Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 69
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Kako se štedi u zdravstvu

Ravnatelj KBC-a Osijek ‘ukinuo’ brzojav sućuti

KBC Osijek
Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
1/3
28.11.2017.
u 07:11

Koliko će uštedjeti, pitanje je na koje nismo dobili odgovor te su iz KBC-a poručili da je obavještavanje putem telefona prikladnije i brže

“U svrhu racionalizacije troškova poslovanja KBC-a Osijek nalažem vam da se članovima obitelji pacijenata koji preminu u KBC-u Osijek obavijest o smrti daje: usmeno telefonskim pozivom na broj koji je ostavljen kao broj za kontakt prilikom prijma pacijenta u KBC”, piše u dopisu koji je ravnateljstvo osječke bolnice poslalo svim odjelima.

Ili jedno ili drugo

Potpisao ga je ravnatelj doc. dr. sc. Željko Zubčić, koji je zaposlenicima objasnio i što ako se nitko ne javi na telefon – tek tada mogu poslati telegram. Koliko će osječka bolnica uštedjeti na ovaj način, pitanje je na koje nismo dobili odgovor, a dosad se obitelj obavještavalo i telefonom i telegramom. Iz ravnateljstva su poručili kako smatraju da ne treba o smrti pacijenta obitelj obavještavati i telefonski i telegramom.

”Ustaljena praksa na KBC-u Osijek obavještavanje je obitelji preminule osobe telefonskim putem, a u slučaju kad ih se ne može kontaktirati putem telefona onda ih obavještavamo telegramom. Nije isključena ni jedna opcija, ali smatramo da ne treba obavještavati i putem telefona i slanjem telefaksa, već jednim ili drugim. Budući da se često znalo dogoditi da telegram stigne članovima obitelji dan-dva nakon što je smrt nastupila imajući na umu radno vrijeme naših nezdravstvenih službi kao i radno vrijeme HP-a, smatramo kako je obavještavanje putem telefona prikladnije i brže”, napisali su iz ravnateljstva KBC-a.

Spomenuti podatak o planiranoj uštedi ovakvom mjerom nismo, dakle, dobili, a što se tiče rada pošte, slanje telegrama dostupno je 0-24 i cijena mu je 27 kuna. Telegram se poštom može uručiti i telefonski i mailom. Budući da u objavljenim publikacijama Agencije za akreditaciju u zdravstvu i socijalnoj skrbi stoji da ova bolnica nije poslala izvještaj, ne znamo koliko je ljudi umrlo u KBC -u Osijek pa da se dobije rezultat planirane uštede.

Nema ni hodograma

U ovakvoj odluci nadalje ne piše “hodogram” – što ako se nitko ne javlja na telefon, što ako taj broj više ne radi ili ga obitelj naprosto nema – može li se odmah “prijeći” na izuzetak, odnosno slanje telegrama? Kako pišu iz KBC-a, treba uzeti u obzir i radno vrijeme nezdravstvenih službi. Za slanje telegrama odjel šalje obavijest na odjelu za upis bolesnika iz koje će poslati telegram – možemo pretpostaviti da radi do 16 sati.

“Pozitivnim zakonskim i podzakonskim propisima u RH nije propisana obveza slanja obavijesti članovima obitelji putem telegrama, odnosno uopće nije propisan način davanja navedene obavijesti”, stoji još u odgovoru bolnice. Taj postupak doista nije ni propisan tako da je i način informiranja obitelji da su izgubili nekog bliskog kod nas ostavljen improvizaciji i na dušu medicinskog osoblja pa su izgleda prihvatljive i ovakve “mjere štednje”.

Pogledajte kako je KBC Zagreb obilježio 10 godina objedinjenog hitnog prijema:

KBC Osijek
1/10

Komentara 3

Avatar dras32
dras32
08:26 28.11.2017.

Autor clanka se ponasa kao da je Hrvatska Zagreb ili ostala 3-4 velika grada. Mozete stovani autoru vi poslati telegram i u 17h ali ako ga saljete u neko manje mjesto koje nema postu ili posta radi do 14h, taj telegram ce biti isporucen tek sljedeceg dana. Tako da si dostupnost slanja telegrama 24h objesite macku o rep.

MV
Mijat vrdoljak
07:31 28.11.2017.

U ovome ne vidim nikakve mjere štednje nego ljudski i osobno obavještavanje i izražavanje sućuti, zato pozdravljam ovakvu odluku. Najteže je ako poslije obavijesti i žalosti u obitelji dođe još jedna oba jest ili ne dođe nikako ako se šalje samo telegram a fax ili e-mail bi totalno zabranio.

Avatar Niškorist
Niškorist
08:09 28.11.2017.

Halo umrla ti mama ?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije