Tragična priča: Zašto je propao sovjetski konkurent Concordeu
Kad je Tu-144 prvi put prikazan u inozemstvu u Parizu 1971., svi su bili impresionirani, no tragična nesreća dvije godine poslije označila je početak kraja
Komentari 25
Pitanje svih pitanja u vezi ovog aviona je, zašto danas nemamo još bolji Concord? Imao bolju tehnologiju nego 1960 i 1970 godine. Zapad danas ne može odobriti dodatna sredstva kao kada je bilo riječ o novom F-35 financijskom skandalu u kojem su privatne firme probijale sve financijske pakete. Te privatne firme grabaroši budu uništile zapad isto kao što je taj avion nekada služio da financijski uništi ondašnji SSSR.
sovjeski špijuni su ukrali prve nacrte Concordea i po njima je SSSR napravio Tupoljeva. No izgleda da su ukrali samo nacrte konstrukcije Concordea no ne i njegovih motora i upravljanja pa je ta akcija pridonjela ekonomskom kolpasu SSSR -a. Hvala bogu.
Concord? Vlak je puno bolji :-) PS: http://url.sio.si/wdn !!!
Majka Rusija danas grabi velikim koracima napred a Hrvatska propada.
ovak društvo: dionik sam i očevidnik tih vremena kad se pojavila nadzvučna putnička avijacija u liku, djelu i obličju: Concordea sa Zapada i Tu-144 sa Istoka. Kako je projekt Concorde napredovao, zapravo kao združeni projekt UK-a, Francuske i Nemčije- UK daje Rolls-Royce makine, a Francuska preko kompanije Airbus šasiju, a Njemačka krila preko firme MBB, u CCCP-u je pala ideja i namira da i oni naprave putnički nadzvučni avijon. Izbor je pao na Tupoljeva kao čuvenog konstruktora svih putničkih avijona CCCP-a...e sad, Boeing npr. s američke strane nije mogao pratiti tempo razvoja nadzvučnog avijona, Mcdonell-Douglas isto tako, a Lockheed je imao puno i previše vojnih narudžbi, Northrop kao četvrti je isto tako imao i puno i previše narudžbi za mornaričku avijaciju, itd., i tako bliže i pobliže... s druge strane, povrh svega, cila američka avijo-industrija je bila angažirana u programu Apollo, tj. programu leta čovjeka na Mjesec. U nastavku, ambicijozni Sovjeti idu u utrku sa Zapadom glede putničkog avijona. Preko svojih jataka i špija u Franciji dobijaju detaljne nacrte Concordea...to je javna tajna, i o tome postoji niz svjedočanstava i dokumentarnih filmova...nije baš tako da su dobili samo načrčkanu skicu Concordea...Med toa kvaka 22 je bila u machini. Btw. Rolls-Royce kompanija proizvodi nabolje mlazne motore na svijetu odvajkada. Čak usudio bih se reći i ne poreći da 90% današnjih putničkih mlaznih avijona u svijetu pogone motori ove kompanije.
Propao je zato šta je ruski proizvod
Zasto mu se spustao nos? a i sve skripi,
Tu-144 je bio i ostao neostvareni potencijal, kao i mnogo toga u Rusiji, dok je Concorde bio proizvod u upotrebi. To je dovoljna činjenica za sve rusofile ovdje... A Concorde je umirovljen nakon 30 godina jer mu je drastično pao broj putnika i narasla cijena održavanja. Uništio ga je pad kod Pariza i kasnije napad na blizance nakon čega nije više imao koga prevoziti... Tokom cijelog životnog vijeka, Amerikanci su se poprilično borili protiv njega, zabranili su mu slijetanja na važnijim aerodromima, prelete, a već ionako su radi buke piloti smjeli "stisnuti gas" samo iznad Atlantika... Inače super stvar, za 3 sata let koji inače traje 8 sati...
Concorde, Airbus i drugi megaprojekti su pokazali da EU stiže i prestiže USA. Zbog toga nas Amerikanci ne mogu smisliti, što je iskreni Trump i priznao. Zato Amerikanci potiču nejedinstvo EU, žele da Njemačka plati Grčke dugove o kojima Angloameričke revizorske kuće nisu pravovremeno izvijestile, nameću sankcije Rusiji koje štete samo EU, huškaju istok EU protiv Rusije itd.
Gosti tvrde da je zapad trul, a "majcica"iz propasti u propast
Ime odaje kvalitetu :)
Isto sr... kao i Konkord.
Pa isto ko i Moskvic i Volga. Nevalja im tehnika i neznaju je pravit.
O concordea su povukli zbog previse kvarova.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
istina je ovakva. ruski špijuni ukrali su preliminarne nacrte zrakoplova koje su doradili svojim umijećem i u biti sportskim riječnikom "fulali su stadion". bili su uvjereni da imaju radnu verziju zrakoplova, a imali su nacrt koji nije bio čak niti prototip concorde-a nego preliminarna skica. napravili ga ko takvog, a francuzi i englezi su ga usavršili i napravili pravu verziju. zato je tu144 i bio završen prije concorda, ali je bio poluproizvod. ima cijeli dokumentarac snimljen na tu temu čak sa datumima i imenima špijuna.