Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 99
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
rješenje na pomolu

Dvije plinske toplane smanjit će astronomske cijene grijanja

Radijator grijanje
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL
31.01.2014.
u 15:15

Postojećih 14 toplinskih stanica u Velikoj Gorici zamijenit će dvije veće toplane, čime bi i 25 tisuća građana imalo povoljnije grijanje

Uvođenjem plina kao najjeftinijeg energenta i spajanjem "zatvorenih" sustava u jedan "centralni", odnosno zamjenom postojećih 14 toplinskih stanica s dvije veće plinske toplane, Velikogoričani će imati manje troškove grijanja. Kronike Velike Gorice javljaju da se tako čulo na sastanku direktora HEP Toplinarstva Roberta Krkleca, direktora Sektora za toplinsku energiju HERA-e Tomislava Benčića, člana Upravnog vijeća Dalibora Pudića, direktora GSG-a Velika Gorica Tomislava Landeke, tvrtki Brunata i Ti San koje su ugrađivale razdjelnike, desetak predstavnika suvlasnika stambenih zgrada te velikogoričkog gradonačelnika Dražena Barišića, na čiju je inicijativu sastanak i održan.

Objašnjavajući razliku cijene grijanja između Velike Gorice i Zagreba, Robert Krklec je rekao kako su različite tehnologije proizvodnje toplinske energije u spomenutim gradovima koje uvjetuju različite ulazne troškove, a samim time i konačnu cijenu grijanja. Naglasio je i kako je do pojedinačnih slučajeva povećanja cijene grijanja dijelom došlo i zbog needuciranosti korisnika razdjelnika te kako ugradnjom razdjelnika računi za grijanje ne moraju nužno biti manji od dosadašnjih.

Ugradnjom razdjelnika računi za grijanje ne moraju nužno biti manji od dosadašnjih. Time građani utječu na samo cca 47% ukupne cijene svog računa

Tomislav Benčić

HERA

O potrebi dodatne edukacije građana koji su ugradili razdjelnike govorio je i direktor u HERA-i Benčić te naglasio kako u fiksnu "zakupljenu" snagu ulaze svi troškovi HEP Toplinarstva izuzev troška energenta koji predstavlja cijenu potrošnje. Ugradnjom razdjelnika građani utječu na samo cca 47% ukupne cijene svog računa za grijanje jer su fiksni troškovi ("zakupljena" snaga) isti bez obzira na to jesu li ili nisu razdjelnici ugrađeni.

Član Upravnog vijeća HERA-e Pudić istaknuo je činjenicu kako se građani Velike Gorice najvećim dijelom griju na lož-ulje, energent dvostruko skuplji od plina te kako Velika Gorica ima "razdrobljen" sustav opskrbe toplinskom energijom što povećava troškove "zakupljene" snage.

Centralni sustav

U zaključku dvosatnog sastanka direktor Krklec naglasio je da je Velika Gorica zbog gustoće naseljenosti pogodna za uvođenje centralnog sustava opskrbe toplinskom energijom te da će do konačnog rješenja problema doći samo gradnjom još jedne veće plinske toplane, kao prošle godine obnovljene toplane u Vidrićevoj te toplovodnim spajanjem svih postojećih tzv. zatvorenih sustava grijanja u jedan ili najviše dva centralna sustava. Nezadovoljan sadašnjim stanjem i sustavom grijanja u Velikoj Gorici te najvećim računom za grijanje u Hrvatskoj upravo u Velikoj Gorici, gradonačelnik Barišić zaključio je kako će Grad poslušati struku koja mora dati dugoročno rješenje problema te kako će Grad svim dostupnim i zakonskim sredstvima omogućiti što skorašnju realizaciju tog projekta.

Reklamirajte račune

Sredinom prosinca 2012. odlukom HERA-e cijena grijanja u Velikoj Gorici povećana je za čak 38%, te su računi za grijanje koje su građani dobili za taj mjesec u siječnju 2013. sadržavali za pola mjeseca staru, a za drugu polovicu mjeseca novu cijenu. Prema podacima HEP Toplinarstva potrošnja toplinske energije u Velikoj Gorici u studenom 2013. bila je za 30% manja no u prosincu prošle godine.

Unatoč tim "opravdanjima" zašto su računi za grijanje u Velikoj Gorici za prosinac prošle godine tako visoki, direktor Krklec ostavio je mogućnost da je u pojedinim slučajevima ponegdje napravljena i pogreška te pozvao građane da reklamiraju račune za koje smatraju da su sporni. Najispravnije građani to mogu učiniti pisanim putem na Urudžbeni zapisnik u samom HEP Toplinarstvu.

Svaka zgrada živi svoj život – naglasio je jedan od sudionika sastanka i bio apsolutno u pravu. Koliko toplinske energije svaka zgrada i svaki stan potroše uvelike ovisi i o njihovoj energetskoj učinkovitosti, odnosno stanju i kvaliteti stolarije, fasade i krova. Gradonačelnik Barišić naglasio je kako će Grad i ubuduće sudjelovati u sufinanciranju podizanja razine energetske učinkovitosti zgrada te takve programe kandidirati za subvencije Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te sredstva EU.
 

Komentara 3

BU
BubyZG
14:27 01.02.2014.

Nema tome par mjeseci kako je odbijena inicijativa da se kod Novog Čiča sagradi kombi-postrojenje za proizvodnju struje i toplinske energije na bio-otpad ; iako se ta tehnologija tretira kao obnovljiv izvor energije koji je prihvatljiv za okoliš, "zeleni" su to uspješno opstruirali i sada će se za grijanje spaljivati plin. A svako sagorijevanje stvara CO2 -- i plin i ugljen i nafta i .... Gdje su sada "ZELENI" ?

AY
ayago
16:11 11.02.2015.

Evo da s vama podijelim naše iskustvo s firmom Brunata. Jako smo nezadovoljni s uslugom, njihovom organizacijom i načinom na koji se brunata odnosi prema korisnicima / svojim klijentima. Upozorenje svim koji će ugrađivati razdjelinike i termostatske ventile jer kadkad izaberete firmu koja će vam to voditi više to ne možete promijeniti, i oni će vam to voditi i naplaćivati uslugu godinama. Njihov osnovni posao je da brunata uređaji očitavaju i pošalju ukupno potrošene impulse na obračun svaki mjesec. Od 4 radijatora u stanu, 1 i to u najvećoj sobi gdje se i najviše impulsa potroši, brunata uređaj ne šalje podatke u sustav, nego samo očitava. I ako to brunata tek nakon 6 mjeseci riješi to znači da će vam se impulsi od 6 mjeseci ukupno zbrojiti u jednom mjesecu. A taj vam broj užasno puno povećava omjer u odnosu na ostale stanare pa ćete na kraju platiti više nego što se potrošlili u tih 6 mjeseci da je uređaj javljao kako spada podatke u sustav. Podatke je lako provjeriti kad se ulogira u sistem brunata.hr s korisničkim podacima. Nakon što to ne funkcionira mjesec i pol sam im javio, brunata na to nije nikako reagirala. Nakon dva tjedna opet zovem, korisnička podrška u brunati kaže da imaju to već zavedeno da sam javio od prije, i evo sad će opet napisati prijavu i da će nas netko kontaktirati. Nakon mjesec dana opet ništa. Pa opet zovem. I tako unedogled. Ja živim u hrvatskoj cijeli život i naučen sam na hrvatski način odnosa prema korisnicima, poslovanje i sve ostalo.... ali za način i stvari koje brunata izvodi su nevjerojatni. Ugradili smo razdjelnike i termostatske ventile na radijatore prije sezone grijanja. Ugadnju je izvršila Brunata, izabrali smo brunatu jer kad se gledaju cijene od svih ponuđača svi su tu negdje, trebali smo možda više obratiti pažnju na iskustva drugih korisnika. Prvo već kod ugradnje se pokazalo kako aljkavo i loše odrađuju svoj posao. Ne krenu od dogovorenog datuma, kasne u tim danima kad treba ugradit, pa započnu ugradnju .... pa se to sve oduži al to je najmanji problem jer je to tako sa svim majstorima. Nisu u par stanova zategnuli kako spada ventile koje su ugrađivali pa je 3 stana bilo poplavljeno kad se punio sistem zgrade s vodom. Meni je na jednom radijatoru ventil tako sitno pustao vodu da sam skužio tek nakon dva tjedna jer je sve postalo vlažno okolo. Po stubištima zgrade imamo radijatore, koji su isto dobili brunata ventile i trebali su ih blokirati na 1 što je oko 18 stupnjeva. Ja ne znam kako ta Brunata vodi svoje ljude i kakav to management ima brunata, al to izgleda kao lud, zbunjen i nenormalan. Pola radijatora je stvarno bila blokirana na 1., a ostalih pola: ovaj je blakiran na 5?!, drugi na 3, onaj se vrti na sve strane... ovaj dio stubišta pokušava postić tropsku klimu... Brunata pet mjeseci izigrava predstavnika stanara zgrade, koji ih pokušava da ponovim 5 (pet) mjeseci dovući da riješe i poprave ono što su trebali napravit kako spada u startu. Brunata je dobila dosta novaca od naše zgrade koja ima 6 ulaza, i sve joj je plačeno već odavno. Predstavnik stanara zgrade je već lud ne zna šta bi rekao, uglavnom rezultat svega je da ima još jedan ventil na radijatoru u stubištu koji se vrti na sve strane. Ima i drugih firmi koje ugrađuju razdjelnike i termostatske ventile na radijatore, razmislite dobro prije nego se odlučite koga ćete izabrati, nije sve u cijeni. Pazite da vam ne prodaju maglu ipak su to hrvati u firmi Brunata.

BL
Blomberg
13:17 02.02.2014.

Vazno je jos da se gradjani ujedine u V.Gorici u Zapresicu i.t.d. i daju kvalitetu plina svaki mj. ispitati, da ne placaju bezucinkoviti plin.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije