Ovogodišnji dobri turistički rezultati djeluju stabilizirajuće na hrvatsko gospodarstvo, podržavaju nastavak snažne ekonomske aktivnosti i rast gospodarskih pokazatelja u odnosu na prošlu godinu, kako u drugom tako i u aktualnom trećem kvartalu 2022., što je dalo podlogu za povećanje stope rasta hrvatskog BDP-a prema procjeni Hrvatske narodne banke na 5,5 posto za tekuću godinu, ističu iz Hrvatske udruge turizma.
Uz rekordan porast pokazatelja potrošnje u turizmu i ugostiteljstvu od 40 posto u odnosu na prošlu godinu, prema podacima iz sustava fiskalizacije, dobra sezona podržava dobre rezultate i u drugim dijelovima gospodarstva. Fiskalizirana potrošnja u trgovini na malo u Hrvatskoj je u srpnju porasla za gotovo 16 posto, u djelatnosti prijevoza i skladištenju ostvaren je rast veći od 60 posto, a u umjetnosti, zabavi i rekreaciji povećanje je 44 posto. Tim brojkama, poručuju iz HUT-a, Hrvatska ostaje među rijetkim zemljama u EU koja ulaskom u drugu polovinu ove neizvjesne godine i dalje ne bilježi usporavanje gospodarstva.
– Turizam je proteklih godina pokazao da ima znanja, iskustva i snage za ostvarivanje najboljeg rezultata na Mediteranu u kriznim vremenima. Ove se godine pokazuje da taj sektor, među rijetkima u Hrvatskoj, ima potencijala za dodatan rast, privlačenje novih investicija, otvaranje novih radnih mjesta i ostvarivanje mnogo veće dodane vrijednosti. A za oslobađanje tog potencijala ključne su investicije. S obzirom na veliki izazov povećanih troškova poslovanja ove godine koji znatno smanjuju investicijski potencijal, a posebno se to odnosi na troškove električne energije, ponovno apeliramo na Vladu da reagira na vrijeme adekvatnim mjerama. Naše simulacije pokazale su da bi porast cijena električne energije, u situaciji da svi u sektoru sklapaju nove ugovore, iznosio milijardu kuna, što je iznos jednak čitavoj prošlogodišnjoj dobiti sektora smještaja – apelira direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić.
Inače, domaći je turizam u prvih sedam mjeseci 2022. ugostio 10,3 milijuna turista, koji su ostvarili 54,3 milijuna noćenja. Dolazaka je 60, a noćenja 46 posto više nego lani, dok za 2019. zaostatak u broju gostiju iznosi 11, a u noćenjima pet posto. Hrvatska u Europi ima i ponajbolji rast broja noćenja u odnosu na lanjsku godinu, a za sobom je ostavila tradicionalne mediteranske konkurente poput Italije i Španjolske. Globalno zanimanje za putovanja u Hrvatsku potvrđuju i podaci agencije Arbona koja je analizirala pretrage na Googleu. Ove ih je godine čak 47,82 posto više nego lani.