Svi su vozači vjerojatno primijetili da se na rubovima stakla u automobilima nalaze crne točkice, ali većina vjerojatno ne zna da one nisu bez razloga postavljene.
Crna boja zapravo je keramička boja, a služi da sakrije ljepilo kojim se proizvođači automobila koriste kako bi prozor bio stabilan. Ljepilo se koristi od 1950-ih, a ova sigurnija opcija imala je samo jednu manu – nije bila estetski zadovoljavajuća. Keramičkom bojom tako su sakrili ljepilo, a točkicama su stvorili estetski ugodan prijelaz iz debelih crnih linija u prozirnost stakla, piše Reader's Digest.
Točke su postavljene tako da postaju sve rjeđe što su udaljenije od crne linije. Takav uzorak estetski je prihvatljiviji jer nema naglih prijelaza. No nije to jedina njihova funkcija. Služe također za kontrolu temperature. Kako bi se staklo prilikom izrade moglo saviti, zagrijava se, a crno obojeni dijelovi zagrijavaju se brže od ostatka. Točkice služe da raspodijele toplinu ravnomjernije kako bi se spriječilo pucanje.