Auti do 100.000 kuna pojeftinjuju, oni preko 150.000 bit će skuplji
I po konačnoj verziji prijedloga novih trošarina izjednačava se način oporezivanja za nove i rabljene automobile
Komentari 31
Pa u redu je ovo. Potez za pohvalu. Uostalom, moje mišljenje je da do 100 000 kn stvarno ima dobrih auta. Ako Golf V nije dobar auto za današnje prilike onda stvarno... A tko želi nešto skuplje (tatini sinovi, oni koji žive na kredit, oni koji se žele pokazat kada voze od točke A do točke B) neka i plate onda skuplje i svima bolje. A i ova mjera će možda malo pokrenuti prodaju automobila, jer se zna da je taj sektor drastično pao.Pozdravljam ovu odluku.
A kada ce uskladiti trosarine i poreze na aute s ostatkom EU?!Kada se vec toliko pokusavaju uskladiti s njima...
kakav auto,prodavat ćemo i ono tko šta ima,kakva nam vremena dolaze.
Dakle uvoz primjerice štedljivog rabljenog auta oko 5 godina starosti drastično će pojeftiniti, trenutno je namet 60%, a po novom obračunu trošarina za veliku većinu auta do 15%, plus PDV se ne mora plaćati u Hrvatskoj.
Prosječan hrvatski vozni park je star 14 godina. Dakle uvoz rabljenog auta starog 5 godina nikako nije pomak na lošije, nego na bolje - takav auto manje zagađuje i sigurniji je. Prastari auti ispuštaju puno co2 i na njih će biti velik namet pa takve nitko neće uvoziti. Dakle argument da izjednačavanje trošarina rabljenih i novih vozila znači lošiji vozni park POTPUNO JE PROMAŠEN. Narod se opametio, nitko više ne kupuje nove aute novcem koji nema.
Auto do 100.000kn je gradsko prdekalo, bačen novac u vjetar.
@lihvar007 Dijete drago, prije dvadeset godina smo se vozili u jugićima i došli smo tamo gdje treba. Prije trideset godina smo se vozili u peglicama i fićekima i opet smo došli gdje treba. Četveročlana obitelj s prtljagom. Ako ti sada auto veličine VW Polo ili Škode Rapid ili sličnog s prtljažnikom od min. 300 litara i dužinom od 4 metra nije dovoljan, u zemlji s 300.000 nezaposlenih i s prosječnom plaćom od 700 eura, onda su ti opako poremećene percepcije o životu i automobilima. Preseli se u rubriku "Zvijezde" ili "Za naše najmlađe čitatelje".
Lihvari su uvijek imali iznadprosječna primanja, kao i uostalom svi kriminalci (i njihovi potomci), tako da se nemaš pravo javljati. Mene zanima što je sa električnim i hibridnim vozilima, jesu li takva oslobođena dodatnih nameta kako EU zahtijeva, ili see na to "zaboravilo"? Nije da itko ima novaca za takva vozila ali me svejedno zanima...
ja mislim da to nisu auti za primanja od 5-10 tisuca Kuna....opet sanjate...
Tja, imat ćemo najskuplje aute u EU, tj. najveća davanja, čak veća i od jedne Danske. Za svaki kupljeni auto, kupit će se još jedan za državu. Što će to donijeti? Opet okljaštrene verzije automobila za ovo tržište, da bi cijena bila prihvatljiva i usporediva s ostalim tržištima u okruženju. Naravno da to znači manju opremu, manju sigurnost i manju kvalitetu. Ah, što sad. Da bi birokrata imao, mora dati onaj koji radi i zarađuje. Problem za birokraciju nastupit će tek onda kada ponestane tuđeg novca...
Ma u redu je to što su trošarine na skuplja vozila veće ili to što su veće za aute s višom emisijom CO2, no definitivno nije u redu to što imamo najviša davanja u EU. Još jedno u nizu najvećih poreznih opterećenja. Zašto ova vlada u tom segmentu u bar nečemu nije među najnižima? Zašto se ne možemo pohvaliti da imamo najniži PDV ili najniže trošarine? A ne sve najviše ko sada? Najveća davanja na plaće, najveće PDV opterećenje, najveći porez na dobit, najviše parafiskalnih nameta, sve najveće... A što se dobije zauzvrat? Najbolje zdravstvo, najveće mirovine ili nešto takvo? Ma možeš misliti...
@ fliegenderstern - najjeftiniji golf (novi) košta 125.500,00 kn. Oni "narodni" (dizli) najjeftiniji je 152.000,00 kn. Dakle, to će ti prvo skočit gore za par tisuća kuna.
@dmitercic Pa ja mislim na rabljeni, dizel,pa ima ih za 10-ak tisuća eura...
...pa za primjer, toyota yaris (također dizel), osnovni paket košta 105.000 kn. CO2 emisije su oko 130g/km. Što će reć, i to ide gore. Dakle, svi popularni automobili (oni koje su kupci kupovali što zbog štedljivije vožnje, što zbog kvalitete) skočit će gore. Pojeftinit će chevrolet spark i par (doslovno) tih auta sa 3 cilindra.
Ne znaju dal bi piškili ili kakili, uvest će nove trošarine ali će ih nakon uvođenja moć mjenat kako hoće??? Još jedno experimentiranje koje nam ide na štetu, nemamo nijedan porez koji se ne dira svako malo,tko će doć investirat u ovakvu državu? Uveli su bili pred par godina i trošarine na brodice koje su nakon što su devastirali male brodograditelje ukinuli.Sreća je da ne proizvodimo automobile pa će samo prodavači stradat (i mi koji ćemo se sve više vozit u kantama).
@ fliegenderstern trošarine idu na nove automobile i na polovne automobilom prilikom uvoza. Nema trošarine na polovne automobile koji se voze po Hr.
Onda ispada najbolje ne kupovat auto (ionako ga nemam). Kupit cu ga u dojčlandu, valjda ću moć. Kad već idem radit gore na bauštelu :)
@ fliegenderstern: moći ćeš ga kupit, naravno. I onda kad dođeš u Hr i želiš ga registrirat - plati "trošarinu" :)
Pa ja, more i tako :) Džaba ovdje u Hrvatskoj radit, di god dođem nisam mogao dobit više od 5000kn plaće, auto normalan mogu sanjat samo. Zato put pod noge i na bauštelu. Džaba mi i faks. (ekonomija)
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
@umjereni Kako si skuhaš u životu tako ćeš i jesti. Nemamo svi prosječna primanja. Valjda imam pravo napisati svoje mišljenje o autima do 100.000kn bez da time povrijedim osjećaje nekog siromaha. Pozdrav i sretan ti Božić.