Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Cijene dijelova

U tišini poskupjeli rezervni dijelovi za većinu automobilskih marki

auto
Foto: Davor Puklavec
1/5
06.04.2010.
u 10:32

Karika koja ovdje nedostaje jesu rezervni dijelovi. Pretpostavka je bila da će i oni pojeftiniti kako bi se što više vlasnika vozila potaknulo na održavanje automobila u ovlaštenim servisima.

Iako su se u početku kriznog razdoblja mnogi zastupnici automobilskih marki u Hrvatskoj zaklinjali da cijene ne mogu biti niže nego što su tada bile, pokazalo se da ipak mogu. Cijene novih automobila pale su još, a cijene svojih usluga snizili su i ovlašteni serviseri.

Borba za preživljavanje

Karika koja ovdje nedostaje jesu rezervni dijelovi. Pretpostavka je bila da će i oni pojeftiniti kako bi se što više vlasnika vozila potaknulo na održavanje automobila u ovlaštenim servisima. To bi, pak, pružilo priliku za opstanak serviserima, koji sada žive samo od održavanja vozila, jer za njihove salone automobila – zbog osjetno smanjene prodaje i nakon podmirenja tekućih troškova poslovanja – tek rijetko ostane koja kuna. No, cijene rezervnih dijelova ipak nisu snižene. Štoviše, rezervni su dijelovi kod većine marki za većinu modela – poskupjeli!

Kod nekih su ta poskupljenja simbolična te je jasno da se iza njih zapravo krije tečajna razlika. Primjer za to je Fiat, kod čijih su modela grande punto i bravo svi dijelovi skuplji, ali za pet do 17 kuna. Kod drugih su malo manje simbolična, ali opravdanje im (možda) možemo naći u činjenici da su promatrani modeli preživjeli smjenu generacija, a nova generacija automobila donijela je nove, tehnološki dotjeranije i skuplje dijelove. To su, primjerice, nissan note, opel astra, volkswagen polo... No, kako objasniti one treće, koji ove godine prodaju jednake modele koje su prodavali i lani, a cijene dijelova za te modele osjetno su porasle? Nikako! Možemo ih samo izbjegavati, i to ako vam automobil za njih nije vezan tvorničkim jamstvom.

Volvo pozitivan primjer

Svijetla iznimka ove je godine samo Volvo. Cijene dijelova za njegove modele u lipu su jednake kao i lani. Prijašnjih godina politike zadržavanja cijena držali su se Peugeot i Suzuki, no ove godine i kod njih bilježimo promjene naviše.

Svakako se isplati provjeriti cijene u više servisnih radionica

Godinu za godinom cijene rezervnih dijelova analiziramo na temelju cijena dobivenih od hrvatskih zastupnika pojedinih marki automobila. Kod jednih je riječ o cijenama koje njihovi serviseri i trgovci rezervnim dijelovima moraju poštivati, dok su kod drugih to samo preporučene cijene. Stoga se prije nego što ostavite automobil na popravku, isplati provjeriti kakve su cijene u više servisa, odnosno trgovina.

Cijene smo usporedili za po tri najprodavanija modela svake marke. Iznimka su marke čiji zastupnici nisu željeli dati cijene svojih rezervnih dijelova. Pretpostavljamo da to nisu napravili zato što su i njihovi dijelovi poskupjeli. Cijene nismo sami prikupljali po servisima upravo zbog razlika do kojih može doći, ovisno o ponudi pojedinog servisa.

Analizirali smo, dakle, koliko valja dati za uljni filtar, filtar zraka, prednji branik, stražnji branik, prednje i stražnje svjetlo te prednje disk-pločice. Neki su od tih dijelova potrošna roba za koju vlasnik vozila svake godine mora izdvojiti novac. Drugi su, pak, dijelovi koji najčešće stradaju u prometnim nezgodama. Iako novac za te dijelove ne izlazi izravno iz džepa vozača, već se ti troškovi rješavaju putem obveznog osiguranja vozila, smatrali smo zanimljivim pratiti i cijene tih dijelova.

Komentara 5

DU
Deleted user
11:02 06.04.2010.

Kupac je uvijek krajnj spu$hionichar jer je evidentno da u doba krize težište zarade ide prema after sales sektoru odnosno prema onim kupcima koje tvornica ima \"zahaklane\" za svoj proizvod. Pa su odmah, netom nakon što je EU ušla u recesiju, poskupili dijelovi za sve toplinske uređaje 2 vodeće marke jer je i njihovim ekonomistima bilo jasno da nove neće moći prodavati u tolikoj količini kao prije, a da će ljudi koji već imaju toplinske aparate pojačano popravljati stare. To je neki skoro pa refleks! Ne mogu se načuditi krivoj pretpostavci gore u tekstu jer je to bilo i za više nego očekivati... Ionako su cijene auto dijelova kad se kupuju u slobodnoj prodaji najmanje 7-8 puta veće od onih po kojima dobavljači isporučuju tvornici kad se montira auto, a sada će ta razlika biti još i veća. Neki franc. proizvođači već desetljećima imaju penalizaciju onih koji bi htjeli popravljati aute i to tako da svake godine proporcionalno rastu cijene dijelova onima koji su jedno godište stariji. Znat će čitateljstvo o kojim markama se radi i da dometnem - to su one za koje svi mehaničari i svi upućeni znaju da ih se ne isplati održavati i popravljati i zato jako gube na vrijednosti. U tom after sales segmentu su ionako legende japanski proizvođači čiji su dijelovi bili uvijek jako skupi, a Volvo - eh, oni ciljaju na neki fair play s kupcima i poslije kupnje auta, ali uzalud im trud, svirači - preuzela ih kineska firma prošli tjedan i više nisu dio Ford.

KR
kresimirn
11:40 06.04.2010.

ko eskimi kad prodaju vodu, ako neces kupit vodu, prodat ce ti led :)

Avatar ludi kekec
ludi kekec
13:05 06.04.2010.

Baš ste DOBRU tablicu napravili- em se ne vidi čitava, em u njoj nema najprodavanijih auta u Hr. BRAVO!!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije