rezultat studije

Astronomi pronašli novu Zemlju izvan Sunčeva sustava

gliese
AFP/Pixsell
18.05.2011.

Stjenoviti planet Gliese 581d, otkriven još 2007. godine, mogao bi biti prvi planet na kojem život kakav poznajemo može opstati.

Astronomi koji su provodili novu atmosfersko-modelirajuću studiju, prenosi portal Space.com, zaključili su kako se upravo taj planet nalazi u "zoni življenja", odnosno na dovoljnoj udaljenosti od svoje zvijezde koja bi dopuštala postojanje vode u tekućem stanju. Ovaj "izvanzemaljski" planet mogao bi biti "zemljolik" na mnoge načine te sadržavati oceane i biti obavijen oblacima iz kojih pada kiša.

Svoje zaključke astronomi su potvrdili uspoređujući različite studije, ali još uvijek nije moguće potvrditi vodene tokove na površini Gliesea 581d. Ipak, pretpostavlja se kako je planet, sedam puta veći od Zemlje, obavijen atmosferom na bazi ugljikova dioksida.

Smješten je 20 svjetlosnih godina od Zemlje i njegova "majčinska" zvijezda je crveni patuljak nazvan Gliese 581, ali čini se da Gliese 581d nije jedini zaintrigirao astronome. Njegov "bratski" planet, Gliese 581g, "samo" tri puta veći od Zemlje, jednako je, ako ne i više, zanimljiv astronomima. Čini se da je upravo on glavni kandidat za "zemaljski" život.

Kako se nalazi u samom središtu "zone življenja", astronomi su uvjereni kako u sebi krije tekuću vodu, ako, kako kažu neki astronomi, uopće postoji. Naime, neki istraživači sumnjičavi su prema analizama istraživanja koje su dovele do otkrića Gliesea 581g, ali ako su istinite,  čini se kako je on najpogodniji za "zemaljski" život izvan Zemlje.

Dok je postojanje Gliesea 581g još uvijek upitno, astronomi ulažu velike napore i pokušavaju otkriti kakve tajne zapravo krije Gliese 581d.

KR
krilnik2
19:11 18.05.2011.

Stjenoviti planet Gliese 581d, otkriven još 2007. godine, mogao bi biti prvi planet na kojem život može opstati /**************************/ Kako prvi kad jedan takav planet poznat vec tisucama godina. Zove se Zemlja!

AG
Agramer198
15:23 18.05.2011.

Mrcinski komad leda na glavu broda nabiti da služi kak štit, ekipu zaštitit od kozmičkog zračenja sa vodom, ubrzati sa nuklearnim pogonom dokle ide pa sve slovence tam pošaljemo da uživaju i da imaju \"morje\"..

LO
lojtra
15:55 18.05.2011.

Poštovani novinaru VLM. U hrvatskom jeziku planeta je imenica ženskog roda. Dakle, nešto drugačije nego kod vas. Svaka planeta pogodna za život sigurno već i ima život. Ne mislite valjda da samo nas čekaju?