Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Spas gospodarstva
Povratak na članak

Analitičari: Gradnja nizinske pruge mnogo važnija od Pelješkog mosta

Interes domaćih tvrtki za sudjelovanje u novim projektima postoji, ali treba naći i novac

Komentari 81

KO
kompa
11:37 25.09.2010.

ljutatrava.,,,,, kao sto se moze srusiti most moze i tunel s manjim autom punim exploziva,,,,gradnja mosta je nuzna ,da nas nitko ne moze ucijenjivati,dubrovnik i jug zemlje su to zasluzili

VL
OB
-obrisani-
10:06 25.09.2010.

Ma ako je samo novac u pitanju...

VL
LO
lojtra
10:20 25.09.2010.

Z to zaključiti i ne treba biti neki \"analitičar\".

VL
DU
Deleted user
10:20 25.09.2010.

Da i nema schengenskih kriterija za granicu EU, ne postoji valjda neka ozbiljna država svijeta koja bi propustila prigodu mostom povezati 2 fragmenta svog ozemlja, ako je teh. moguće. Znači, ne radi se o politici i volji ove ili one vrhuške nego o velikom cilju cijele nacije, a posebice najviše južne DU županije čiji stanovnici i turisti koji tamo odlaze moraju podnositi neravnopravan položaj i prolaziti kroz drugu državu da bi stigli do svojih domova odnosno odredišta. Pitajte ih kako im je kad netko umre u ST bolnici i onda moraju transportirati truplo pokojnika sa svom pratećom dokumentacijom i nizom formalnosti jedne i druge granične policije na ukop na Boninovo. Ili niz sličnih situacija gdje se provozi građ. materijal, dragocjenosti pod pratnjom zaštitara i tome slično. Osim toga, taj most izvlači iz relativne prometne izolacije golem poluotok Pelješac i tri otoka koji mu gravitiraju (Korčula, Mljet i neizravno preko Korčule i Lastovo). Zar to nije golem dodatni plus - da se istodobno napravi terit. kontinuitet države i još na atraktivnosti i cijeni nekretnina i uvjetima života dobiju i 4 prometno zapostavljene i relativno izolirane otočne odnosno poluotočne cjeline. Da li taj most ima alternativu? Nema, naprosto ga treba napraviti i ta cijena mosta (otprilike kao 1 jumbo jet) će se instant vratiti u golemoj renivelaciji cijena duž Pelješca i na spomenutim otocima baš kao što je Split učas nadoknadio zaostatak i prešišao cijenu ZG nekretnina kad je stigla AC. A da se o strateškoj poveznici juga i sjevera i ne govori - odnosno koliko to znači u situaciji visokih pol. tenzija jer je BiH nepredvidiva, možda i najviše komplicirana, država svijeta.

VL
JA
jankoprekobrda
10:22 25.09.2010.

Odavno sam dokazivao da je od Peljeskog mosta bolje rijesenje Peljeski podmorski tunel. Tamo gdije stalno ima vijetra most ce tako puno biti izvan funkcije. Ali nemamo velikog graditelja tunela kao \"verlikog\" graditelja losih mostova drJuru.

VL
52
52x700
10:22 25.09.2010.

apsolutno potez za pohvalu, i to neka rade samo hrvatske tvrke. neka novac ostane kod nas.

VL
00
0001
10:30 25.09.2010.

Dobra infrastruktura je osnovni preduvjet razvoja svega pa tako i gospodarstva. To je bilo jasno i Tuđmanu pa je započeo kopanje tunela sv. Rok i autoceste, prisjetimo se samo kako je Račan govorio da ćemo u sv. Roku uzgajati gljive. Most Pelješac je nastavak povezivanja Hrvatske, a sjetimo se kako su se gospoda iz SDP-a protivila tom projektu. Nakon cestovne infrastrukture dolazi željeznička koja je više za teže industrijske transporte i svoju će opravdanost brzo pokazati, a od toga da dosta košta se ne može pobjeći, ali sve za budućnost.

VL
MA
masc
10:33 25.09.2010.

Nizinska pruga Rijeka - Zagreb super, Kineski kapital itd. Što više kineskih kontenjera do Zagreba. Opet investicija za uvoznićki lobi.

VL
Avatar Čobanković ( mlađi )
Čobanković ( mlađi )
10:33 25.09.2010.

Novac nije problem Kineski investitori će prevladati Imaćemo Hrvatsku kakvu želimo

VL
KR
kreont
10:37 25.09.2010.

Haha, spas gospodarstva ??? Ne spašava se ovako gospodarstvo sa kapljicama tuđeg kapitala, već sa uprezanjem vlastitih snaga. Budale koje ovo drže su zapele negdje u godinama prošlog stoljeća i komunizmu. Konkurencija je dobra i zdrava. Znači otvaranjem vlastitih firmi i prilagodba zakona koji bi tim istim pomoglo da se razviju u velike i srednje.

VL
Avatar Čobanković ( mlađi )
Čobanković ( mlađi )
10:37 25.09.2010.

Domaće banke u stranom vlasništvu,će podržati projekte

VL
VE
Velikogoričan56
10:38 25.09.2010.

Naravno da je nizinska pruga na listi prioriteta daleko iznad peljeskog mosta, samo kamionski lobi sprijecio je vec davno da se ta pruga napravi. Jos u Savkino vrijeme napravljen je Ranzirni kolodvor u ZG , koji je trebao prihvacati vlakove iz RI i distribuirati ih po Evropi. RI luka je najdublja luka u evropskom kopnu, od nje je njakraci put zeljeznicom do krajnjeg odredista, a samo zbog lose povezanosti stagnira. Potencijal je ogroman, u bivsoj drzavi bacena je na stranu i izgradjena pruga Beograd-Bar, idiotska investicija, no i u ovoj nije mnogo bolje. Hajde napokon se netko sjetio tog projekta koji je poceo zivot jos u AU monarhiji, jos onda su vidjeli prednosti RI luke

VL
DU
Deleted user
10:38 25.09.2010.

Kad se nema novca onda se ne prave prestizni objekti. Jedan autoput od slavonije preko bosne do dubrovnika povezao bi zemlju na puno efikasniji nacin te olaksao zivot cijeloj regiji. ako danci,njemci,norvezani,svedani mogu da naprave jedan zajednicki most, onda nee vidim probleme za bosance i hrvate. Naravno, mora se biti na nekom stupnju civilizacije i donositi racionalne odluke. u regiji tamo gdje se pravi most, cesto se zemlja trese:-)

VL
OB
-obrisani-
10:42 25.09.2010.

@ mikrogrizzly \"ne postoji valjda neka ozbiljna država svijeta koja bi propustila prigodu mostom povezati 2 fragmenta svog ozemlja, \" --- Bi, Norveška. Odavno su ustanovili da su podmorski tuneli jeftiniji za gradnju i održavanje. A kako dodatni bonus, Bosancii nas ne bi zafrkavali da je most prenizak pa im brodovi neće moći isplovljavati.

VL
DU
Deleted user
10:45 25.09.2010.

Što se tiče te dileme most ili tunel - oni koji zagovaraju tunel zaboravljaju da je Pelješac/Korčula jedno od najviše aktivnih seizmičkih područja u RH s čestim potresima. Kako se pokazalo u Japanu, golemi mostovi relativno dobro podnesu i razorne potrese, ali bojim se da u slučaju tunela ishod ne bi bio happy end. I naposljetku, malo romantično - neke nacije ne bi žalile novca i bukvalno bi kopale i tunel u podmorju cijelim putem u seizmički aktivnoj zoni do Dubrovnika jer se radi o tako lijepom gradu da je to naprosto čudesno... Hrvatska pak puna dvojbi oko jednog mosta, a pogledajte slučaj Krka i što je tamošnji most napravio za Krk, Cres i Lošinj proteklih desetljeća!? Je li život zamisliv bez mosta? Nije... To će vam uglas reći svi otočani!

VL
KO
kocka
10:46 25.09.2010.

bolje da kinezi naprave naše mostove i pruge jer će tako ostati manje prostora ovim lopovima da nas još više pokradu,

VL
OB
-obrisani-
10:46 25.09.2010.

Nema ništa važnije od Pelješkog mosta: Drobnjak je izjavio da nakon ulaska Hrvatske u EZ koze, ovce, magarci, svinje i kokoši više neće moći preko granice u Neumu. Logično je da moramo misliti na stoku sitnog zuba znajući da stokaa ne podnosi prijevoz brodovima i da im se od svega jako povraća i bljuje. Eto, zato se taj most mora izgraditi - zbog naših magaraca!

VL
OG
Oger
10:47 25.09.2010.

Zeljeznica u komi, ceste neuredjene, poplavljena mjesta zbog nesredjene kanalizacije - ali zato Peljesac - pravi komunjarski, megalomanski projekt.

VL
LO
lojtra
10:47 25.09.2010.

Već sam prije naglasio da je velika šteta već počinjena zato što se uz autocestu nije odmah trasirala i željeznička pruga te tuneli za kablovsku i ostalu infrastrukturu, jer je jasno da je ona potrebna a sad će se mnogi troškovi duplati (ako ne i više od toga). Upravo iz takvog stanja stvari na terenu proizlazi protivljenje većine hrvata tim velikim projektima. Poučeni \"rezultatima\" mnogi se boje mostova koji će se zatvarati zbog vjetra, skijališta na sunčanim obroncima i sl. Rješavanje dalje prometne povezanosti je zato bolje prepustiti nekoj budućoj vladi koja će znati miriti ekonomsku logiku s nacionalnim interesom. I naposlijetku, dogovor s BiH je svakako moguć i poželjan iz više razloga. Jedan od bitnih je i taj da na potencijalnoj trasi i uz nju živi daleko više hrvata nego na Pelješcu. I dodatno, za BiH je naš most \"teritorijalno sporan\". Kako to da se uz rješavanje Piranskog zaljeva nije komisiji odmah uvalio i taj problem ako je netko već tamo mislio nešto graditi? Zar samo zato da bi hrvati morali plaćati još jedan međunarodni spor i snositi njegove posljedice? @mikro? Nakon što su nekretnine u okolici drpili samo neki prilaz bismo im trebali platiti svi?

VL
Avatar Čobanković ( mlađi )
Čobanković ( mlađi )
10:31 25.09.2010.

Kina i njen kapital će prevladati

VL
« 1 2 3 4 5 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.