Thompson

'Preseljenje u Split je moj povratak iskonu'

Marko Perković Thompson
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
09.11.2013.

Uoči velikog zagrebačkog koncerta pjevač govori o novom životu u Splitu, obiteljskim izletima i planovima za rodno selo

Nakon spektakularnog koncerta na Poljudu i nakon završetka prošle školske godine Marko Perković Thompson s obitelji - suprugom Sandrom i petero djece, Šimunom, Antom, Divom i blizankama Cvitom i Katarinom - preselio se iz Zagreba u Split. Skrasili su se u novom splitskom naselju Žnjan i, kako reče Marko, u ova četiri mjeseca otkako žive u gradu ispod Marjana svi su se prilagodili životu u novoj sredini.

Jedini razlog preseljenja u grad u kojemu je prije više od dva desetljeća započela njegova izuzetno uspješna glazbena karijera je plan i odluka cijele obitelji da žive u gradu koji je samo dvadesetak minuta vožnje automobilom udaljen od Čavoglava. Marko je posebno vezan za svoje rodno selo, ali ono je jednako priraslo srcu i njegovoj supruzi Sandri i djeci koji su, dok su živjeli u Zagrebu, koristili svaki slobodan trenutak da bi otišli u mjesto nadahnuća prvog Thompsonova hita.

- Otkako smo se preselili u Split, svaki slobodan vikend odlazimo na odmor gore u Čavoglave. Dobro nam je, lipo nam je... Djeca vole ići u moje malo selo jer gore imaju svoju slobodu i prijatelje. Dok smo živjeli u Zagrebu, dosta sam im pričao o Čavoglavama i svome djetinjstvu u njemu, pa kada bismo se spremali na put u Dalmaciju, jedva su čekali kad ćemo doći u Čavoglave da i oni osjete tu draž mog malog sela iz mog pripovijedanja. Hvala Bogu što su i oni zavoljeli to moje malo selo - priča nam Marko Perković Thompson.

Povratak iskonu

Na novo okruženje vrlo brzo se prilagodila cijela obitelj. Marko je u Splitu kao doma, među svojim sumještanima i prijateljima iz djetinjstva. Nakon što razveze djecu u školu i vrtić, nađe se s prijateljima u rođakovu kafiću koji se nalazi u istom kvartu gdje Marko stanuje. Supruga Sandra je zaokupljena svakodnevnim obvezama oko djece, a i djeca su vrlo brzo našla nove prijatelje i prilagodila se životu i obvezama u Splitu.

- Imam svoj ritual svakodnevnih obveza. Raduje me djecu odvesti i dovesti iz škole i vrtića te uživati u stvarima koje njih zaokupljaju i koje oni vole raditi. I uvijek mi ostane vremena za posao vezan oko skladanja, analiziranja nekakvih mojih ideja koje planiram raditi na novome albumu. Tu su i svakodnevna druženja s prijateljima i rodbinom. Otkako smo došli u Split, još nismo obišli sve svoje drage prijatelje i njihove obitelji. Ovaj način života u Splitu mi odgovara - dodaje Thompson.

Selo Čavoglave, planina Svilaja i rijeka Čikola obilježili su Thompsonovo djetinjstvo i bili su nadahnuće za nekoliko iz mnoštva njegovih najboljih hitova. Preseljenje u Split je, kako reče Marko, i njegov povratak iskonu iz kojega je krenuo u svijet.

Misa u selu

Vikendaški odlasci u Čavoglave koristi za planinaranje na Svilaji, obilazak korita rijeke Čikole koje za vrijeme najvećih suša zna biti suho, ali i planiranje da oko svoje rodne kuće na selu napravi, kako kaže, svoj mali dio svemira.

- Želim napraviti nešto što će moju obitelj i moju djecu uvijek vezati uz taj kraj. To je još uvijek u planovima i možda je prerano govoriti o tome, ali mogu reći da će biti puno lipih stvari na tom malom mjestu. To će biti ostvarenje mojih dječačkih snova. Primjerice, namjeravam s djecom posaditi razna drveća, imam neki vinograd, a drugi ću imati.... Vidjet ćete kada za to dođe vrijeme - kaže Thompson koji će se zajedno sa sumještanima iz Čavoglava sada više posvetiti i konačnom dovršenju projekta izgradnje crkve koji je započeo prije desetak godina.

- Ako Bog da, bit će gotovo, ako bude išlo kako smo planirali, naša crkva uskoro će biti završena i blagoslovljena. Tada ćemo i mi u Čavoglavama imati misu, a selo dobiti jednu drugu dimenziju. Inicijativa i projekata za Čavoglave bit će još. Naše mjesto postalo je poznato i želja mi je da ono zaživi i u većem sjaju od dosadašnjega. Volio bih da tamo ljudi imaju veće mogućnosti i da se na neki način i država uključi u razvoj toga kraja, da ljudi mogu dobiti posao i da tu mogu zasnovati svoje obitelji - dodaje Thompson.

Nekoliko puta, otkako vikendima iz Splita dolazi u Čavoglave, Marko Perković Thompson otišao je na planinarenje na svoju “svetu planinu”. Glavno odredište njegova planinarenja je mjesto na Svilaji gdje je njegova obitelj nekada imala planinsko imanje i mjesto gdje je njegov djed sticao mudrost i znanje. Odlazak na to mjesto ga, kaže Thompson, posebno nadahnjuje, a njegov planinarski izlet na vrh Svilaje sastoji se od odlaska džipom u planinu do mjesta gdje završava planinska cesta, a onda opet nekoliko kilometara pješačenja stazom.

Mjesto inspiracije

- Kad se uspnem gore na Svilaju, ja se susretnem sa sobom u pravom smislu te riječi. Ne možeš se susresti sa sobom pred ogledalom u splitskom ili zagrebačkom stanu, nego baš gore, na golom kamenu gdje sam prije mnogo godina sjedio kao dječak i slušao riječi svoga dida. Danas, kada imam 47 godina i kada sam vidio puno toga na ovom svijetu, sjednem na taj kamen i kažem: “Hvala ti, Bože, što si me sačuvao, jesam li dostojan opet sjesti na ovaj kamen na kojemu je moj dida sticao mudrost i znanje? Taj kamen i taj osjećaj da se nalazim na mjestu gdje sam podignut u meni stvaraju poseban ugođaj. Naviru emocije, tu inspiracija raste, a stihovi dolaze sami. Neke od mojih pjesama baš su tu nastale - priča nam Thompson o mjestu svoga stvaralačkog nadahnuća i priprema za turneju koja se tek zahuktala.

Iza njega je, od 30. lipnja kada je još jednom na početku turneje “Ora et labora” napunio Poljud, jedanaest koncerata u Hrvatskoj, BiH, Njemačkoj i Austriji. Svugdje su dvorane bile prepune, tražila se karta više. Kaže da prije početka turneje nije očekivao ovako veliko zanimanje misleći da će zbog krize ljudi manje dolaziti na koncerte. No, vjerna publika zaželjela se njegovih koncerata. Svi su, kaže, bili posebni, ali gostovanje u Puli posebno ga je obradovalo, gdje su, unatoč prijašnjoj propagandi protiv njega, žitelji Istre napunivši dvoranu pokazali što misle o njemu i njegovoj glazbi.

- Lijepo se sve razvija, turneja ide u jednom dobrom raspoloženju. Publika je prepoznala i dobro prihvatila moje pjesme s novog albuma. Pjesme su im bile nove, ali od samog starta su ih prihvatili kao da su ih znali od ranije. Vjerojatno su očekivali te teme ili su bili zaokupljeni sličnim temema kao što sam bio zaokupljen i ja kada sam radio album - kaže Thompson.

>> Thompson održao koncert za izgradnju katoličkog đačkog doma