Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 61
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
POKAZALO ISTRAŽIVANJE

U Hrvatskoj privatni objekti nastavljaju gubiti tlo pod nogama: U sezoni će bolje proći hoteli

Dubrovnik: Gužva na plaži Banje
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
1/4
08.07.2023.
u 10:57

Popunjenost, postignute cijene, investicijski planovi i pristup financiranju i kapitalu su kategorije u kojima su neovisni i mali objekti, u koje se mogu pribrojiti i mali obiteljski hoteli te djelomice i privatni smještaj u Hrvatskoj, lošiji od većih igrača

Najbolje izglede za ostvariti rekordnu godinu u povijesti imaju europski hotelijeri među kojima se najviše ističu hoteli u Španjolskoj i Grčkoj. Podaci su to koje je objavio Booking.com u suradnji sa Statistom u drugom ovogodišnjem “Europskom smještajnom barometru”, piše Poslovni dnevnik.

Statista je provela istraživanje u kojem je intervjuirala oko 1000 rukovoditelja i menadžera iz europskog sektora putovanja. U istraživanje su bili uključeni Austrija, Francuska, Njemačka, Grčka, Italija, Nordijske zemlje (Švedska, Danska, Norveška i Finska), Portugal i Španjolska, a Hrvatska je bila svrstana u “ostale zemlje”.

VEZANI ČLANCI:

Bolne točke

Anketom je utvrđeno da su razine popunjenosti i cijene nastavili su rasti u posljednjih 12 mjeseci što je dovelo do odličnog poslovnog raspoloženja među europskim hotelijerima i operaterima za iznajmljivanje smještajnih kapaciteta. Gotovo polovica ispitanika predviđa da će 2023. biti godina s najvećim prihodom dosad, a godinu s najvećim prihodima u povijesti očekuje čak 69% anketiranih u Španjolskoj i Grčkoj. 

Rezultati su pokazali da se turistički promet ubrzano vraća u sve zemlje te da je u posljednjih šest mjeseci 60% europskih turističkih kompanija zabilježilo povećanje razine popunjenosti dok ih 51% je povećalo cijene. To je istovremeno drugo uzastopno razdoblje od šest mjeseci takvog rasta, zbog čega oko 70% kompanija proteklih pola godine svoj razvoj ocjenjuje kao dobar ili vrlo dobar, a 61% vidi svoju trenutačnu financijsku situaciju kao dobru ili vrlo dobru. Što se tiče budućnosti poslovanja, skoro polovica ih vjeruje da će idućih šest mjeseci donijeti pozitivan ili vrlo pozitivan razvoj.

Prihodi i ukupno poslovanje nisu iste stvar, te mnogi nisu optimistični kada je riječ o poslovanju. Španjolska, Portugal, Austrija, Nizozemska i nordijske zemlje vide najbolje izglede za buduće poslovanje, dok Francuska, Italija i Grčka imaju najmanje optimizma. Njemački se nalazi na sredini.

Unatoč najboljim prognozama za ovu godinu, grčki hotelijeri najviše su zabrinuti za buduće poslovanje, a najviše izazova vide u porastu troškova, cjenovnoj osjetljivosti potrošača i oporezivanju. Troškovi energije, porezi i poteškoće s pristupom kapitalu, prema barometru, i dalje predstavljaju bolne točke poduzetnicima u grčkom sektoru smještaja. Grci strahuju i po pitanju utjecaja vladinih politika.

U Hrvatskoj je problem što mali i neovisni igrači nastavljaju gubiti tlo pod nogama. Radi se o trendu koji krenuo i prije ovog barometra, a najnovije izdanje ga potvrđuje. Popunjenost, postignute cijene, investicijski planovi i pristup financiranju i kapitalu su kategorije u kojima su neovisni i mali objekti, u koje se mogu pribrojiti i mali obiteljski hoteli te djelomice i privatni smještaj u Hrvatskoj, lošiji od većih igrača. Analiza je pokazala da se jaz se povećao od barometra provedenog u jesen prošle godine. 

Vraćaju se ulaganja

Očekivanje da špica sezone u hotelima i kampovima prođe s pozitivnim predznakom, istaknuo je direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić. Dodao je i da treba pripaziti na važno njemačko tržište koje je podbacilo u prvoj polovici godine, iako se tamo ulaže puno u promociju. Napomenuo je da treba s velikom pažnjom pratiti što se događa u gospodarstvu Njemačke te pravovremeno reagirati na kretanje potražnje s tog tržišta da bi se pravovremeno reagiralo na eventualni pad potražnje.

Boris Žgomba iz Unilinea nedavno je upozorio da pogotovo u privatnom smještaju, koji je značajno podigao cijene, ne reagiraju na vrijeme, zbog čega bi ove godine taj segment mogao izvući deblji kraj, za razliku od doba pandemije kad su profitirali. I u ovom barometru navodi se da će ove godine bolje proći hoteli, koji su pak patili u Covidu.

Hrvatska neke brige, poput porasta troškova, oporezivanja ili cjenovne osjetljivosti, dijeli s Grčkom. To su pokazale sve protekle analize hrvatskog turizma, uključujući prognoze. O investicijskoj klimi u RH više će se znati nakon špice sezone, iako već postoje prve najave da se vraćaju ulaganja koja su prekinuta u Covidu, poput Valamarova ulaganja u Poreču.

VIDEO Natpis u Tučepima ostavio u nevjerici turiste iz Mostara: 'Tko nema para, bez njega se može'

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije