Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Predlažu moratorij

Opačić o otpisu duga: Telekom operateri nisu pokazali socijalnu osjetljivost

Milanka Opačić
Foto: Robert Anić/PIXSELL
16.10.2014.
u 07:48

Mjere bi mogle postići jednokratan učinak. Trebalo bi ih još malo razraditi, kazao je Sever

Otpis dugova građanima - vladin model pomoći najugroženijima čiji dug ne prelazi 10.000 kuna trebao bi se početi primjenjivati od početka sljedeće godine, a u emisiji 'U mreži prvog' Hrvatskog radija detaljnije ga je objasnila potpredsjednica Vlade Milanka Opačić.

 - Kriteriji su socijalni, mjeru bi mogli koristiti korisnici socijalne naknade, umirovljenici s mirovinom do  2500 kuna... Telekom operateri koji su rekli da su za moratorij su jedini pokazali kako su socijalno neosjetljivi. Osjetljivost su pokazale banke i trgovačka društva u većinski držvanom vlasništvu. Otpis duga je jednokratan i uzimat će se o obzir samo dugovi napravljeni do 1.10. ove godine. Riječ je o socijalnim slučajevima koji imaju samo jedan krov nad glavom, kazala je Opačić.

Predsjednik NHS-a Krešimir Sever pozdravlja napore Ministarstva, no naglasio je, mjera bi mogla postići samo jednokratni učinak. Isti ljudi bi mogli upasti ponovno u istu situaciju, a riječ je o više od 313.000 ljudi. Dio građana koji su izišli iz duga nakon nekog vremena zasigurno će ponovno utonuti. Ako im se obiteljska situacija nije promijenila - umirovljenici, radnici primaju minimalnu plaću ili je ne primaju, ta mjera pomoći će im da dođu do zraka, ali njima ne raste dohodak u obitelji, dogodit će se da se opet moraju zaduživati, rekao je.

Sever smatra da svojim stajalištem teleoperateri pokazuju socijalnu neosjetljivost. Na različite načine mame ljude da prijeđu k njima, nude ugovore zbog kojih građani i upadaju u dugove. Danas se živi drukčije, no visoki računi za mobitele pokazatelj su i načina života, ali i visokih cijena telekomunikacijskih usluga. Tvrtke poput HT-a bez pardona otpuštaju ljude, ne vrednuju rad svojih radnika niti cijene građane koji potpisuju ugovore s njima, rekao je.

>> Telekomi predlažu moratorij u kojem ovrhe miruju i kamate ne rastu

Komentara 12

DU
Deleted user
08:32 16.10.2014.

Mogu razumjeti da je netko ostao bez posla, pa ostao duzan. Ali 10000kn? Na bon za 50kn mjesecno mozes dobiti tonu minuta SMS-ova, prometa, a ostati duzan ne mozes. E ali rvati hoce novi ajfon de se u birtiji drzi na stolu, a to drage rvatine kosta.

SW
swimm
08:27 16.10.2014.

kakve veze ima lajanje na telefon sa socijalnom osjetljivošću? Svatko od nas je potpisivao ugovor i vrlo dobro zna što je potpisao, znaci i obaveze prihvatio. Bio to kredit za stan,auto,telefon,putovanje,garderobu....svejedno je.

TH
than
08:56 16.10.2014.

A drzava je bas pokazala socijalnu osjetljivost. Pogotovo na namjestenim natjecajima za posao ili za slanje na tisuce dokumenata na namjestene natjecaje, gdje i ti socijalni slucajevi takodjer odvajaju posljednju lipu vjerujuci u pravednu drzavu, kad ono...Na kraju, kakva se poruka salje oprastanjem dugova ? Moratorij je jedino pravedno rjesenje, pa neka bude i nakon moratorija od 5 godina, jos jedan. A na to koliko citam pristaju telekomi. Kakvo oprastanje. Stvorite ljudima uvjete da nadju posao, da rade i lagano vracaju dugove, a ne milostinju davati. Pretvorili ste ljude u robove, koji samo sute i cekaju neku mrvicu dok vi ne znate kuda bi od 'obijesti'.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije