Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 10
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Renault Clio

Peta generacija najprodavanijeg francuskog auta u povijesti obara s nogu

Renault Clio
Foto: Renault
1/12
19.06.2019.
u 09:43

Novi Renault Clio donosi novu platformu, tehnološka rješenja kojima nema ravnih u klasi, nove motore i materijale koji su kvalitetniji od onih u većini konkurenata

S 15 milijuna prodanih primjeraka Clio je najprodavaniji francuski auto u povijesti, a u Hrvatskoj je već desetljećima među najprodavanijima. Ovo je jedan od najvažnijih europskih automobila i stoga se Renault potrudio novi model učiniti posebnim, napraviti veliki iskorak i pretvoriti ga jedan od najnaprednijih gradskih automobila. Koliko je dobar uvjerili smo se u Portugalu na vozačkoj prezentaciji pete generacije Renault Clija.

Novi su baš svi dijelovi

Sto posto novog Clija je novo, nema niti jednog dijela koji je preuzet sa starog modela. Za Clio je napravljena nova platforma, osmišljene su nove tehnologije, novi su i motori, čak je i karakteristična Renaultova “ručica” za upravljanje audio sustavom nakon desetak godina promijenjena. Samo je izgled ostao prepoznatljiv. Kako bi ostao kompaktan, Clio je 12 milimetara kraći. Sada ima 405 cm, no međuosovinski mu je razmak veći, a neiskorištenog prostora je manje. Tako u unutrašnjosti nudi mnogo više mjesta od prethodnika. U prtljažnik stane 391 litra, što je na rubu rekorda klase.

Renault Clio
1/12

Clio je dobio i sofisticiranu aerodinamiku. Kada je to moguće, rešetke na maski automatski se zatvaraju pri višim brzinama što smanjuje otpor zraka i pridonosi boljoj potrošnji. Također, auto je lakši i ima štedljivije motore. Osnovni model ima jednolitreni atmosferski benzinski motor snage 75 KS, snažniji jednolitreni motor s turbo punjačem razvija 100 KS, a top model ima 1,3-litreni motor i 130 konjskih snaga. Dizelski modeli imaju 85 i 115 KS, a kasnije će ponudu upotpuniti i prvi hibridni Clio.

Ovjes je mnogo sofisticiraniji, a tu je i novi servo upravljača. Auto se zbog toga vozi bolje kad pokušate juriti zavojima te je komforniji od prethodnika, među najkomfornijim je autima u klasi. Impresioniraju i njegove “autonomne sposobnosti”. Clio je serijski opremljen radarom i kamerom, a sustav poluautonomne vožnje najnapredniji je u klasi malih automobila. Clio bez pomoći vozača usporava, koči i ubrzava, odlično drži sredinu traka te gotovo samostalno vozi u prometnim gužvama.

Impresivan središnji zaslon

U unutrašnjosti novi Clio impresionira kamo god pogledali. Po količini mekanih materijala Clio je bolji i od premium konkurenata, a novi Smart Cockpit oduševljava dizajnom i ergonomijom. Instrumenti su digitalni, a nudit će se verzije sa zaslonom od sedam inča koji je kombinacija digitalnih i analognih instrumenata i potpuno digitalni promjera 10 inča koji stiže kasnije. Središnji dodirni zaslon izgleda posebno impresivno, te može imati 7 ili 9,3 inča. Mnogo detalja u unutrašnjosti i izvana moguće je individualizirati, a tu je novi napredniji, brži i intuitivniji infotainment sustav. Posebnost Clija je da su LED svjetla serijska već od osnovnog modela. Clio nudi i mnogo više individualizacije od prethodnika. Na hrvatsko tržište stiže u srpnju, a cijena se još ne zna.

VIDEO Ovo su neki od najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi

Komentara 5

BA
BakaMraz
02:25 20.06.2019.

Francuska kvarljiva, plasticna, skupa igracka!

Avatar HajdukLika
HajdukLika
21:17 19.06.2019.

Plaćeni članak. Komentar mi je izbrisan, jer sam pisao da umirem od smijeha zbog naslova, prema kojem jedan Clio obara sa nogu. Sramota.

ZA
zagi101
21:33 29.06.2019.

koji pamenjaković je napisal da ima gepek od 391 litre? pa mazda 3 ima 360 a puno veći auto

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije