Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 117
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Razgovor

Svestrani Delbono u Poljskoj će režirati Verdijeva "Falstaffa"

'14.09.2012., Zagreb - Pippo Delbono, talijanski redatelj i autor predstave Poslije bitke kojom se 14. rujna u Hrvatskome narodnom kazalistu u Zagrebu otvara sluzbeni dio 10. Festivala svjetskog kazal
'Daniel Kasap/PIXSELL'
16.09.2012.
u 17:24

Ne mogu i ne želim napraviti predstavu koja nije kontaminirana mojim životom, kaže Delbono

Talijanski redatelj Pippo Delbono, gost Desetog festivala svjetskog kazališta umjetnik, raznolikih je interesa. Režira predstave, svake dvije godine po jednu u svojoj trupi, piše knjige, režira filmove i to najčešće mobitelom, glumi u filmovima, ali i u svojim predstavama. U Zagreb je došao s predstavom „Poslije bitke\", koja je premijeru imala prošle godine, a u međuvremenu je proglašena najboljom talijanskom kazališnom produkcijom, te su pred njom brojna svjetska, ali i talijanska gostovanja. U toj predstavi živopisni i energični Pippo, rođen 1959. godine i glumi, i recitira, i pleše i pjeva... Je li ta predstava zapravo one man show?

– Još je Artaud rekao: Ja se osjećam dobro sa svojim iskustvom. Ja ne mogu i ne želim napraviti predstavu koja nije kontaminirana mojim životom. Kada pričamo o politici, o tome pričamo, na žalost, izvana. Kada pričamo o sebi, pričamo iznutra, a svaki čovjek ima svoju prošlost. Kada pričam o nečemu izvana, postajem ideolog, postajem intelektualac, a to nije umjetnost. „Poslije bitke\" je predstava koja ima puno aspekata i koja je puno veća od mene. Predstava ima svoje tišine, vrijeme bez glazbe, vrijeme za smrt, vrlo teške trenutke koji me podsjećaju i na sprovod moje majke koja je još u travnju bila izvrsno, a onda je u svibnju umrla. I o tome je riječ u mojoj predstavi koja i jest i nije autobiografija. Jer progovara i o misteriju politike, ali i o misteriju teatra.

– Jeste li mijenjali predstavu nakon što je majka umrla?

– Nisam, samo sam rečenice u kojima je spominjem kao živu prebacio u prošlo vrijeme. Moja majka je i na filmu na kraju predstave, filmu koji sam snimio mobitelom kada smo jeli pastu.

Što je za vas Bobo, vaš stalni suradnik u predstavama koji je desetljeća proveo u psihijatrijskoj ustanovi?

– Bobo je nešto specijalno. Kada sam rekao da me Bobo spasio, rekao sam istinu. Za mene je Bobo simbol realne glume. Bobo je u svakom trenutku tu. Bobo nije iz prošlosti niti iz budućnosti, nego iz sadašnjosti. Na momente je Bobo vrlo lucidan. On mijenja rituale kazališta. U Zagrebu sam čak mijenjao neke njegove pokrete. On je i profesionalac i to vrlo snažan. Mi otvoreno pričamo o smrti, o ljubavi. On je bio fantastičan i u \"Cavalleriji rusticani\".

– I tamo je bio na sceni?

– Apsolutno, bio je protagonist Mascagnija. U toj Mascagnijevoj operi idu mi na živce oni najpoznatiji dijelovi. A Bobo je bio Bobo na pozornici napuljskog San Carla i na mahove je zasjenio sve druge sudionike operne predstave. Svi su gledali samo njega.

– A Boboa ste i pronašli nedaleko od Napulja...

– On je prošao teški put od psihijatrijske bolnice do San Carla. To je i politička stvar, vrlo snažna.

– I što su kritičari rekli o vašoj \"Cavalleriji rusticani\"?

– Pisali su svi veliki listovi iz Europe. Le Monde, npr. I isticali su da to nije Mascagnijeva \"Cavallerija rusticana\", nego Delbonova. Tako su često počinjale kritike. Pa su rekli da je Mascagni verizam, a da moja predstava nije bila veristička nego egzistencijalistička, a da \"Cavallerija\" ipak nije Pirandello. U verizmu vole otvorene trgove, kod Delbona toga nema. Ja volim zatvorenost, nekakvu klaustrofobičnost ljubavi i patnje. Neki su rekli da su gledajući tu predstavu potpuno zaboravili na Mascagnija i razmišljali samo o Delbonu. Ariju Lole zamislio sam kao da ju je napisao Brecht, ali nisam maknuo niti jednu Mascagnijevu notu.

– Imate li nove 
ponude za opernu režiju?

– Da, i to iz Poljske 
za Verdijeva „Falstaffa\".

– Jeste li operni fan?

– Na neki način se 
može tako reći.
I u „Poslije bitke\" stavio sam dijelove „Nabucca\", „Macbetha\", pa 
Lacrimosu iz Verdijeva Requiema.

U Italiji operu vole i političari i mladi ljudi.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije