Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 53
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Je li skuplje i bolje?

Isplati li se kupovati premium goriva? Ovisi kakav motor imate...

Cijene goriva najviše ikada, a trošarine iznose 60 posto cijene
Tomislav Miletic/PIXSELL
18.11.2023.
u 08:00

Premium goriva koja se prodaju pod raznim trgovačkim imenima, primjerice "class", "ecto", "q max", "evo" i slično, prema tvrdnjama proizvođača goriva motoru automobila zbog raznih dodanih aditiva donose brojne prednosti

Isplati li se za 37 centa više po litri benzina ili 44 centa po litri dizela u automobil točiti premium gorivo? Za spremnik od 50 litara benzina to je 18,5 eura više, odnosno prema današnjim cijenama benzina od 1,46 eura po litri eurosupera 95 i 1,83 eura po litri Eurosupera Class po litri, umjesto 73 eura za rezervoar od 50 litara "običnog" benzina, spremnik od 50 l premium eurosupera će vas stajati 91,5 eura. Još je skuplji eurosuper 100, benzin s većim oktanskim brojem koji se trenutno prodaje za 1,90 eura po litri, što znači da ćete za spremnik od 50 litara trebati izdvojiti 95 eura. Za razliku od "običnih" premium goriva koji sadrže aditive, benzin s većim oktanskim brojem donosi opipljivu prednost koja olakšava rad motora pri većim opterećenjima i namijenjeni su snažnijim benzinskim automobilima.

Kod dizelskih motora, razumije se, nema goriva s većim oktanskim brojem već samo premium goriva s aditivima. Eurodizel trenutno stoji 1,52 eura po litri, a premium eurodizel 1,96 eura po litri. To znači da se za spremnik eurodizela od 50 litara mora izdvojiti 76 eura, a za premium eurodizela 98 eura, odnosno 22 eura više.

Pa isplati li se to i vozačima kojih automobila? Valja odmah naglasiti da sva goriva koja se prodaju na našim benzinskim pumpama zadovoljavaju EU norme i ništa se motorima neće dogoditi ako se voze na standardna goriva, odnosno ne treba očekivati nikakva tehnička stradavanja motora jer moderni benzinski Otto motori opremljeni su senzorima za sprečavanje detonantnog izgaranja i shodno tome računalo koje upravlja radom motora promijenit će kut pretpaljenja i varirati količinu ubrizganog goriva u cilindar kako bi spriječio eventualnu havariju motora.

VEZANI ČLANCI:

Svakako je preporuka za one koji voze automobile za koje je propisan najmanji oktanski broj 98, da koriste goriva s tim ili većim oktanskim brojem, iako im se neće ništa dramatično dogoditi ako toče i eurosuper 95. No, vožnja na benzin s manjim oktanskim brojem eventualno bi se mogla osjetiti na potrošnji goriva, jer kvalitetnija goriva smanjuju potrošnju. Prema određenim mjerenjima, snažniji benzinski automobili korištenjem benzina s oktanskim brojem 100 troše oko 5% manje u odnosu na Eurosuper 95. Usto, vozači mogu uočiti manji gubitak snage i okretnog momenta. Još manje razloga za brigu imaju vlasnici dizelskih automobila jer kod njih premium goriva znače da su samo dodani aditivi koji povoljno utječu na motor.

Premium goriva koja se prodaju pod raznim trgovačkim imenima, primjerice "class", "ecto", "q max", "evo" i slično, prema tvrdnjama proizvođača goriva motoru automobila zbog raznih dodanih aditiva donose brojne prednosti. Navode da čiste motor i odmah odstranjuju naslage te tako održavaju motor čistim, poboljšavaju sagorijevanje goriva i radne značajke motora, stvaraju zaštitni film na metalnim površinama pomažući spriječiti koroziju kritičnih komponenta sustava goriva, smanjuju trenje između pokretnih dijelova motora zbog povećane mazivosti i povećavaju snagu i trajnost motora. Premium goriva proizvode se dodavanjem posebnih aditiva što bi trebalo rezultirati smanjenjem nakupljanja naslaga na brizgaljkama, boljim raspršivanjem, boljom homogenošću smjese, izgaranjem...

VEZANI ČLANCI:

Njemački ADAC nedavno je objavio široku analizu premium goriva i zaključio da je učinak raznih aditiva koji se dodaju u premium goriva izuzetno teško provjeriti i da je u stvarnosti on vjerojatno prilično malen. Također, mnogi dobavljači reklamiraju svoje "premium" dizelsko gorivo s boljim cetanskim brojem. Ovaj broj opisuje zapaljivost. Zapravo, veći cetanski broj često znači bolje ponašanje pri pokretanju i mirniji rad motora, ali samo će vrlo osjetljivi vozači uočiti razliku, navodi ADAC.

Dakle, najbitnije jest da je kvaliteta standardnih goriva, barem na području EU, normirana (EN 228 ili EN 590) kako bi se uopće mogla koristiti za rad modernih motora s unutarnjim izgaranjem, a pogotovo s modernim sustavima za naknadnu obradu ispušnih plinova, nema bojazni da bi moglo doći do oštećenja motora. A imate li viška novca, a pogotovo ako vozite nov i vrlo skup automobil, premium goriva zasigurno neće odmoći u boljem radu i trajnosti motora. Za benzince za koje je propisan veći oktanski broj od 95, točenje eurosupera 100 će značiti do 5 posto manju potrošnju i bolje performanse.

Ključne riječi

Komentara 10

OT
otrovnijezik
08:29 18.11.2023.

Prevedeno a naročito zadnjih desetak godina imamo goriva s vodom i malo manje vode.

Avatar Melankolija
Melankolija
12:27 18.11.2023.

Mislim da diesel motori malo mirnije rade sa premium gotivom.

GA
Gastarbeiter2
11:09 18.11.2023.

Porez na budalaštinu!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije