Zašto bi se priznao ispit maturantu koji je protiv pravila pisao tiskanim slovima?
Ne treba biti kažnjen samo maturant koji je zbog ružnog rukopisa prekršio pravilo nego i odgovorni za pogrešno sastavljena pitanja u tri školska predmeta
Komentari 10
Ne znam zašto je danas važan lijep rukopis kad se sve piše na računalima. Ne znam da li lijep rukopis ima važnost u arhitekturi ali koliko znam i oni se koriste računalnim pomagalima. Kao primjer navodim, imao sam u srednjoj školi kolegu koji je pisao savršeno lijepo a bio je tup kao stup i nije se uspio zaposliti u struci (tehničar). Dakle, ja sam za sadržaj teksta a ne za izgled teksta.
Ne kužim...tiskanim slovima a ružan rukopis???
Ja isto tak pisem. Sve stampano, vece stampano kad je veliko slovo. I ne koristim nase znakove. Pisem dj, a ne đ itd.
mali se pravil pametan -
Ako čovjek želi u neki od tehničkih fakulteta normalno je piše tehničkim slovima. Imao sam kolegu dipl.ing stroj. niko nije mogao pročitati njegov rukopis. Pitao sam ga kak je uopće položio neke ispite.
Ma, jok. Konstatacije su Vam nesuvisle. Što je to "pisanje pisanim (?) književnim jezikom"? JEZIK ima dva aspekta kojima se izražava - GOVOR i PISANJE. O rukopisu ovisi da li nam je ispis teksta čitak ili ne. Problemima načina na koji se piše, gdje spada i rukopis, bavi se logopedska struka. Maturant nije kažnjen,jer ne vlada hrvatskim književnim jezikom, nego zato što se ne prihvaća font koji je koristio u pisanju, za svoju produkciju pisanog jezika, kako bi rekli logopedi. Ne prihvaća se KAKO je pisao, bez ulaženja u prosudbu ŠTO je pisao. Tek da se ovo drugo vrednovalo, radilo bi se o fokusu na njegovo poznavanje književnog hrvatskog jezika, što Vi kritizirate, bez osnova. Upitno je da li je opravdano uvjetovati font.
Očigledno se naklapala svih fela iživljavaju s prosipanjem svojih laičkih "mudrosti". Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet u Zagrebu, pored ostalog, školuje i logopede, stručnjake i za problematiku o kojoj se ovdje naklapa - različite aspekte produkcije pisanoga jezika. Prije istrčavanja sa svojim decidiranim stavom novinarka bjetrebala intervjuirati mjerodavnog profesora/-icu sa studija logopedije pa čuti i čitateljima prenijeti njegovo/njezino stručno stajalište o nečitkom rukopisu, mogućnostima da se čitljivost pisanja poveća, ali i o primjerenosti uvjetovanja fonta kojim se esej na državnoj maturi ima pisati.
Bila je i greška s pitanjem broj 8 za hrvatski -- tamo su "odgovorni" priznali kao ispravna dva odgovora. Tražila se metafora u ovim ponuđenim odgovorima: A. bolesne usne kao RUMEN KARANFIL; B. plahi i pogureni Š. u CRNIM NAOČARIMA; C. trza ju za dugačku VRANU KOSU; D. parfem iz kojeg se izvije BLIJEDA KOPRENA. -- Kao točan priznat je odgovor pod C, iako se tu uopće ne radi o metafori: vrana kosa = crna kosa, tamna kosa (konj vranac: konj crne dlake). Dakle riječ vrana pridjev je za oznaku boje (to nije imenica za pticu vrana), i odgovor pod C iste je vrste kao odgovori pod A i B. Metafora je samo u odgovoru pod D.
Pravila su javna i jednaka za sve.Ako maturant ne zna pisati pisanim knjizevnim jezikom ,onda očito postavlja se pitanje,kakve je ocjene iz hrvatskog književnog jezika imao ako ne zna pisati pisanim jezikom na satu hrvatskog jezika.Za ostale predmete ,ako too nije definirano onda to i nije obvezujuće ali za hrvatski književni jezik,to vrijedi.Ispravna odluka,jer svako druga odluka omogučila bi kaos u obrazovnom sustavu.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Dok je još postojao predmet krasopis, ljudi su bili u stanju pisati čitko.