RIJEKA - Šokirani su sinoć iz riječkog HNK Ivana pl.
Zajca izlazili gledatelji nakon odgledanih nešto
više od dva sata glazbene drame Gospode Glembajeva u režiji
Branka Brezovca. Predstava je već i prije sinoćnje pretpremijere, samo
za goste Erste banke, izazivala veliko zanimanje jer se najavljivalo
odmaknuto igranje od Krležina teksta, kao suvremenika 21. stoljeća, a
Severina u ulozi barunice Castelli bila je adut više za
publiku, osobito onu inače nekazališnu, naravno uz uvijek
drugačiju Brezovčevu režiju.
Najavljivan spektakl se i dogodio, glembajevštinu danas i
ovdje sva su tri ansambla riječkog kazališta pokazala kroz
blasfemične scene koje su se izmjenjivale na pozornici, a
obitelj ubojica i varalica u riječkoj verziji opet je ostala
prepoznatljiva u svom prokletstvu. Zvijezda Severina ponovno je, nakon
Karoline Riječke, istoj publici pokazala da svoj glumački posao
odrađuje ravnopravno, bez prenemaganja i suvišnih estradnih
ispada, s ostatkom ansambla.
Šokantna je bila scena kad barunica Castelli
završava pod Brezovčevim kotačima kaširanog
džipa, što je mnoge u gledalištu i
previše podsjetilo na tragičan životni kraj njezine
prethodnice u toj ulozi Ene Begović, to
više što su se na videozidu u isto vrijeme
vrtjeli inserti s preminulom Enom iz Vrdoljakova filma Gospode
Glembajeva.
To je na neki način bilo kontroverznije od Liverićeva golog Leonea
kojeg je Brezovec, kao što se očekivalo skinuo i takvog ga
držao na sceni desetak minuta, kontroverznije i od pojavljivanja likova
pokojnog Tuđmana, generala Zagorca, tajkuna Todorića i
sadašnjih političara Šeksa, Đapića i Jadranke
Kosor, koji su za Brezovca očito Glembajevi zbog svog načina života.
Pretpremijera glazbene drame Gospode Glembajeva u Rijeci