Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
novi detalji

Kapetan se približio kako bi glavni konobar pozdravio obitelj

\'Costa Concordia cruise liner captain Francesco Schettino (R) is escorted by a Carabinieri in Grosseto January 14, 2012. Schettino, the captain of the Italian cruise liner that ran aground off Italy\
REUTERS/Enzo Russo/ANSA/Pixsell
16.01.2012.
u 11:50

"Dođi vidjeti, Antonello, točno smo pred Giglijem", rekao je Schettino Tievoliju, koji navodno nije tražio da se brod približi i ima veliku grižnju savjesti.

Tužitelj iz Grosseta Francesco Verusio izjavio je danas da je na osnovi prvih rezultata istrage, koju su provele snage reda i pomorske vlasti, kapetan Francesco Schettino odgovoran za brodolom.

I dok se kapetan nasukanog kruzera "hladi" u zatvoru, u ponedjeljak je prekinuta potraga za preostalim putnicima nakon što se kruzer Costa Concordia počeo pomicati zbog visokih valova. Sve spasilačke ekipe napustile su kruzer koji se pomaknuo devet centimetara i strahuje se da bi mogao potonuti.

>>VIDEO: Pogledajte videosnimke koje su snimili putnici s kruzera

Verusio je još u subotu navečer dao nalog za uhićenje Schettina, koji se sada nalazi u zatvoru u Grossetu pod optužbom za ubojstvo iz nehaja i napuštanje broda, za što bi mogao biti kažnjen sa 15 godina zatvora.

Kapetan broda Costa Concordia Francesco Schettino (52) pogrešno je procijenio, što je dovelo do jako teških posljedica, priopćio je brodar Costa Crociere. Brodarska kompanija okrivljuje svoga zapovjednika za havariju broda koja se dogodila u noći s petka na subotu.

– Pravac kojim je plovio brod bio je preblizu obali i čini se da odluke zapovjednika u upravljanju evakuacijom nisu bile u skladu s procedurama koje ima Costa Crociere, a koje su u skladu s međunarodnim normama – objašnjava brodar. Schettino je u tu brodarsku kompaniju ušao 2002., a 2006. promaknut je u kapetana.

>>Brodolomcima s talijanskog kruzera do 20 tisuća eura odštete

Brod je plovio preblizu otoku Gigliju da bi Schettino, koji je upravljao brodom, pozdravio stanovnike, a posebno admirala Marija Terenzija Palomba (68) koji u mirovini živi na tom otoku, a bio je kapetan u Costa Crocieri. Brod Costa Concordia prema planovima za ovu godinu trebao je 52 puta proći pokraj Giglija i isto se toliko puta  približiti otoku.

Na zapovjedničkom mostu, osim Schettina, bili su i drugi časnici te su mu u jednom trenutku kazali da je brod preblizu otoka. Schettino je navodno odgovorio: "Ima vode, ima vode", misleći pritom na dubinu mora.

>>Tonuli smo, a u pozadini je svirala pjesma "Arrivederci Roma"

Nakon što je brod udario u hrid, kapetan nije pozvao na uzbunu. Više od sat vremena nije htio pozvati pomoć i pripremiti putnike na evakuaciju. S kopna, odnosno iz lučke kapetanije u Livornu, koja je pratila kojom rutom plovi brod, više su puta upozorili kapetana da mora nešto učiniti i na koncu su ga oni prisilili da pozove pomoć. Spasioci su stigli na brod u 23.30 sati, dva sata nakon što je brod udario u greben.

Na brod je helikopterom spušten spasilac Marco Savastano i, kada je došao na zapovjedni most, tamo nije bilo gotovo nikoga. Pozvao je kapetana Schettina koji se već nalazio u čamcu za spašavanje. Zatražio je od njega da odmah preuzme zapovijedanje brodom i evakuacijom. No kapetan je bio kao ukočen u čamcu koji nije ni spuštao u more. Savastano je više puta pozvao kapetana da se vrati, a potom mu je kazao da zapovjedi spuštanje čamca u kojem se nalazio te se pomičnim stubama vrati na brod. Schettino se opet nećkao, a onda je zapovjedio spuštanje čamca u more. No nije otišao do stuba kojima se mogao vratiti na palubu, već je čamcem otplovio do luke na otoku Gigliju. Zapovijedanje evakuacijom tada je preuzeo Savastano.

Komentara 28

EN
ENTUZIJASTA
12:26 16.01.2012.

Je...eš Kapetana koji ne tone sa svojim brodom! No brod će na reparaciju pa je njegovo mjesto upražnjeno.Gazimir ili Tomek bi bili pravo osvježenje za talijansku turističku ponudu!

IN
InfoMan
14:08 16.01.2012.

Dal je tih 15 godina dosta za to sto je napravio? Lako za to sto je plovio preblizu obali, ali da je pobjegao sa broda i nije uopce vodio brigu o putnicima je daleko tezi zlocin. Dozivotan prisilan rad bio bi dostatan. Koliko bi dobio da je opljackao banku i uzeo novaca koliko vrijedi kruzer i sva steta koju ce pretrpiti kompanija i njezini zaposlenici? Siguran sam vise od 15 god. To je upravo danasnji svijet gdje ljudski zivot nista ne znaci, a sve se vrti oko novca.

DK
dkatica2
20:02 16.01.2012.

ide prema vrhu dna

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije