Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 190
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Odlučujuće će biti ono što se krije u crnim kutijama

Dvije istrage i tri scenarija tragedije

hrv-istrage-txt.jpg
import
01.11.2005.
u 18:27

Uzrok pada dvomotorca "let 410" zrakoplovne kompanije Trade Air u nedjelje poslije 22 sata u zračnoj luci u Bergamu, u kojem su poginuli pilot Aleksander Peičić (50), njegova supruga Tatjana Sesek (50) i kopilotkinja Katja Popović (35), znat će se tek nakon temeljite istrage.

U Italiji su pokrenute dvije istrage: Talijanske nacionalne agencije za sigurnost leta, koju vodi stručnjak Agencije za zrakoplovne nesreće kapetan Adriano Zini, te tužiteljstva u Bergamu, koju vodi zamjenik javnog tužitelja Tommaso Buonann i istražni sudac Angelo Tibaldi. Odlučujuće će biti, međutim, ono što se krije u crnim kutijama. Rezultat će se znati tek za nekoliko dana, a do sužbenog izvješća proći će i nekoliko tjedana.

Zrakoplov "let 410" srušio se odmah poslije polijetanja iz zračne luke Orio al Serio u Bergamu u nedjelju u 22.03 sata. U zrakoplovu je bilo oko 1600 kilograma poštanskih pošiljaka za DHL. U Bergamu o poginulim članovima posade govore kao o iskusnim pilotima pa je to ostavilo prostora za nagađanja o uzroku nesreće.

Kontrolni toranj bergamske zračne luke Orio al Serio, odmah nakon polijetanja zrakoplova primio je pilotovu poruku: "U letu smo." To znači da je pilot povukao kotače u utrobu letjelice. No, na oko 300 stopa, dakle na samo stotinjak metara od zemlje, letjelica je naglo skrenula ulijevo. Motori su , čini se, zablokirali, odnosno izgubljena je kontrola nad zrakoplovom. Letjelica je udarila u zemlju gotovo okomito, prema jednima, ili pod kutom od oko 45 stupnjeva, prema drugima. No obje te verzije potvrđuju da zrakoplov nije bio usmjeravan prema zemlji, nego da se naglo srušio.

Ključno je pitanje, međutim, zašto je zrakoplov tako naglo skrenuo! Prema jednoj pretpostavci, zbog tehničkog kvara, zrakoplov je pri padu jednim krilom udario u žice dalekovoda. Prema drugoj, koju navode i talijanski listovi, pilot je zbog srčanog udara ostao bez svijesti te je letjelice naglo skrenula ulijevo. Premda istraga ne odbacuje ni jednu pretpostavku, ona da je do nesreće došlo zbog magle vidljivost je bila samo 350 metara zasad se čini najizvjesnijom.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije