Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 140
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PROMO

Hrvatska priča za svjetske magazine – kako je prirodni sapun proizveden u Dugopolju osvojio britanski Vogue

Jelena Bikić
Foto: Zvonimir Barišin/Pixsell
1/3
21.02.2024.
u 10:01

Jelena Bikić vlasnica je brenda Silvan koji se bavi prirodnom kozmetikom, a iz omota njihova sapuna može izrasti livadno cvijeće

Jelena Bikić ima 34 godine i živi u Dugopolju. Po struci je magistra edukacije engleskog jezika i povijesti umjetnosti, no nakon završenog pripravničkog staža u osnovnoj školi, njezin je profesionalni put krenuo u nešto drugačijem smjeru - zajedno s dečkom odlučila je pretvoriti hobi izrade prirodne kozmetike u posao. Pritom je Jelena, kako i priliči povjesničarki umjetnosti, inspiraciju pronašla u kulturnoj i povijesnoj baštini pa je i sama priča brenda Silvan inspirirana jednim jako zanimljivim dijelom hrvatske povijesti – kulturnim naslijeđem Ilira čiji se bog divlje prirode, šuma i pašnjaka zvao Silvan.

Htjeli smo pokazati da je sve znanje koje ste ikada stekli korisno“

Poduzetnička priča je službeno krenula 2016. godine, a od samog početka su, kaže Jelena, bili vođeni čistom intuicijom i entuzijazmom.

„Tu smo se odmah susreli s izazovom stjecanja dodatnih kvalifikacija. Da bismo se s time bavili kako spada, sljedećih godinu dana provela sam na raznim edukacijama koje su imale puno više veze s kemijom i aromaterapijom nego s mojim do tada stečenim humanističkim obrazovanjem“, objašnjava Jelena.

„No, ono što smo mi nastojali pokazati kroz svoj brend jest kako je svako znanje koje ste ikad stekli u životu itekako korisno pa je tako moja velika ljubav prema kulturnom naslijeđu naše zemlje poslužila kao neiscrpno vrelo inspiracije prilikom stvaranja priče i vizualnog identiteta naših proizvoda do te mjere da danas volimo istaknuti da uz to što Silvan stoji za iznimno kvalitetne i ručno rađene proizvode, veliki dio onoga što radimo u Silvanu jest i promocija naše kulturne baštine. Taj put nas je odveo u suradnje s mnogim institucijama i tvrtkama koje rado svojim partnerima poklone proizvod za koji se mogu pohvaliti da ima priču inspiriranu jednim jako zanimljivim dijelom hrvatske povijesti – kulturnim naslijeđem Ilira“, dodaje Jelena.

Velika pažnja je na svakom koraku posvećena održivosti i zaštititi okoliša.

„Održivost nam je od samog početka bila jako važan faktor. Dosta smo promišljali o tome i dosta smo truda uložili u to da stvorimo proizvod koji će biti dobar kako za našu kožu tako i za naš planet. Silvan proizvodi načinjeni su od prirodnih baznih i eteričnih ulja te prirodnih dodataka poput kave, morske soli i aktivnog ugljena. Nema sintetičkih mirisa ni boja. Točka na i je biorazgradivo pakiranje sa sjemenkama cvijeća tako da uz jedan proizvod koji je jako dobar za vašu kožu dobijete i odličnu dodanu vrijednost – livadno cvijeće“, naglašava Jelena.

Foto: Zvonimir Barišin/Pixsell

WOW efekt koji je prepoznao i britanski Vogue

„Tijekom godina nastojali smo pohvatati ono što nam nedostaje u pogledu vođenja i organizacije poslovanja. Mislim da postoji puno vještina koje se mogu usvojiti i koje treba usvojiti kako bismo povećali šanse za uspjeh, ali viziju i odlučnost ne možeš iščitati iz nikakve knjige. Vjerujem da je razlog našeg dosadašnjeg uspjeha to što smo stvorili proizvod u koji apsolutno vjerujemo i iza kojeg stojimo u potpunosti. Željeli smo stvoriti fantastičan proizvod koji će biti iznimno kvalitetan, ali i koji će svakog korisnika uvući u jedan mali, samo za njega stvoreni svijet i izazvati mu čistu radost. Kupac od nas ne uzima samo sapun – on/ona uzimaju priču i emociju. Taj „wow“ efekt postigli smo pakiranjem sa sjemenkama iz kojeg doslovno izraste divlje livadno cvijeće što se super povezuje s mitološkom pričom o ilirskom božanstvu divlje prirode – Silvanu“, kaže Jelena.

Zatim je 2019. godine stigao mail od britanskog izdanja kultnog časopisa Vogue.

„Mail od Voguea stigao je iz vedra neba i baš nas je iznenadio, do te mjere da sam mislila da je riječ o spamu. Mi smo do tada već razradili našu priču za tržište. Stvorili smo dobar vizualni identitet brenda i imali odlične fotografije proizvoda, a zahvaljujući jedinstvenom pakiranju koje se može zasaditi i iz kojeg naraste cvijeće izazvali smo i popriličan interes medija. To je uostalom bilo i objašnjenje Voguea kako su došli do nas. Tražili su na našem tržištu specifičan proizvod koji se izdvaja svojim dizajnom, ali i sviješću o tome koliko je važna održivost“, prisjeća se Jelena.

Pet kratkih pitanja Jeleni Bikić:

Moj najveći poslovni izazov je… u ovom trenutku je kako proširiti poslovanje, a da pritom ne budem trajno zarobljena u operativi.

Najveća moja pobjeda je… veliki izlazak iz zone komfora i realizacija da je tamo super.

Za pet godina bit ću… pokazati krajnji rezultat onoga što je sada samo mala ideja o (jako zanimljivoj) nadogradnji ovoga čime se već bavimo.

Voljela bih da sam znala na početku svog poduzetničkog puta… možda bolje da i nismo znali kakve sve prepreke nas čekaju jer ne znam bismo li se ikad usudili krenuti ovim putem, a sada nam je drago da smo tu gdje jesmo.

Na Uplift akademiji želim naučiti… kako bolje organizirati poslovanje i kako što bolje razumjeti potrebe idealnog klijenta u ovim vrlo dinamičnim vremenima.

Skaliranje proizvodnje iz tatine alatnice

Pitamo Jelenu je li se u dosadašnjem poslovanju suočila s nekim nepredviđenim okolnostima ili posebnim izazovima u poslovanju.

„Ono čega se sada sjetim s osmijehom, a tada mi i nije bilo baš smiješno, je izazov s kojim smo se suočili 2020. kada smo sklopili ugovor s dm-drogerie markt i kada smo odjednom trebali skalirati proizvodnju s nekoliko stotina na nekoliko tisuća mjesečno. Mogu samo reći da smo bili jako kreativni u tadašnjem proizvodnom prostoru koji je imao nepunih 10 kvadrata. Inače, na samim počecima, kako smo zaista krenuli od nule, proizvodni prostor nam je bilo najzgodnije srediti u jednom dijelu obiteljske kuće koji je imao zaseban ulaz. Radilo se o tatinoj alatnici. Nakon što se tata dobrovoljno iselio u znak podrške novim idejama (hvala mu) obojali smo taj prostor perivom bojom, stavili pločice, unijeli radni stol i sudoper od inoksa te nekoliko ormara za skladištenje. Te 2020. godine smo shvatili da taj prostor definitivno moramo proširiti u susjednu prostoriju što je značilo probijanje zida debljine nekih 40 cm (to je bio jako zabavan dan za brata i tatu). U svakom slučaju, uz veliku pomoć cijele obitelji, uspjeli smo odgovoriti na sve dosadašnje izazove“, prisjeća se Jelena.

Foto: Zvonimir Barišin/Pixsell

Jelenu pitamo i što je najljepši, a što najteži dio u poslovanju i bavljenju poduzetništvom.

„Najljepši dio poslovanja je stvaranje novih proizvoda i cijeli kreativni proces koji stoji iza toga. S druge strane, titulu 'Miss Najteža' u poslovanju tradicionalno moram dodijeliti administraciji i propisima koji često spadaju u kategoriju 'šuma od koje se ne vidi stablo'. Prostora za napredak uvijek ima, vjerujem da trebamo usvajati nove vještine i raditi na sebi te da će se to onda odraziti i na naše poslovanje“, ističe naša Uplifterica.

Na kraju je pitamo kakva su njezina očekivanja od Uplift akademije.

„Na Uplift akademiju sam se prijavila jer su mi svi seminari zvučali prilično zanimljivo i kao nešto što bi nam moglo biti jako korisno u trenutnoj fazi razvoja poslovanja. Posebno su me zanimali uvidi iz područja ekonomije doživljaja i primjene suvremenih tehnologija u poslovanju što je vezano za realizaciju sljedećeg koraka koji imamo na umu“, zaključuje Jelena.

Više o Mastercardovom projektu Uplift, stipendistima Uplift akademije kao i razne tematske članke i intervjue možete pronaći na stranici uplift.hr.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije