Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 103
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Čime ćemo sve nazdravljati?

Hrvati ga godišnje popiju tek nekoliko decilitra, ali danas sve više vinarija proizvodi takva vina

Pjenušava vina
Sandra Simunovic/PIXSELL
29.12.2021.
u 22:13

Prije nekoliko godina svaki je Hrvat godišnje popio tek dva decilitra pjenušca, ali danas sve više vinarija proizvodi i takva vina

Iako će novogodišnje slavlje, s obzirom na pandemiju, kod većine građana biti skromnije u odnosu na staro normalno, nekih se tradicija ne odričemo ni u koroni, a posebice bezalkoholnih ili alkoholnih, lepršavih, pitkih ili žestokih napitaka kojima ćemo nazdraviti i jedni drugima zaželjeti sve najbolje.

Trendovi i ukusi su razni. No bili u pitanju jeftini gotovi kokteli kakvi se mogu kupiti u svakom trgovačkom lancu ili pak proizvodi "s potpisom" sve popularnijih hrvatskih destilerija gina, rakija i likera, craft pivovara te domaćih vinarija s nadaleko poznatim pjenušcima, prošekom te vinima, važno je jedino uživati i ne pretjerati, savjetuju stručnjaci.

Traži se pjenušac brut stila

Godina u kojoj su Vina Belje predstavila svoje redizajnirane etikete i novu liniju cuvée vina ovih dana završava lansiranjem pjenušavog bijelog vina La Belle Grand proizvedenog Charmat metodom vrenja u tankovima, a već tijekom berbe rađena je selekcija grozdova u vinogradu i podrumu, napominju iz Belja. Sekundarna fermentacija i dozrijevanje pjenušca na finom talogu trajali su tri mjeseca, a cijeli proces je pažljivo planiran kako bi Grand izašao na tržište prije blagdana.

Grand je pjenušac brut stila, jednog od najtraženijih u svijetu, a karakterističan je po "lijepom perlanju" sitnih mjehurića. Izvrstan je kao aperitiv na blagdanskim druženjima, a odličan je i uz tradicionalne blagdanske specijalitete, poput pečene janjetine. Za maksimalni užitak boce Granda treba čuvati u ležećem položaju, a prije posluživanja ohladiti na 6-8 stupnjeva kako bi do izražaja došli svi mirisi i okusi. Izuzetno je važno poslužiti ga u visokim izduženim čašama, kako bi se užitak u mjehurićima što duže održao, ističu iz Belja.

–  Ljetos smo u našoj vinariji, u iznimno kratkom vremenskom roku, instalirali novu liniju i opremu za punjenje pjenušavog i gaziranog vina kako bismo proširili naš asortiman i zadovoljili sve veće zahtjeve tržišta za ovom rastućom kategorijom. La Belle Grand je naš prvi pjenušac koji je pripremljen upravo za ovogodišnje blagdane. S njim slavimo završetak godine u kojoj smo osvojili 52 medalje, na brojnim domaćim i međunarodnim ocjenjivanjima kvalitete vina, od kojih je gotovo polovica zlatnih te tri šampionske titule – ističe Marijan Knežević, voditelj razvoja vinarstva u Vinima Belje.

Sve su veći zahtjevi tržišta za ovom brzo rastućom kategorijom pa je i sve više vinarija koje proizvode pjenušce. Prije nekoliko godina pak, sa svega dva popijena decilitra godišnje po stanovniku, bili smo na začelju Europe.

Kakve pjenušce najradije pijemo, pitali smo i u boutique vinariji Enosophia, brendu Osilovca nastalom na dugogodišnjoj tradiciji feričanačkog vinogradarstva.

– Teško je generalizirati – vrste pjenušava i vina koja se piju u povodu novogodišnjeg slavlja ovise o kupovnoj moći, dobi konzumenata, hrani koja se servira i mjestu same proslave. Za kućne proslave, koje su trenutno najviše u trendu s obzirom na epidemiološku situaciju, konzumenti na policama trgovina najčešće biraju pjenušce i vina u cjenovnom rangu 50-70 kuna. Među bijelim vinima najpopularnija su lakša, mlađa, domaća bijela vina poput graševine ili malvazije u  kojima se može uživati cijelu noć. Među crnim vinima, daleko najpopularnija vina su frankovka i merlot. Svaka se vina drugačije kombiniraju uz različita jela, stoga o meniju za doček i proslavu ovisi i odabir – kažu iz Enosophije.

Kad su u pitanju pjenušci, u trendu su svježiji, laganiji, elegantni i voćni, suhi i polusuhi pjenušci.

– U posljednjih je pet godina hrvatsko tržište pjenušca doživjelo renesansu – promijenila se percepcija kupaca koji su prepoznali da i u Hrvatskoj ima odličnih, kreativnih i vrlo kvalitetnih pjenušaca. Naša je vinarija ovdje napravila veliki iskorak. Kreirali smo pjenušce internacionalne razine i privlačnosti te su kupci to prepoznali. Osim našeg vina Nice to see you, predstavili smo i pjenušac Today blanc te planiramo uskoro predstaviti i još jedno pjenušavo vino – odgovaraju.

Pjenušci se mogu proizvoditi klasičnom francuskom metodom refermentacije u boci kao i charmat metodom. Objema se koriste u vinariji. Enosophia se na tržištu predstavila ove godine te joj je glavni cilj bio predstaviti se i etablirati imidž na domaćem tržištu.

– Najviše vina trenutno prodajemo u Hrvatskoj, ali dio se već i izvozi te možemo reći da po tom pitanju ostvarujemo sjajne rezultate. Naši se pjenušci izvoze u Belgiju, Nizozemsku, Švicarsku i Mexico, a posebno nam je drago što je novi pjenušac prepoznat i izvozi se i u Japanu. Očekujemo da će i druge zemlje prepoznati okuse naših pjenušaca te da će se naši pjenušci piti u cijelom svijetu – rekli su iz Enosophije, koja cilja i na mlađe, educirane potrošače, koji sve više pozornosti posvećuju istraživanju priče brenda i vrijednostima koje on njeguje, a slično razmišljaju i u Belju te novim generacijama potrošača, među ostalim, nude kupaže cuvée blanc i cuvée rouge.

Novi pjenušac rosé brut Jakobović harmonična je kupaža rajnskog rizlinga, chardonnaya i frankovke proizvedena tradicionalnom metodom.

– Odležavao je 2,5 godine na talogu – kažu iz vinarije Jakobović sa 100-godišnjom tradicijom u Vetovu pokraj Kutjeva. Svježeg je voćnog i cvjetnog mirisa, bistre ružičaste boje, brojnih i trajnih mjehurića, a uz svečani ugođaj blagdanskog stola idealno se uklapaju i mirisna, voćna, pomalo cvjetna, vrhunska graševina Jakobović iz 2019., baš kao i muškat žuti iz 2020. i rajnski rizling iz 2019., te graševina izborne berbe bobica iz 2019.

Prof. dr. Đuro Horvat, konzultant za marketing i tržište vina, kaže kako su u razdoblju od ulaska Hrvatske u EU biser, gazirana i pjenušava vina u ukupnim količinama u nas bila gotovo zanemariva, s potrošnjom od svega 2248 litara. Rast te kategorije danas je znatno uvećan iako još uvijek zaostajemo za ostalim tržištima.

Žene su vjerniji konzumenti

– Analiza i praćenje trendova u okruženju idu u prilog promišljanju kako hrvatsko vinarstvo i vinogradarstvo očekuje svjetla budućnost posebice u proizvodnji pjenušavih vina – kaže on. Istraživanje koje je Horvat proveo u suradnji s Improve i BlueRock konzaltingom potvrdilo je da su žene vjerniji konzumenti određenih proizvođača, sorti i vrsta vina. Brže prihvaćaju promjene i nove stilove što potvrđuju kroz vjernost pjenušavim i rose vinima, dodaje.

Pjenušci su nerijetko i zvijezde blagdanskih koktela, a uz likere, sve veću popularnost stječu i hrvatski craft ginovi poput Mountain Creeka "sa šljokicama" iz Podravine i Slavonije, nastalim mljevenjem prirodnih minerala na nano čestice koje svjetlucaju u boci i čaši, ili pak i svjetskim nagradama ovjenčanih Old Pilotsa, Luftbremzera i Blazara.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije