanstvenici, mogao bi biti razlog zašto Cliff Richard i Paul McCartney izgledaju znatno mlađe od Micka Jaggera, iako su obojica stariji od njega, a ono čemu se mnogi nadaju jest da bi to otkriće moglo utrti put za razvoj sredstava koja bi i drugima omogućila da zaustave vrijeme, barem na svojim licima.

Britanski je istraživački tim gen, nazvan po dječaku koji nije želio odrasti, otkrio analizirajući DNK-a više od 12 tisuća ljudi kao bi našli uzorak koji utječe na starenje tijela, objavljeno je u časopisu Nature Genetics.

Tijekom istraživanja uspjeli su izdvojiti gen koji ubrzava proces starenja utvrdivši da oko sedam posto populacije ima dvije kopije toga gena, zbog čega izgledaju i do osam godina starije od svojih vršnjaka. Oko 38 posto ljudi ima jednu kopiju toga gena, zbog čega izgledaju tri do četiri godine starije.

Oni sretniji, kojih je oko 55 posto, nema taj gen. Štoviše, njihov DNK sadrži Petar Pan gen koji im omogućuje da dugo izgledaju mladoliko.

Ključ studije bila je duljina telomera, koja zapravo znači duljinu života. Naime, stanice se s vremenom skraćuju dok u jednom trenutku  ne umru. Ono što su znastvenici sa Sveučilišta Leicester otkrili jest da ljudi s Petar Pan genom imaju dulje telomere, što znači da njihov biološki sat otkucava sporije.

Prethodna su, pak, istraživanja dulje telomere povezali i s dobrim zdravljem, a kraće s bolestima koje se vezuju uz starenje, poput srčanih oboljenja i nekih oblika raka.

- Otkrili smo kako pojedinci koje nose određenu genetsku varijantu imaju kraće telomere i zbog toga izgledaju biološki starije. – objasnio je profesor Nilesh Samini sa Sveučilišta Leicester, dodavši kako bi ova genetska poveznica mogla objasniti zašto kronični pušači dožive dugu starost dok neki koji žive zdravim životom obole od ozbiljnih bolesti još u mladim danima.

- Ono što naša studija navodi jest da su neki ljudi genetski programirani na brže starenje - zaključio je profesor Tim Spector, koji je također surađivao u istraživanju.

20:47 08.02.2010.

VL. hrvatski se veli \" KAKO BRZO STARIMO \" a ne kao ovo kako ste vi dozvolili da se objavi na srpskome ...

DR
dreamteam
18:43 08.02.2010.

Naravno da je sve u genima.Glupost takodjer.

BT