Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 186
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Testirali smo

Čistokrvni Land Rover podjednako se dobro uklapa u poslovne obveze i obiteljska druženja

Land Rover Discovery Sport
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
1/10
15.03.2019.
u 08:20

Cijena osnovnog modela – onoga sa 150 konja, prednjim pogonom i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem – do registracije iznosi 324.135 kuna. Testirani primjerak (SE razina + dodatna oprema) stoji 607.350 kn. Od dodatne opreme, među ostalim, ima funkciju InControl

Land Rover Discovery Sport Adventure isprobali smo u više različitih uloga – u onoj klasičnog robusnog terenca, uglađenog automobila za fini izlazak u centar grada, obiteljskog automobila s kojim valja obaviti tjednu kupovinu. I nekako se u svim ulogama podjednako dobro snašao. To zapravo ne čudi, jer je Discovery Sport (gledamo li po pojedinim osobinama modela) zagazio u više segmenata i dimenzijama je dovoljno velik da nam ni u jednom trenutku nije bio premalen, a opet je dovoljno kompaktan da ni u jednom trenutku nismo poželjeli da smo u manjem automobilu.

Ako ste se u adventsko doba našli u centru metropole, znate o čemu je riječ... U okvirima kompaktne karoserije model Land Rover Discovery Sport obdaren je savršenim proporcijama. Dug je 458,9 centimetara te je 189,4 centimetra širok i 169 cm visok. Prevjesi su mu kratki, oblik kutijast. Robusnom konstrukcijom ovaj model već desetljećima postavlja smjernice svima onima koji na cestu postavljaju automobil sposoban za svladavanje i negostoljubivih terena. No, tehnološka nadmoć već je odavno prestala biti dovoljna. Sirova snaga poželjna je, ali samo kao dio paketa.

Land Rover Discovery Sport
1/10

Kod modela Discovery Sport, njegova ga prepoznatljiva silueta nepogrešivo svrstava u obitelj izdržljivih i sposobnih terenskih vozila istovremeno obogaćenih s dovoljno uglađenosti i luksuza u kabini da vam drugi automobil u obitelji nije potreban. Mišićavo tijelo ukroćeno je finim odijelom, a ljepotanu kojeg smo isprobali ne manjka ni duha odnosno napredne multimedijalne opreme i opreme zadužene za što komforniji i sigurniji prijevoz.

Kompaktni SUV aristokratskog nasljeđa, ovako dotjeran i opremljen, u većini slučajeva nikada neće zablatiti kotače. Njegovi kupci većinom se neće odlučiti za rizik da mu karoseriju izgrebe grmlje ili ošteti kakav nestašan kamen. Ipak, s modelom Discovery Sport bez straha se možete upustiti u avanturu. Opremljen pogonom na sva četiri kotača, donosi najnaprednije tehnologije za svladavanje grubih podloga. Primjerice, All-Terrain Progress Control omogućava održavanje konstantne brzine u zahtjevnim uvjetima. Terrain Response – koji standardno dolazi na svim 4x4 izvedbama – prilagođava odziv motora, prijenosa i diferencijala kako bi vožnja bila ugodnija, a prianjanje bolje. Vozaču su na raspolaganju četiri načina vožnje: općenito, trava/snijeg, blato i pijesak, a sustav automatski prilagođava vožnju podlozi.

Discovery Sport od tla je odignut 21 cm, a s njim se može i kroz 60 cm duboku vodu. Nadalje, Land Rover Discovery Sport ima Hill Descent Control, funkciju koja će automobil sigurno spustiti niz strme nagibe. Također je dio standardne opreme kod svih 4x4 izvedbi, jednako kao i sustav Torque Vectoring koji neprestano balansira raspodjelu momenta između sva četiri kotača, poboljšavajući tako agilnost i stabilnost u zavojima. Na cesti će se Discovery Sport iskazati i zahvaljujući tehnologijama kao što su Adaptive Cruise Control, Adaptive Dynamics i Active Driveline s Torque Vectoring sustavom. Tehnologija Adaptive Dynamics omogućuje optimalni balans između vožnje i kontrole, dok je Active Driveline s Torque Vectoring sustavom zaslužan za glatke prolaske kroz zavoje.

U praksi, isprobani automobil oduševljava uglađenošću. I kroz oštrije zavoje prolazi mirno, bez većih naginjanja. Iako uopće ne mami na sportskiju vožnju – baš suprotno, “zove” na smirenost i ležerno krstarenje – njegovih 180 turbodizelskih konjskih snaga u stanju su prilično potentno reagirati na pritiskanje papučice gasa. Zvučna izolacija kabine je odlična, putnike ne ometa ni buka motora ni ona s ceste.

Ugodan interijer donosi neke tradicionalne Land Roverove linije, ali ujedno je prošaran najmodernijim elementima. Kompaktni ZF automatski mjenjač s devet brzina izgleda kao okrugla konzola. Na prvi pogled neobičan, zapravo je vrlo praktičan. I, naravno, djeluje jako elegantno. Omogućava optimalnu potrošnju goriva i CO2 emisije, ali i veću kontrolu u uvjetima sa slabijim prianjanjem jer ima posebno dizajniran ultranizak prvi stupanj prijenosa. Ako želite, stupnjeve prijenosa možete mijenjati i preko polugica smještenih iza kola upravljača. Instrumenti su moderno dizajnirani i pregledni, materijali kvalitetni, kao i završna obrada.

Cijena osnovnog modela – onoga sa 150 konja, prednjim pogonom i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem – do registracije iznosi 324.135 kuna. Testirani primjerak (SE razina + dodatna oprema) stoji 607.350 kn. Od dodatne opreme, među ostalim, ima funkciju InControl – koja vozaču omogućuje da se putem mobilnog telefona poveže s automobilom i kontrolira pojedine funkcije. Spomenuti 9-stupanjski automatik također je dio dodatne opreme, kao i sustav koji se brine o kvaliteti zraka, grijanje vozačeva i suvozačeva sjedala podesivih el. putem u više smjerova, zatamnjena stražnja stakla, USB utor u drugom redu, stražnja kamera, parkirni senzori, 10,2-inčni HLDF Dual View zaslon. Ovaj potonji omogućava, primjerice, da vozač ima prikaz s navigacijskog sustava, dok suvozač istovremeno može gledati DVD.

VIDEO Stižu veće kazne za vozače:

Ključne riječi

Komentara 1

Avatar Olujni
Olujni
09:05 15.03.2019.

Hvala lijepo ali za 325.000 kn radije kupim DVA Tucsona ili DVA Qashgaia ili DVA Kadjara. Ovo je debelo precijenjen auto!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije